Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: kapo69 - 31.03.2014, 19:22:49
-
MORO
Mulla on volvo 850 -96 10.v ja se purkaa akkua kun sillä ei aja. lataa normaalisti
missähän päin vois olla vika ? joskus se on tehnyt sillain et lämmityslaitteen puhallin on lähtenyt itsekseen päälle
kun auto on parkissa ja ei ole virtoja päällä eikä avaimia paikoillaan.
-
Tuo puhallinjuttu voi olla ihan normaali ilmastoinnin kennon kuivaustoiminto, en nyt tosin muista että onko sitä näin vanhoissa, omassani kun ei ilmastointia edes ole. :D
Hanskalokeron valo on yksi yleinen syyllinen tuohon virran kulutukseen parkissa.
-
Tai takakontin valo
-
kannataa tarkistaa lisä ilma punpun releen liitos se on useasti hapettunut pahasti ja releen sisälle on myös päässyt vettä. se sijaitsee kuskin puolella etu aisan ala puolella
-
Sen tiedän, että akun plus navan ja plus johdon väliin ku tökkää mittarin auton sammuksissa ollessa, ovet suljettuina, valot pois yms, ni pystyy mittaamaan virran kulutuksen auton ollessa parkissa. Sulakkeita pois ottamalla ja virran kulutusta seuraten, voi paikantaa virran karkaamis paikan suunnilleen. Mut se että millaisia määriä tuolla kulkee virtaa ja millaisen mittarin siihen väliin voi laittaa, ni siihen en osaa sanoa mitää. :/ Teoria siis hallussa, käytäntö ei... :(
-
Yleismittari, Ampeerimittausalueella (10A niin ei ainakaan mittari hajoa) toinen johto akun napaan ja toinen siihen akkukaapeliin, akkukaapeli siis pitää olla irti. Oma dieseli 850 näytti laturin pesun jälkeen 0,05A joka on normaali kun on radion muistivirrat, keskuslukot ja hälytin autossa. Ennen laturin pesua 0,6A...
-
Löytyykö autosta hälyt? Jos hälyttimen akku on kuivahtanu ni purkaa auton akunkin.
-
moro on autossa hälyt mut ne ei oo päällä ja akku on uusi
-
ja se lämppäri ei sammunut muuten kun laittamalla virta avaimen paikoileen ja piti kääntää sitä