Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: völvötin - 31.03.2014, 22:04:24
-
elikkäs tuli volvoon mystinen vika moottorin pesun yhteydessä (tarkemmin n.20km pesun jälkeen)
kävi aluksi normaalisti sitten sammui kertaheitolla siihen eikä enää käyntiin. odotin n. 30min jonka jälkeen lähti taas käyntiin ja pelas taas n.15km jonka jälkeen sama homma kone sammui ajosta ja sen jälkeen ei ole enää lähtenyt käyntiin.
vikakoodit luettu (liiankin moneen kertaan ;D )
nokan ja kammen asentotunnistimet vaihdettu
suuttimet testattu
siirtopumppu vaihdettu
mutta ei vaan lähde käymään. hörähtelee vain ja silloin tällöin kun antaa kaasua samalla kun starttaa niin saattaa joskus jäädä käymään mutta jos pudottaa kierrokset n. 1200 niin sammuu siitä kuin saunalyhty.
nyt tarvittais hyviä neuvoja (rupeaa 3 viikon jälkeen -88 mallin ransiitti tympimään)
-
jos jollain tietoa minkälaisella paineella siirtopumpulta pitäisi naftan tulla tuohon korkkarille asti niin auttaisi tässä vaiheessa myös.
-
Oisko noista mitään apua:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=10463.0
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=21700.0
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=17684.0
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=5593.0
-
tuo vähän rupes arveluttamaan että jos tankki on ''2 osainen'' ja toinen puoli olisikin nyt tyhjä.
omani ei vikakoodeja anna polttoainepuolen juttuihin mitään. ja testerillä seurattiin kiskon painetta ja oli ok.
muistui mieleen semmoinenkin asia että testeri näytti että ''polttoainepumppu off''. tuon näytti vanhalla siirtopumpulla uudella en vielä katsonyt näyttikö vielä samaa.
huomenna jatkuu taas ihmettely töiden jälkeen.
tuo siirtopumpun paine tässä nyt on pyörinyt mielessä kun ei tuolla uudellakaan tullut naftaa mitenkään kovalla paineella.