Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Nippon50 - 01.04.2014, 13:28:32
-
Elikkäs -04 automaatti ärrä kyseesssä.tyhkäkäynnillä omituinen hiukan omituisesti käy,ihan kuin ois sytkäpuolen vikaa.voisko mahdollisesti puola vikaa olla,ilmeisesti aika yleistä että puolia syö vollet ja saabit.tulppia en oo vielä kerenny työkiireiltäni tsekkaamaan,tarkotus ois lähipäivinä katsoa kunto ja mahdollisesti vaihtaa kun ei tietoa paljon ajettu nyky kynttilöillä!
-
...tulppia en oo vielä kerenny työkiireiltäni tsekkaamaan,tarkotus ois lähipäivinä katsoa kunto ja mahdollisesti vaihtaa kun ei tietoa paljon ajettu nyky kynttilöillä!
Eli uudet joka tapauksessa, ei säästellä näissä.
Miten käy huonosti? Pätkii tyhjäkäynnillä vai epätasainen tyhjäkäynti? Kaasuläppä likainen ja jumittaa?
-
Eli uudet joka tapauksessa, ei säästellä näissä.
Miten käy huonosti? Pätkii tyhjäkäynnillä vai epätasainen tyhjäkäynti? Kaasuläppä likainen ja jumittaa?
käy silleen hassusti 700-800 vähän röpöttäen.sitku antaa vähäsen lisää jengaa 1000-1500 niin loppuu röpeltäminen.tulpista juu pakko lähteä ekaks.tuntuu vaan ihan ihan pintakaasulla ku ois jotain häsmäkkää just läpässä!onkos näis volleis sit tota paskastumis ongelmaa?volvon orkkis tulpat varmasti syytä laittaa?
-
Vai voisko olla kyse ilmavuodosta jossain letkussa.
-
Start pilotilla löytyy putkivuodot.
-
Okrait.niin yks kaverikin selitti että yleinen vika turbo vehkeissä että jostain saa ilmaa mistä ei pitäis niin aiheuttaa ongelmia. :( startti pilotilla varmaan paremmin sais selville kuin duunissa olevalla wurthin vuodon ilmasu spraylla.eiks toi pilotti tee jos jostain imuroi ylimäärästä ilmaa niin nosta kierroksia selvästi,jos vuotaa jostain. :)
-
Yksi tulppa rikki, jos esim käy kylmänä ok ja alkaa pätkimään kuumana.
-
Yksi tulppa rikki, jos esim käy kylmänä ok ja alkaa pätkimään kuumana.
hyvin mahdollista. ;D tossa yks foorumilainen laittokin viestiä että ylimääräsena ärrän tulpat.ja itekki satun justiisa olemaan samalla suunnalla duuni keikalla niin tuleepahan viikonlopuks jotain vaihdettavaakin osaa samalla reissulla.jossei tulpat näytä huonoilta tai vaihto auta niin sitten vuotoa ettimään.jossei tulosta niin sitte varmaa puolien kuntoa miettimään!onkohan mitään konstia testata puolien olevan iskussaan? :(
-
Itsellä oli tuo kyseinen tulppavika, tulipahan samalla putsautettua kaasuläppäkotelo kun uumoiltiin siinä olevan sanomista.
-
Itsellä oli tuo kyseinen tulppavika, tulipahan samalla putsautettua kaasuläppäkotelo kun uumoiltiin siinä olevan sanomista.
huomenna saa uudet tulpat niin pääsee kattomaan missä kunnossa vanhat kynttilät on.
-
Okrait.niin yks kaverikin selitti että yleinen vika turbo vehkeissä että jostain saa ilmaa mistä ei pitäis niin aiheuttaa ongelmia. :( startti pilotilla varmaan paremmin sais selville kuin duunissa olevalla wurthin vuodon ilmasu spraylla.eiks toi pilotti tee jos jostain imuroi ylimäärästä ilmaa niin nosta kierroksia selvästi,jos vuotaa jostain. :)
Joo starttipilotti nostaa kierroksia kun imeytyy imuvuodosta koneeseen. Hyvin tulenarkaa eli ei rööki suussa eikä kuumaan koneeseen!
-
Tuli tossa vielä käytyä vähän kuullostelemassa autoa ajamalla.6000rpm:ssä tuntuu selvästi että kone pätsää juuri ennenkuin vaihtaa isompaa vaihdetta tupaan.
-
Tänään tuli huomattua että tyhjäkäynti on epätasaista ja hiukan pätkivää vain kun vaihde on p-asennossa,heti kun d päällä jarru pohjassa niin käy todella nätisti eikä minkäänlaista ongelmaa käynnissä!mistä hemmetistä johtunee?
-
Tulpat vieläkin hanskalokerossa vaihtamatta!
-
kesällä vaihdettu tulpat volvo orkkis. Sytkäpuolat kaikki (bosch) myyjäliikkeen piikkiin. edelleen kummallisesti käy välillä tyhjäkäyntiä! catin suunnalta kuuluis lievää kilisevää ääntä! ilmeisesti katalysaattori paskana! voisko aiheuttaa paineisku muutoksia,joka sotkis tyhjäkäyntiä!? tarkotus ois vaihtaa 3"tuumaanen jalometallikennostolla oleva katti vanhan tilalle! kesällä kun auto kävi leimalla niin 2000-3000rpm alueella röpeltää ja paukkaa putkessa jonkin verran ja päästöt oli kiikun kaakun raja arvojen yläpuolella!lopulta katsuri sai kuiteski arvoihin nipin napin että sai leiman ja auton ajoon. voisko softaus olla niin perseellään että kävis paksulla osalla kartoista!? ei tietoa softasta kun edellisen omistajan jäljiltä!autossa down-pipe vaihdettu,putkisto vaihdettu,ahdinkaan ei vaikuta orkkikselta. Apuja kiitos!
-
Mulla kun oli omasta katti rikki ja melko tukossa niin tyhjäkäynnissä ei ollut mitään vikaa.
-
Villi veikkaus että polttoaineen ohjainlaite joka on pa tankin oikeassa kyljessä kiinni on hapettunut sisältä rikki.tätä boksia ei oo ku ääressä tässä korissa.ja toinen vielä mikä on melko varmasti paskana on jakotukin päässä oleva paine anturi.hyvin tyypilliset viat tuolle oireelle..
-
Villi veikkaus että polttoaineen ohjainlaite joka on pa tankin oikeassa kyljessä kiinni on hapettunut sisältä rikki.tätä boksia ei oo ku ääressä tässä korissa.ja toinen vielä mikä on melko varmasti paskana on jakotukin päässä oleva paine anturi.hyvin tyypilliset viat tuolle oireelle..
ei ois kuvia laittaa anturasta jakotukin päässä,tai tankin kohtaa missä toi pottu on! kiitos! voiko noita testata esim mittaamalla mitenkään?
-
No tankin ulko kyljessä oikealla puolella ei oo ku yksi ohjainlaite.testata voit vialla,eli lukea vikakoodeja.kotona voit tehdä sen et avaa kuoret niin näet onko se laho vai ei.jakotukin vaihdelaatikon puoleisessa päässä on vain yksi anturi,jos siinä on vikaa niin siitä on vikakoodeja.parhaiten koodit näkee vialla.
-
Vidalla
-
asia selvä.ei oo vikakoodeja ollu kun tuttu on bilian testerillä testannut! >:(
-
kannattaa silti tarkistaa se pem (eli tankin kyljessä) ohjainlaitteen kunto.on älyttömän herkkä lahoamaan sisältä johtuen todella huonosta vesi ja kosteus eristyksestä.pystyy helposti purkamaan kuoren auki ja samalla voit liimata sen paremmin kiinni,jos siellä ei tosiaan ole yhtään hapettumaa.
aikoinaan s 40 ja v50 vitos bensa koneissa oli sama rasia pohjan alla ja niitä siirrettiin ihan älyttömästi penkin alle sisätiloihin kun ne ei kestänyt yhtään olla korin ulkopuolella..myöskin v8 xc-90 on saman näköinen rasia oik sisälokarin alla ja sama juttu,ihmeellisiä nykimis ja tehottomuus ongelmia jopa ilman ensimmäistäkään koodia..jakotukin päästä sentään on tullut vika koodi lähes joka kerta..
tarkista ny se ensin niin on pois suljettu sekin vaihtoehto ;)