Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: svart - 02.04.2014, 08:51:02
-
Moro foorumille.
Laitetaas kuva omasta kipostakin. Tämä oli tarkoitus pitää ihan vakiona ja ajella vakiopyörin ja pitää mukavana matka autona kerrankin jolla pääsisi myös mökkitietäkin kulkemaan vaihteeksi ilman ylimmääräisiä pohjakosketusten varomisia, mutta enhä minä päässy ku kuukauden kunnes piti tallista vaihtaa jo alle ne "paremmat" talvifillarit jotka jäi edellisestä kulkineesta säilöttyä pahan päivän varalle. No nyt on taas suunnitelmat lipsumassa sinne tavan omaiseen suuntaan alustasarjoista ja muista modeista puhumattakaan. Mutta katsotaan maltanko mieleni niiden osalta...
Winter mode:
(http://i.imgur.com/623FnIvh.jpg)
(http://i.imgur.com/HxmuxWo.jpg)
(http://i.imgur.com/Hlx1vYI.jpg)
-
Moron vaan, KOMIA on. Itellä kanssa ongelmana mökkitie, tahtoo raapia, vaikka kuinka varovasti ajaa, ja vakio korkeudella mennään. :hello:
-
Moron vaan, KOMIA on.
+1. Hieno väri mun mielestä. Onko kuvia sisältä (näyttäis olevan vaalea sisusta) ja kesävanteista :)
-
Kuhan saadaan suvikumit alle ni otetaan sit kuvia lisää jos tuon sisustankin sais kuvaus kuntoon samalla. Vaaleat nahat mustalla koetaululla sieltä löytyy.
-
no ei pitäny hermo ja maltti tän kaummin, ei, taaskaan.... eibachit ja b8:t pistetty tilaukseen. Viel kenties spoikka kun löytyis järkihintaan ja lustigilta kalvot ni sitte sais ehkä mielen rauhan vasta
-
pikku valo modia, joutilas päivä ja kaunis keli ni jotain piti tehdä
(http://i.imgur.com/8Zy2a2H.jpg)
(http://i.imgur.com/J5B08sB.jpg)
Ja ledit vaihdettu parkkeihin, kilpivaloihin sekä peilin lähestymis valoihin
-
Kun syksy saapuu sateineen, niin näkeeköhän noilla enää peruutella? ???
-
Kesärenkaat sentään nyt saatu alle ja tummennukset laseihin, alustakin saapui jo mutta kolme iskaria ja jouset kehtasivat lähettää eka kyydillä. Kuvia otan vasta kunhan saadaan tuo viimeinenkin iskari kotia ja asennettua setti alle. Tuommoisen kuvan laitan mitä parhaillaan puuhataan ja paluu postia tässä odotellaan...
(http://i.imgur.com/wsiWhP2.jpg)
-
Kyllä tuli niin hieno kapistus tuolla päivityksestä että pakko kyllä kehasta :)
No pari kuvaa sen kunniaks vaikkei sitä alustaa olekaan viel paikoillaan...
(http://i.imgur.com/CM90TRc.jpg)
(http://i.imgur.com/sY0BTAy.jpg)
-
(http://i.imgur.com/kT2INdJ.jpg)
Näin kauan kesti ennen kuin sain puuttuneen etu iskarin tinkattua maailmalta kotia.
Lapin ja Norjan lomereissukin tuli jo heitettyä joka söikin sitte kaikki renkaat kankaille sisäreunoiltaan. Ei tullut pyöränkulmia tarkasteltua kun odotin ja odotin sitä yhtä etu iskaria saapuvaks ja säädetään sitte kulmat kohdilleen.
Jännä sinänsä ettå kaikki oli silti niukin naukin ohjearvojen sisällä ja silti renkaat finaaliin. Eessä harituksella lähellä maksimia ja takana aurausta maksimit mutta camberit 1.37 ja 1.47 paikoillaan seisten? Mutta kun 100kg ukko roikkui alustasta niin camberit meni heti yli 2°, jouston loppuosalta veikkaan että ollaan reilusti yli 3° cambereilla jo. Iso kuorma ja Norjan pumppuiset tiet veltoilla vakio jousilla ja iskareilla niin noin siinä sitte kävi.
Nyt on Bilstein b8 ja eibachin jouset alla kuvassa, taakse tein camber säädöt ja nyt mennään 1° cambereilla madalluksesta huolimatta. Edessäkin 1° oikella ja vasen hitusen alle. Aurausta jätettiin niin eteen kuin taaksekkin sen mitä ohje arvot vielä sallivat. Josko renkailla selviäisi jatkossa hieman kauemmin. Uusi rengaskoko on nyt sitten 255/35/19.
Auto rokkaa muuten loistavasti.
-
Minkälaiset on ajaa ko renkaat?
Kun itsekkin vastaavaa kokoa olen suunnitellut.
-
Nyt kun kulmat on kohdallaan niin oikein hemmetin hyvä näin ekan päivän kokemuksella, eikä tuo tunnu kovin vetelevänkään urista, mutta uniroyal rainsport 3 taitaa olla hiukan melusammat ku senttii kapeemmat aiemmat nokiat. Toki jos vakio 16" kokoon vertaa ja haluaa sellasta hiljasuutta, mukavuutta ja sitä velttoutta ajoon niin eivät ehkä ole hyvä valinta silloin. Omaan makuun sopii ainakin hyvin kun normi renkailla ei ole tullut ajettua vuosiin ja huluan tuntea kaikki mitä tapahtuu renkaan ja tien välissä ja auton suunta kääntyy heti ku ratilla pyydetään.
-
Nykyset on jotkut sailun tms. 235/35-19 ja ihan hyvät nekin on ajella.
Sais vaan hieman profiilia kasvatettua, kun ostaisi 255 leveät.
Näin varmaan keväällä tapahtuukin, kun entraa vanteet talvella kuntoon.
Ottaako sisäloksuihin kiinni kaikki käännettäessä?
-
Ei ota kiinni mihinkään. Vanteissa et 40. Takakaaret on aika hilkulla kun nyt oon takapyörät säätäny pystympään niin tuo ylä reuna tulee aika paljo ulommas. Vakio tukivarsi systeemein ois tilaa takakaarissakin ihan hyvin vielä.
-
Jekkasee edelleen. Kilsoja rapiat 232tkm. Noki suodatin rupesi tässä kevät talven aika täyttymään ja ilmottelemaan itestään. Nyt on pönttö tyhjä ni ei ahista enää. Saundeihin ehkä hitunen miehekkyyttä tuli lisää ja voima savu merkkejä rupes kyllä antaa aika lailla aina kun tarjoaa kenkää hitusen syvemmälle.
Kellottellin tuossa puolenkymmentä vetoa 0-100km/h racing testerillä ja tasan 8sek tasasta jälkeä tuli kelloon D-asennolla niin aika liki todellista varmaan ollaan. Ruokahalu kasvaa syödessä. Katti on vaan nii kettumaisessa paikassa...
-
Komia ku mikä.
Itekki laittelisin kuvia omasta mutta
1. en ossoo
2.pajalla
Itse otin lisävalot kesäksi pois ihan suosiolla ku eipä niillä tee mittään.. Pimeän tultua laittamaan uuvestaan paikalleen.
-
Hormi tehtiin uusiks. Nyt tosin taitaa sitten tuo dbf:n letkuhuijaus taas ruveta kettuilee kun ei enää tulekkaan riittävää paine eroa anturille. Pitää huomenna soitella Ateholla paljoko tuosta pitäis köyhtyä jos ihan poistas ohjelmallisestikkin tässä vaiheessa ku heidän softa on sisässä muutenkin.
(http://s1.postimg.org/wgrrcsy6j/20150715_181302.jpg) (http://postimg.org/image/wgrrcsy6j/)
(http://s15.postimg.org/txzrlfe93/2015_07_15_22_22_42.jpg) (http://postimg.org/image/txzrlfe93/)
-
Ei hassumman näköinen.
-
Ei hassumman näköinen.
+1
On kyllä onnistuneen näköinen ulostulo.
-
Nätti laite! Seurantaan meni tämäkin ;)
-
200 oli atehon hinta tos muutama viikko sitte ku kyselin dpf:n poistoa ohjelmallisest.
-
Aijaijai... iha noin halvalla ei irronnu mutta kohtuuhintaan mielestäni silti. Tilattu on ja toivottavasti sais huomenna ladata softan sisään. i-Softloaderilla homma onnistuu kotona hienosti.
-
Niinno toi ois tullu mulle stage 2:n yhteydessä. Paljos se sitte makso?
-
Joo softan yhteydessä voi ollakkin, näin erikseen otettuna 250;- kun rican stage II:sen laitoin vuosi sitte ni siihen lisättiin nyt jälkikäteen.
-
Hieno peli. Itse miettinyt ricaa oletteko olleet tyytyväisiä?
-
Ei mitään valittamista softasta. Hyvältä tuntuu auto ja Atehon kanssa on ollut ilo asioida.
-
Ulkoilutin pirssiä slalomissa ja siitä oli ikuistettu tollane kuva.
(http://s2.postimg.org/s53mpflc5/20635939322_882b5a6fba_k.jpg) (http://postimg.org/image/s53mpflc5/)
-
Olikos svartilla aikaisemmin MK4 Mondeo, kuten itselläkin?
-
Kyllä oli. Tuttu nimimerkki ford clubin puolelta sullakin taitaa olla
-
Ihan ooteena,mutta millainen kampe oli tuollainen mk4 Mondeo? Itseä kiinnostais vaihtaa nykyinen sellaiseen 1.8 tai 2.0 dieseliin manuaalina???
-
Hyvä peli ja tilaa reilusti enempi kuin tässä v70:ssä. Ohjaus aivan huippu hyvä.
-
Komppaan svartia tässä asiassa, tilaa enemmän ja ohjauksessa parempi tunto. Samalla meluakin on enemmän... Toki siihen pystyy rakentamaan hifit paremmin (soittimen voi vaihtaa aftermarket-malliin) ja hinta halvempi hankkiessa, toki myös hinta alenee nopeammin kuin Volvossa.
Joo, sama nimimerkki on käytössä.
-
Vapaapäivien saldoa. Sain viimeinkin puunattua nuo nahkapenkit kuntoon. Ois pastakäsittelyn tarvinnut mutta sitä ei tähän hätään saa mistään. Ulkopintakin käyty läpi loskakelejä odotellessa, ja nappostelin myös kontista kaikki "ääkkoset" poikkeen kun ovat aina tiellä pestessä ja vahatessa. Olipa nyt helppo koneella ajella kontin pellit. Eikä se muille kuulu millä mie ajan :) ja talvella saa liikenne valoissa antaa awd ylläreitä paremmin muille :)
(http://s27.postimg.org/5xzu1j3mn/20151027_180727.jpg) (http://postimg.org/image/5xzu1j3mn/)
(http://s1.postimg.org/4yo31lksb/20151027_154622.jpg) (http://postimg.org/image/4yo31lksb/)
(http://s8.postimg.org/lx0xtgmi9/20151027_102207.jpg) (http://postimg.org/image/lx0xtgmi9/)
Auto toimii muuten hienosti mutta autokuume nostaa päätään mutta tuosta tulikin ihan hyvä pikku puunauksella jotta koitetaan malttaa ajella tällä lisää kilsoja.
Edit: jaa, tää valmis kuvanlataus toimintoko ei sallikkaan pystykuvia näköjään. No käännelkään päätä :)
-
Alkaa olla awd kelit parhaimmillaan.
(http://s3.postimg.org/dn4k09cfz/20151122_115506.jpg) (http://postimg.org/image/dn4k09cfz/)
(http://s17.postimg.org/ex3v5risr/2015_11_22_12_23_47.jpg) (http://postimg.org/image/ex3v5risr/)
-
Jää tilanne loistava niin tuli käytyä testimässä Volvoakin.
(http://s15.postimg.org/prwvz6fs7/20160110_121407.jpg) (http://postimg.org/image/prwvz6fs7/)
https://www.facebook.com/sami.vartiainen.90/videos/vb.100000098877820/1087380394608579/?type=3&theater (https://www.facebook.com/sami.vartiainen.90/videos/vb.100000098877820/1087380394608579/?type=3&theater) en tiedä näkyykö toi video pätkä näin.
Tässä taas se virallinen jäärata auto lähdössä vkl:n viettoon jäille.
(http://s23.postimg.org/jji4nkmx3/20160115_174407.jpg) (http://postimg.org/image/jji4nkmx3/)
-
Taitaa olla autossasi aurauskulmat kovasti pielessä, kun ei mene suoraan ja jää neljät renkaan jäljet järven jäälle... :D
-
Tutun näköistä menoa videolla, saattoi tulla itsekin eilen mentyä samaan tyyliin jäällä. Niin AWD:n parhautta! 8) Keskikulutuskin oli reissulle vain 26l/100km..
-
Kyllä löpö tuntui maistuva, itellä 48km tuli tuolla mittariin ja neljännes hupeni tankista jonka just muutamaa kilsaa ennen jäätä piripintaan täytin :)
Avattiin sitä oikeata jäärata kautta tuolla bemmillä ja kolmen tunnin jälkeen vetaripoikki :( no lavetilla auto takas kotia talliin ja rempan tekoon jos ens viikonloppuna olis iskussa taas.
-
sain kuvat kuvaajalta niin muutama näyte tännekkin viikontakaa mistä aiempi videokin oli.
(http://s22.postimg.org/ru6a1hl7h/untitled_18_of_75.jpg) (http://postimg.org/image/ru6a1hl7h/)(http://s23.postimg.org/eri3li9zb/untitled_22_of_75.jpg) (http://postimg.org/image/eri3li9zb/)(http://s15.postimg.org/z2gjaz5iv/untitled_24_of_75.jpg)
(http://postimg.org/image/z2gjaz5iv/)(http://s21.postimg.org/m1n8n3lgj/untitled_25_of_75.jpg) (http://postimg.org/image/m1n8n3lgj/)(http://s1.postimg.org/i2usz48t7/untitled_26_of_75.jpg) (http://postimg.org/image/i2usz48t7/)(http://s16.postimg.org/z09m16hk1/untitled_29_of_75.jpg)
(http://postimg.org/image/z09m16hk1/)(http://s1.postimg.org/vwscfng63/untitled_4_of_75.jpg) (http://postimg.org/image/vwscfng63/)(http://s29.postimg.org/i77sdg543/untitled_5_of_75.jpg) (http://postimg.org/image/i77sdg543/)
-
(http://s18.postimg.org/81n4b5mc5/1453540755841.jpg) (http://postimg.org/image/81n4b5mc5/)
Easydiag plus. Pätevä lukija lähti eilen matkaan, ja löytyy nyt kyllä Volvoista ihan kaikki tiedot ja arvot autosta mitä vaan ikinä auto mittaakaan. Ainut että nopeasti käynnistettävää mittari näytyöä ei softasta löydykkään mistä olisi saanut esim moottorin lämpöjä seurailla. Eikä ainakaan torque osannu yhdistaa tuota lukijaa.