Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: longjohn - 02.04.2014, 23:18:45
-
Moro. Kyseessä olis 2001 v70 2,4t. Moottorin ylätukikumi joka on siinä poikittaistuessa oli huonossa kunnossa. Kaveri vähän fixaili sitä sikaflexillä ja taisi mennä se kumi nyt pikkusen liian jäykäksi ku alko vähän täristään, eli pitänee porata vähän reikiä siihen kumiin. Mutta kysymys kuuluu että pitääkö tuo tuki jotenki säätää kun siinä tukihässäkässä näyttäisi olevan säätövara (pultin reikä ikäänkuin "soikea")?Eli pitääkö moottoria vääntää johonkin tiettyyn asentoon ja sitten kiriä pultti?
-
Suosiolla uusi niin menee taas pitkään ja ei muut kumit hajoa tuon vuoksi.
-
Nojoo, ei varmaan ois huono homma laittaa kokonaan uutta. Mutta siltikki haluttais tietää että pitääkö tuo säätää jotenkin oikeaan asentoon kun siinä tosiaan on semmonen reiluhko säätövara.
-
Hep, ostin(V70 2.4T -02) siniseltä uuden tukihässäkän ja pulttasin kiinni - ei mitn säätöjä.
-
Samaa mietin itse kun vaihdoin tuon osan D5:een. Laitoin käsijarrun päälle ja vaihde vapaalle ja laitoin osan niin ettei väännätä moottoria minnekkään suuntaan.
-
Tuntuukos muilla heiluvan tuo poikittainen konehuoneen tukivarsi? Itellä heiluu auton suuntasesti aika paljon, mikä lie sitten normaali liike.
-
Joo kyllähän sen pittääki liikkua jonku verran. Vaikea kyllä sanoa että mikä on normaali liikkuvuus tuole, mutta kyllä se aika reilusti liikku ku kaverinki autosta verrattiin sitä joustoa tuohon minun autoon.
-
Hep, ostin(V70 2.4T -02) siniseltä uuden tukihässäkän ja pulttasin kiinni - ei mitn säätöjä.
paljon maksoi tiskillä?
-
hep thonii. Moottorin ylätuki (8649597)15.4.2013 veroineen 75 ekee. Mitä se on nyt..)?