Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: o_j - 06.04.2014, 17:22:38
-
Otsikon auto ja ongelma, oireet seuraavat: takaa sisemmät parkit pimeänä, edestä vasen parkki ja vasen äärivalo. Polttimot vaihdettu uusiin ja kokeiltu myös ristiin toimivien kanssa. Kojelaudan päädystä tarkistettu kaksi sulaketta (eli kaikki ko. valoihin vaikuttavat?), molemmat ehjät. Akku käytetty irti, ei vaikutusta.
Ajotietokone ei ole asiasta tietoinen tai ei ainakaan ilmoittele mitään, toisin kuin oikean ulomman takaparkin ja vasemman lyhyen kanssa.
Voiko tällaiseen vikailuun olla mitään halvempaa selitystä kuin CEM? Muuten auto toimii ok, mutta ratin napit ovat lisäksi mykkiä. Muuten saisi olla, mutta katsastus edessä kahden viikon sisällä...
-
Onko sulake nro. 30 varmasti ehjä sieltä kojelaudan päädystä ja jos on, niin tuleeko jännite sinne sulakeen liittimelle saakka.
Tarkistitko sulakkeen silmin vain mittaamalla
Ei tossa oikein vaihtoehtoja ole, kuin tuo sulake tai sitten sen sulakkeen liittimessä vikaa, jos siis vika on yhteinen taka- ja etuvalo -ongelmille
-
Silmämääräisesti tarkistin sulakkeet. Täytyy jokin ilta käydä tallilla mittailemassa sähkön kulkua, samalla saa poistettua maaviat listalta.
Sellaisen mielenkiintoisuuden vielä huomasin, että tässä ei oikealla takana ole sumuvalolle paikkaa. Umpioon ei ole ollenkaan puhkaistu tuota kohtaa ja paikalla oli kolmas parkki (polttimon vaihto oikeaan ei vaikuttanut vikaan).
-
Minun 99 vuoden mallissa oli vilkku vikaa. Maadoitukset käytin irti puhdistin ne. Sitten ratin alla on kaksi relettä katsoin ne ei vikaa, mutta sivussa olevat sulakkeet kävin melkein kaikki läpi eli irroitin ja puhditin. Mitään ei tarvinnut muuta tehdä, kun kävin läpi ne sulakkeet. Kaikki olivat ehjiä. 30 on Vasen etu / taka seisontavalot. Varmaan jotain kosketus vikaa. On toiminut sen jälkeen vilkku normaalisti :)
-
Kiitos Miksulle, tää osoittautu ihan puhtaaksi sulakeviaksi. :hello: Eli sulake oli sökö vaikka ehjältä alkuun vaikuttikin, ajallisesti kun tuota rupesin miettimään niin saattoi pimetä kun kytkin peräkärryä auton perään.
Nyt voi valojen puolesta suunnata konttorille, toivoen että tänään mittaristossa käynyt "Huolla moottorijärjestelmä seuraavassa huollossa" viesti oli vain pikavika.