Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: olkkiz - 17.04.2011, 19:09:12

Otsikko: Volvo 850 t5 -95 etummainen nakutustunnistin
Kirjoitti: olkkiz - 17.04.2011, 19:09:12
Moro!

Tänään kun ajelin kyseisellä autolla, niin sytty kaikkien rakastama lambda valo palamaan ja vikakoodina oli 1-4-3 eli etummainen nakutustunnistin. Osaisko joku kertoo täällä vähän, että voiko autolla ajaa ja onko paha homma vaihtaa ja vielä, että missä tämä nakutustunnistin sijaitsee?

Kiitos vastanneille!
Otsikko: Vs: Volvo 850 t5 -95 etummainen nakutustunnistin
Kirjoitti: ESE - 17.04.2011, 20:46:34
joudut veivaamaan imusarjan irti, se on siellä alla.. mitähän pensiiniä käytät?
Otsikko: Vs: Volvo 850 t5 -95 etummainen nakutustunnistin
Kirjoitti: olkkiz - 17.04.2011, 21:12:47
98 / v-poweria. :s
Otsikko: Vs: Volvo 850 t5 -95 etummainen nakutustunnistin
Kirjoitti: olkkiz - 26.04.2011, 15:16:43
nostampas nyt tämän taas pystyyn kun en saanut vastausta tuohon, että kannattaako autolla rullata kun tuo valittaa tota nakutustunnistinta? :-\
Otsikko: Vs: Volvo 850 t5 -95 etummainen nakutustunnistin
Kirjoitti: supa87 - 26.04.2011, 20:21:14
Kyllä mä oon ajellu jo ties kuinka kauan ko valittanu takimmaista tunnistinta :D vaihoin kyllä ne tunnistimet mut eipä se sillä lähteny. Onkos jollaki tietoo minne se tunnistimien piuhan toinen pää menee et sieltä vois tarkistella liittimestä onko hapettumaa tjn?
Otsikko: Vs: Volvo 850 t5 -95 etummainen nakutustunnistin
Kirjoitti: olkkiz - 26.04.2011, 21:47:44
okei, taitaa kumminkin mennä vaihtoon toi etummainen tunnistin jos se kerta sitä vinkuu kokoajan, tuntuu että tyhjäkäynti olisi jotenki muuttunut mutta voipi olla jotain harhaluuloja vaan kun lambda palaa taulussa.
Otsikko: Vs: Volvo 850 t5 -95 etummainen nakutustunnistin
Kirjoitti: supa87 - 26.04.2011, 22:01:56
-knock control is disabled
-Only initial boost pressure permitted
-ignition advance reduced for safety reasons.
-Increase in the quantity of fuel injected to cool down the fuel/air mixture.

noin sanoo vadis. jos nyt oikein tota viimestä ymmärrän nii lyö seoksen rikkaalle ku vika on päällä  :buck2:

nii ja tässä mahdolliset vian lähteet :
 -incorrectly adjusted camshafts.
-Short-circuit to ground in signal cable
-Open-circuit in signal cable or ground lead
-Contact resistance in terminals
-defective knock sensor (KS).
Otsikko: Vs: Volvo 850 t5 -95 etummainen nakutustunnistin
Kirjoitti: olkkiz - 27.04.2011, 05:25:23
okei no ehkä se sitten onki muuttunut se tyhjäkäynti juuri tuon takia kun se lyö sinne vähän rikkaampaa seosta. ??? pitää tänää vähän perehtyä asiaan, kiitoksia avusta!