Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: MatiasS - 07.04.2014, 12:07:20
-
Ei vissiin ole rakettitiedettä? Kannattaako alkaa tekemään ilman aiempaa kokemusta ko. rempasta?
Osat ollu tuossa ostettuna aika kauan mutta ei ole kylmistä ilmoista ja muista tekosyistä johtuen aikaseksi että alkas vaihtamaan. Lähinnä kiinnostaa nuo että tulee jako kohilleen ja esim. hihnan kiristys että tulee oikea.
Tuo vissiin kuitenki helpoimmasta päästä autoja ko tilaa on reilusti ja yks nokka-akseli vain?
Ei ole niinkö kaverin kia että autokaupan laskuun ko vaihatti hihnan niin oli korjaajalla menny päivä ja oli pitäny käyttää kone ja vaihelaatikko irti :2funny:
-
Aikalailla helppo operaatio kaikkiin 8v vinokoneisiin. Jos minäkin sen osasin aikanaan tehdä, suunnilleen kuka tahansa jolla pysyy perustyökalut kädessä ja ajatus jollain tapaa kasassa siihen kykenee. :D
Luettavaa:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=19136.0
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7710.0
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=146.0
-
Varalle hankkii myös ne akselien stefat. 2kpl, ja kampiraudan etustefan. Jos on hikoillut, voi samalla vaihtaa.
Helppo homma. Pari tuntia korkeintaan menee. Vaikka ne stefatkin vaihtaa. Laatuosia kannattee suosia nuisa.
Eikä sitten tärvää jähdyttimen letkulähtöä, jos tarvii pitkää vartta käyttää kampiakselipulttiin.
-sfr-
-
https://www.youtube.com/watch?v=jHBwXePU5B0