Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: uustalo - 07.04.2014, 17:15:24

Otsikko: 850 kampiakselin tasapainoitus
Kirjoitti: uustalo - 07.04.2014, 17:15:24
Terve, kertokaas missäs päin olette kampiakelin tasapainottanut kun tämä ilmeisesti vaatii vastatasapainoituksen. Tai niin ainakin minulle kerrottiin. Ja onko tästä hyötyä vai onko vain ns.hifistelyä.
Otsikko: Vs: 850 kampiakselin tasapainoitus
Kirjoitti: PROMO1 - 07.04.2014, 17:42:38
Tämä akseli vaatii tosiaan kiertokangenkauloille vastapainot.  Tasapainottaa kannattaa jos olet vaihtanut/keventänyt:
- akselia
- kiertokankia
- dampperia
- vauhtipyörää

Volvon 5:en tehtaan painotus on riittävä 7500 rpm asti.
Otsikko: Vs: 850 kampiakselin tasapainoitus
Kirjoitti: miikel - 07.04.2014, 17:43:16
On hyötyä, kun ei turhaan värähtele. Ei ole kyllä mitään vaikutusta vakio koneen akselia painottaa vakio käytössä jos ei muutoksia ole tehty. Mielenrauhan ja kestävämmän saa, muttei varsinaisesti mitään tehoa. Missähän päin asustelet? Lahden kansityössä olen käyttänyt omat.
Otsikko: Vs: 850 kampiakselin tasapainoitus
Kirjoitti: uustalo - 07.04.2014, 19:57:19
terve, kiertokanget on vaihdettu ja vauhtipyörää on myös kevennetty. eli ilmeisisti kannattaa tasapainoittaa, paljonko se teillä maksoi? ja somerolta löytyisi akseli.
Otsikko: Vs: 850 kampiakselin tasapainoitus
Kirjoitti: mikkeki - 07.04.2014, 20:18:36
Lainaus
terve, kiertokanget on vaihdettu ja vauhtipyörää on myös kevennetty. eli ilmeisisti kannattaa tasapainoittaa, paljonko se teillä maksoi? ja somerolta löytyisi akseli.
Käy tasapainottaa se sporttiautossa, se ois siellä nurkilla ja hyvät vehkeet. Tuskinpa yhden akselin painotus ihmeitä maksaa.
Otsikko: Vs: 850 kampiakselin tasapainoitus
Kirjoitti: uustalo - 08.04.2014, 16:40:12
juu laitoin viestiä, siinä samalla tarvitsi tuo parempi paineasetelma myös sovitella vauhtipyörään.