Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: uustalo - 07.04.2014, 17:15:24
-
Terve, kertokaas missäs päin olette kampiakelin tasapainottanut kun tämä ilmeisesti vaatii vastatasapainoituksen. Tai niin ainakin minulle kerrottiin. Ja onko tästä hyötyä vai onko vain ns.hifistelyä.
-
Tämä akseli vaatii tosiaan kiertokangenkauloille vastapainot. Tasapainottaa kannattaa jos olet vaihtanut/keventänyt:
- akselia
- kiertokankia
- dampperia
- vauhtipyörää
Volvon 5:en tehtaan painotus on riittävä 7500 rpm asti.
-
On hyötyä, kun ei turhaan värähtele. Ei ole kyllä mitään vaikutusta vakio koneen akselia painottaa vakio käytössä jos ei muutoksia ole tehty. Mielenrauhan ja kestävämmän saa, muttei varsinaisesti mitään tehoa. Missähän päin asustelet? Lahden kansityössä olen käyttänyt omat.
-
terve, kiertokanget on vaihdettu ja vauhtipyörää on myös kevennetty. eli ilmeisisti kannattaa tasapainoittaa, paljonko se teillä maksoi? ja somerolta löytyisi akseli.
-
terve, kiertokanget on vaihdettu ja vauhtipyörää on myös kevennetty. eli ilmeisisti kannattaa tasapainoittaa, paljonko se teillä maksoi? ja somerolta löytyisi akseli.
Käy tasapainottaa se sporttiautossa, se ois siellä nurkilla ja hyvät vehkeet. Tuskinpa yhden akselin painotus ihmeitä maksaa.
-
juu laitoin viestiä, siinä samalla tarvitsi tuo parempi paineasetelma myös sovitella vauhtipyörään.