Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Haka740 - 08.04.2014, 23:23:12
-
On tullut taas se aika että pitäisi saada veteraani volvo leimaan. Viime vuonna kävi ihme ja tuli mukava volvo-mies tarkastamaan autoni kuntoa. Nyt en enään usko onneeni ja Tarvitsisin apua.
1.Vasen vilkkuni lyö tuplasti tiheämpään kuin pitäisi. Eli todennäköisesti releeni meni vanhaksi. Missä sijaitsee 740 Vilkunreleet?
2. Käsijarru on kulunut loppuun. Kiristys saumaa ei enään ole joten laitanko palat huoltoon? Vai onko jokin taiteilu kikka vielä?
3. Volvostani löytyi 10pennin kolikko takapenkin pehmusteisiin painuneina. Pitäisikö tehdä täyssiivous useammin autolle?
(viimeinen oli kevennys, mutta totta) :)
Auto pakko saada leimasta läpi koska 500-tuhatta km menee todennäköisesti kuukauden päästä rikki.
-
Mitä tulee 10-pennin kolikkoon, niin sen osalta voisimme perustaa työryhmän miettimään sen ja vuosikatsastuksen yhtymäkohtia. Kysymyksen esittäjä maksaa työryhmän kulut. Otaksun, että ryhmä työ on antoisaa ja lopputulemaan päästään jatkoajalla noin viiden vuoden päästä.
:2funny: :2funny: :2funny:
Rytmihäiriöön yleensä taas auttaa se, että laittaa sinne sen palaneen vilkkulampun tilalle uuden vastaavan siihen pimeään vasempaan kammioon.
Käsijarrun ohjeita on tämä foorumi pullollaan. Resepti riippuu monesta asiasta. Välttämäti ei tarvi uusia kevätkenkiä. Voi olla, että ihan menee säätöruuvit laittamalla. Tai sitten SAA laittaa levyrummut, vaijerit, kengät ja palat uusiksi. Ja sen lisäksi ne säätöruuvit. Silleensä se rullaa hyvinkin pari satkua lisää noiden osalta. Toki välillä säätäen. Se käsijarrukahva saa kulkea max 1/4 liikkeen katsatuksessa. Näin muistelen.
_sfr-
-
Polttimot eivät ole palaneet. Asia on tarkistettu useampaan otteeseen. Siksi epäilin releen vanhenemista. Niin missä tämä rele sijaitsee?
-
Ei siihen mitään sen kummempaa huoltoo tarvi tehdä.Autohan on aina siinä kunnossa,että sen voi koska vaan viedä leimalle.Eli viat on korjattava välittömästi,eikä viidestoista päivä.
-
Polttimot eivät ole palaneet. Asia on tarkistettu useampaan otteeseen. Siksi epäilin releen vanhenemista. Niin missä tämä rele sijaitsee?
Tuhkakupin takana (itseasiassa ex ysissä vilkkurele tais tehdä samaa vähän ennen kuin kuoli kokonaan)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=593.0
Ja kuten jo sanottiin niin käsijarrussa voi olla tai voi laittaa säätöpalat rumpuihin jolla tilanteen saa pelastettua.
-
Veikko Harri on oikeassa! Pitäisikin siirtyä satunnaiskatsastuksiin tien päällä. Kilvet pois, jos ei oo kunnossa! Kannatan!
_sfr-
-
Polttimot eivät ole palaneet. Asia on tarkistettu useampaan otteeseen. Siksi epäilin releen vanhenemista. Niin missä tämä rele sijaitsee?
Puhdista vilkun polttimoiden kannat ja katso ettei polttimon lasit ole mustia, vaihda polttimo jos lasi on mustunut, tällä pitäisi korjaantua. :smoke: :smoke:
-
Vilkkupolttimot voi olla myös väärän tehoset, kuuluu olla 21W.
Käppäriin kengät vaihtaen tai jos ne eio kulunu ni millin pellinsuikaleet käppärin välikappaleen ja kenkien väliin.
-
Juu. Lisään tänne vielä omat ratkaisuni.
Kävin hakemassa käsijarruun sen jarrupalan säätimen. Toimii kuin unelma! Helpo asentaa keneltä vaan. Lisäksi hankin uuden jakajan jarruvaijerille kun vanha oli lähes läpimätä.
Vilkkuja tutkiessa huomasin että takavilkun (vasen) parkkivalon poltin ja vilkunpoltin olivat vaihtaneet paikkojaan. Varmaankin valokotelon vaihdon yhteydessä.
Leimassa on ja pysyy. Kiitos mielipiteistänne ja "kommenteistanne".
-
eipä kestä. meillä näitä riittää. ¨ohjekommentteja. eikä maksa mitään. 8)
nämähän on ikuisia kulkineita. ja helppoja hoitaa.
_sfr-