Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Jypä - 09.04.2014, 20:28:37
-
Elikkäs ostin tossa 240 vm.84 ja on B21A moottorilla. Kaipaisin vähän tietoa että mikä nokka tossa on vakiona ja mikä sinne ois parempi ja tietysti edullinen. Peltisatsia meinasin kans ja 2,5 putkea- Onko mitään hyötyä tollasilla muutoksilla ja oisko viel lisäks jotaa vinkkejä :)
-
http://www.nord-com.net/stoni/docs/volvo_camshafts.pdf
-
Etsi jostain Volvon k tai h nokka, pudota kantta 1-1,5mm ja teetä seetityöt siihen kanteen. Kansi homma maksaa saman verran kuin tuo pakosarja uutena ja on varmasti enemmän hyötyä. Nokka maksaa varmaan jotain 100-170e väliltä.
Tuo kone on suht hyvä aihio myös ahtamiseen..
-
Tarkoituksena olisi 530 kansi viedä koneistamoon käsiteltäväksi mutta mietin että siinä on jakaja nokan päässä että jääkö sinne jokin kolo mikä pitäisi peittää jollain?
-
Musta muovitulppa.
-
Okei no hyvä tietää :)
-
Mallia tämä http://www.ipdusa.com/products/6034/103458-rear-camshaft-seal
-
määritele pieni piristys.
Peltisatsin voit unohtaa jos vaparina pidät ja käytät vakio nokkia. Satsaa 500e turbottamiseen tai se 500e menee kaljaan kun tappelet vaparin kanssa ja saat 150hp kun taas 500e turbon kanssa samalla rahalla saa melkein tuplat. Tosin voi olla hilut mäellä jos innostuu leikkiin ahtojen kanssa.
-
No nyt on ollu vähä puhetta et jos laittais ton r-sport turbosarjan oisko mitään järkee :)