Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: ilmari - 10.04.2014, 16:04:43
-
voiko painepumpun kuntoa todeta yleismittarilla
-
mihin menee benspumpun vihreältä releeltä sininen johto,87b.tuo johto polttaa bensapumpun sulaketta eli mitä sen takana on. kjet,B200E.
-
87b liitännästä menee jännite lisäilmaluistille ja bensapaineen säätimelle
-
kumpikohan noista voisi olla syyllinen.missäpäin moottoria nuo siaitsevat.voisi sitten varmaan kokeilla liitin irrallaan kummalla sulake palaa.
-
kumpikohan noista voisi olla syyllinen.missäpäin moottoria nuo siaitsevat.voisi sitten varmaan kokeilla liitin irrallaan kummalla sulake palaa.
Lisäilmaluisti venttiilikopassa kiinni imusarjan puolella. Bensapaineensäädin imusarjan alla suurin piirtein luistin alla.
-
nyppäsin tämän lisäilmaventtiilin liittimen irti ja nyt ei enää polta sulaketta eli syyllinen löytyi,kai. mikä tuossa sitten lienee vikana.onkohan kunnostettavissa vai pitäisiköhän haeskella suoraan uutta osaa.
-
Laita foorumin markkinapaikalle ostoilmoitus niin eiköhän sieltä löydy sopivanhintainen käytetty varaosa.
-
tuli tilailtua uusi ebayn kautta,saas nähdä mitä sieltä tulee. purin vanhasta sen sähköosan irti.en nähnyt siinä silmämääräisesti mitään vikaa paitsi se metallitanko joka luistia kääntää oli ihan kiero,luisti oli kokoajan hiukan raollaan,kuuluukohan ollakin.paljonkohan tuolla sähköosalla kuuluisi olla vastus.itse luisti oli hiukan jumissa ja liikkui karkeasti.en kyllä tajua miksi tuo polttaisi sulaketta,olenkohan aivan hakoteillä.nyt autolla pääsee kuitenkin ajamaan aivan hyvin,tyhjäkäynti on hiukkasen kohollaan kylläkin.
-
bensapumpun sulaketta poltti siis lisäilmaventtiili joka oli kai jotenkin oikosessa.uusi venttiili paikallaan myös tyhjäkäynti on taas normaali.uudessa venttiilissä se luistilevy ei ole metallia vaan jotain fiiberin näköistä materiaalia.