Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Tuunaus ja Autohifi => Aiheen aloitti: jakezu96 - 13.04.2014, 01:24:14
-
elikkä asensin sport-compin lisä kiekkamittarin volvoon ja oon yrittäny tässä pähkäillä että mihin se piuha joka normaalisti menis puolan ykköseen laitetaan koska tässä vehkeessähän on jokaisella viidellä sylinterillä omat puolat.???:)
-
Kytketään kierroslukumittarin piuhaan, löytyy mittariston takaa ja menee kierroslukumittarille.
Lisäkysymys on, mitä teet tuolla, koska vakiokoneessa on kierrosrajoitin alle 7000rpm, mihin vakiomittari riittää. Ja jos aiot virittää konetta kiertämään korkeammalle, tarvitset ohjelmamuutoksen ja koneen sisuskaluihin kestävämpää tavaraa.
-
ihan vaan sen takia asensin koska sattu hyllystä löytymään :D
-
Missä vitoskoneessa on omat puolat joka pytylle ? Kutosessa on, mutta en ole koskaan kuullut että vitosessa...on siellä tietty paikat puolille. Vai onko siinä uudemmassa 99 - 00 versiossa noin ? En ole niiden kanssa ollut tekemisissä, ihan liian uusia minulle ;)
Miten saat Autometerin mittarin ohjelmoitua 5-sylinterisen kierrosluvulle...siinä on 4, 6 ja 12 sylinterin luupit, vai onko Autometer tehnyt uuden mallin ???
Sinänsä Autometerin mittarit ovat ihan parasta mitä voi olla, tykkään itekin käyttää niitä harrastevehkeissä...niin ja onhan tuossa R:ssäkin Autometerin ahtopainemittari 8)
-
Juurikin 99-00 malleissa muuttui koneet ja tuli puola joka sylinterille.
-
Miten saat Autometerin mittarin ohjelmoitua 5-sylinterisen kierrosluvulle...siinä on 4, 6 ja 12 sylinterin luupit, vai onko Autometer tehnyt uuden mallin ???
ECU antaa mittarille neloskoneen kierroslukusignaalia.
-
joo hoksasin ittekki tässä vasta nytten että siinä on vaa 4-6-8 pytyille asennot mut jos ECU kertaa antaa neljän pytyn signaalia niin eihän siinä sitte mitää ongelmaa oo:))