Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: duster - 13.04.2014, 10:31:33
-
On ollut jo jonkin aikaa mielessä ahtimen vaihtaminen isompaan ja siinä samassa downpipe, auto on siis -98 V70 2.0T. Mikä ahdin olisi bolt-on ilman mitään kummempia modauksia, ja mikä 3" downpipe olisi sopiva sinne (mistä saa). Putkiston ajattelin muuten pitää vakiona. Auto on lisäksi lastutettu, mitenköhän käyttäytyy jos ahtimen vaihtaa isompaan, tuleeko haittaa vai hyötyä siis tuolla ohjelmalla. Tietysti jos kaikki sieltä irti uuden ahtimen myötä haluaa niin toki pitää viedä uudelleen ohjelmoitavaksi?
-
Riippuu mitä haet? Noissa tais olla mitsun 13 vakiona? Kyllä sinne 19T menee heittämällä,mutta jos haluaa kaiken irti niin tarvii uuden ohjelman, uudet suuttimet ja ehkä jo uudet kangetkin? Itellä oli BSR 3" DP kisakatilla ja oli hyvä, ehkä vähän hintava. Jokatapauksesaa jos isomman ahtimen laitat taitaa joutua ohjelman uusimaan. Ilman suuttimien vaihtoa taitaa mennä vielä 16T?
-
Se oli ajatuksena että ei mitään hirveän rajuja tehoja haeta, koska ihan jokapäiväinen käyttöauto on kyseessä, eikä ole intressejä hirveesti alkaa konetta purkamaan atomeiksi tai sen enempää rakentamaan ja sijoittamaan rahaa.
Niin mä vähän meinasinkin, että kun ahdin vaihtuu niin varmaan pitää ohjelmoida uudestaan, auton käytös muuttuu varmaan jonkin verran uuden ahtimen myötä jos ei optimointia uudelle ahtimelle tee.
Meneekös ilman suutinten yms osien vaihtoa tuo 16T, mites 15T?
Muitakin dp ehdotuksia otetaan vastaan, on vähän turhan arvokas toi bsr ::)
-
Noita t5 suuttimia saa ainakin ihan suht halpaan hintaan ja vaihtohan on helppo ja riittää suht pitkälle mitsujen kans... Ja 15g ahtimellakin saa ihan kivasti potkua ja ovat halpoja käytettynä :) dpn tekee itse halvalla jos hitsivehkeet löytyy. Ohjelmasta ei itsellä mitään hajua ole miten pelaa muutoksien kanssa. ohjelmaa, suuttimia ja isompaa kukkopilliä kehiin :)
-
Noita t5 suuttimia saa ainakin ihan suht halpaan hintaan ja vaihtohan on helppo ja riittää suht pitkälle mitsujen kans... Ja 15g ahtimellakin saa ihan kivasti potkua ja ovat halpoja käytettynä :) dpn tekee itse halvalla jos hitsivehkeet löytyy. Ohjelmasta ei itsellä mitään hajua ole miten pelaa muutoksien kanssa. ohjelmaa, suuttimia ja isompaa kukkopilliä kehiin :)
Jep, onko noita mitsuja jotenkin erilaisilla laipoilla, vai onko ne järjestään ihan pulttaa kiinni-tyyppisiä näihin Volvoihin?
-
Mun käsittääkseni nämä td04h sarjan ahtimet on samalla laipalla.
Tosta DP http://shop.klracing.se/sv/artiklar/3-downpipe-volvo-850-turbo.html
-
Mun käsittääkseni nämä td04h sarjan ahtimet on samalla laipalla.
Tosta DP http://shop.klracing.se/sv/artiklar/3-downpipe-volvo-850-turbo.html
Ei pahan hintainen, pitää laittaa harkintaan!
-
Olisko 19T ahdin jo liian suuri, jos pysytään siinä että suuttimet+putkisto+ohjelmointi, ei muuta.
-
Olisko 19T ahdin jo liian suuri, jos pysytään siinä että suuttimet+putkisto+ohjelmointi, ei muuta.
Ei pitäs olla liian suuri. Oletan että kanget on yhtä kestävät kuin T5? 2.3 T5 noilla pääsee sinne +300 heposeen. Tosin taidetaan tarvita jo R-suuttimet. Olikos ne sitten vihreät?
-
Ei pitäs olla liian suuri. Oletan että kanget on yhtä kestävät kuin T5? 2.3 T5 noilla pääsee sinne +300 heposeen. Tosin taidetaan tarvita jo R-suuttimet. Olikos ne sitten vihreät?
Jaa ei tietoa, olettaisin että kanget olis ihan samat? Oikaisee kuka tietää asiasta. Siis vaatiiko 19T ahdin nuo suuttimet vai noille tehoille pääsy :)
-
Ahdin, suuttimet ja sen ohjelman. Toi "pikkulohko" taitaa jäädä kakkoseksi väännöissä? Mutta kyllä se tolla setillä jo liikkuu aikalailla eri tahtiin.
-
Voishan tuota 19T sitten harkita. Moottorin/voimansiirron kestävyyden takia oli alun perin oikeastaan mielessä pienemmässä ahtimessa pysyttely, ettei mennä ihan kestävyyden äärirajoille, koska ihan luottopeli/käyttöauto kyseessä.
Mutta jos kestää tuosta ahtimesta irti saatavat tehot niin taidan lähtee tekemään sellaista projektia.
-
Kyllä tää manuaali oli? Muistaakseni vakiokytkimen pitäs noi tehot kestää. M56 laatikko itsessään pitäisi kestää vielä tuplatehot? Itellä oli harkinnassa tommonen setti mutta myin auton pois.
-
Joo on manuaali. Täytyykin ottaa yhteyttä Hariselle, jos vanha asiakas saisi vanhan ohjelmoinnin muutoksen vähän edukkaammin :P