Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: SEN-24 - 13.04.2014, 21:30:54
-
Mitä lie lukkoperiä ollut 940 -98 Classic malleissa? Liekkö pelkästään liikkellelähtölukkoja vai jopa kitkalukkoja? Kun tarvis tietää mitä öljyä -98 perään pitäs laittaa? ???
-
Lukon tyypin tiedät nostamalla perän ylös ja pyörittämällä toista pyörää. Kitkalukon kanssa molemmat pyörät pyörivät koko ajan samaan suuntaan.
-
Mulla Classicissa taas ei ole lukkoa. 1031 perä.
-
Mun '97 945 Classicissa on liikkeellelähtölukko, tuskin noihin kitkalukkoja laitettu.
Liikkeellelähtölukon kanssa käytetään tavallista API GL-5 peräöljyä. Öljyt saa ulos avaamalla banjokopan kannen alimman pultin, mutta sitä ei kannata tehdä ennen kuin on varmistanut että myös täyttöpropun saa auki.
-
Tossa FAQ:sta kaivettu testaus ohjeet http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=8009.msg255303#msg255303
-
Uusin vuosimalli, mistä on löytynyt kitkalukko on -89 ja sekin lieni maahantuojan jälkiasennus. Tehdaslukko oli G80 aika lailla -89 eteenpäin.
-
Kymysys.
haittaako jos lukkoperä öljyä laittaa ei lukolliseen perään?
Epäilen että autossani on liikkeelle lähtö lukko, kun pistää vähän vastaan kun pyöriä liikuttaa eri suuntiin, mut siihen loppuu "tietämys".
auton speksit
Volvo 940 automaatti 2.3l b230fb vm.91
-
Ei haittaa. Ite olen käyttänyt menestyksellä. Ja merkkini on Redoil.
_sfr-
-
Kymysys.
haittaako jos lukkoperä öljyä laittaa ei lukolliseen perään?
Epäilen että autossani on liikkeelle lähtö lukko, kun pistää vähän vastaan kun pyöriä liikuttaa eri suuntiin, mut siihen loppuu "tietämys".
auton speksit
Volvo 940 automaatti 2.3l b230fb vm.91
Ei haittaa ei lukolliseen. Mutta G80 (liikkeellelähtölukko) suositus on että ei lisäaineistusta, hidastaa lukon toimintaa.
-
Ei sitä kyllä käytännön ajossa mitenkään huomaa. Lukon hitautta LS:llä. Ehkä syy on se, että käytän aina(Redlinen) synteettisiä öljyjä. Niin m47 II-vaihteistossa, kuin myös siellä perämurikkaa voitelemassa. Eikös se LS-aineistettu ole liukkaampaa öljynä. Redlinen ohjaustehostin nestekin on ihan jees. Hyvin pelaa erikoisaine myös volvossa.
_sfr-
-
Kiitosta noista!
Kymysys 2.
Näkeekö perästä jollain tapaa tuon onko lukollinen vai ei? Muutakun avaamalla perän.
Ja vielä et mikä lukko mahtaa olla.
-
Kiitosta noista!
Kymysys 2.
Näkeekö perästä jollain tapaa tuon onko lukollinen vai ei? Muutakun avaamalla perän.
Ja vielä et mikä lukko mahtaa olla.
Et sitten oo ajatellut lukea vaikka tätä keskustelua läpi? Aika rautalangasta väännetyt ohjeetkin on linkitetty yhteen viestiin...
-
Et sitten oo ajatellut lukea vaikka tätä keskustelua läpi? Aika rautalangasta väännetyt ohjeetkin on linkitetty yhteen viestiin...
Oli näköjään liian vaikeesti kysytty kun et tajunnut mitä hain takaa..
Lukeeko jossain perän tietoja tai tietääkö joku mikä perätuollaisessa yleensä on vakoina
-
Oli näköjään liian vaikeesti kysytty kun et tajunnut mitä hain takaa..
Lukeeko jossain perän tietoja tai tietääkö joku mikä perätuollaisessa yleensä on vakoina
Joko 1031 tai 1041 riippuen mitä tehtaalla työnnetty tai minkälainen fiilis (eli kamppiksia maahantuojalla jne) on. Eli siellä on lukko tai ei ole. Riippuen varustepaketeista, onko sitä ruksittu varusteeksi jne.
Eli vain testaamalla selviää. Myös jos on perän tyyppikilpi kuskin puolella tallessa niin siitä näkee
-
Onkos noilla 1031 ja 1041 perillä jotain eroja?
Itellä -95 945 tomaatti 1041 perällä, johon on asennettu 1031:n kitkalukko (Spicer), kaiketi Dana 40 klooni.
-
Mun '97 945 Classicissa on liikkeellelähtölukko, tuskin noihin kitkalukkoja laitettu.
Liikkeellelähtölukon kanssa käytetään tavallista API GL-5 peräöljyä. Öljyt saa ulos avaamalla banjokopan kannen alimman pultin, mutta sitä ei kannata tehdä ennen kuin on varmistanut että myös täyttöpropun saa auki.
Moi, paljonko öljytilavuus on perässä?
-
Mun '97 945 Classicissa on liikkeellelähtölukko, tuskin noihin kitkalukkoja laitettu.
Liikkeellelähtölukon kanssa käytetään tavallista API GL-5 peräöljyä. Öljyt saa ulos avaamalla banjokopan kannen alimman pultin, mutta sitä ei kannata tehdä ennen kuin on varmistanut että myös täyttöpropun saa auki.
Moi, paljonko öljytilavuus on perässä?
Litra tai vähän päälle.
Poistotulppa on ollu jokasessa perässä mitä käsitelly eikä mikään alin kopan ruuvi. Alota täyttöropun aukasulla. Eli lyö vasaralla hylsy siihen kantaan niin että alumiinin oksidointi höllää otettaan ja sit vasta avaat tyhjennys tulpan. Samanlailla lyöt hylsyn. Jos ja kun ne on hapettunu niin vääntämällä auki et saa kun paskaks menneet tulpankannat.
-
1.6 litraa on 1031 akselille ilmoitettu tilavuus. Vanhemmissa akseleissa on ollut tyhjennysroppuja, uudemmissa, alumiinikopallisissa on tullut laskettua alimmasta kopan ruuvista.
-
Joo näit ontaas tietty mitä sattuu malleja mut itellä ollu vaan alukoppia tyhjennys ja täyttö proput alumiinikannessa.
-
Parissa vanhemmassa akselissa on ollu pohjassa roppu mutta yleensä kopan alimassa pultissa on ollu ulos lasku. Tosiaan täyttö roppu kandee avata eka, harmittaa ku öljyt o pihalla eikä roppu aukee. :D 2 litran putelia riittää, täyttö silleen et alkaa alkaa valuun täyttöaukosta ulos :)
-
Joo näit ontaas tietty mitä sattuu malleja mut itellä ollu vaan alukoppia tyhjennys ja täyttö proput alumiinikannessa.
Saako sellaisesta 940 alukopasta kuvan missä myös tyhjennysproppu? Ei ole vielä vastaan tullut täälläpäin. ???