Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: mavil - 14.04.2014, 16:50:10
-
Ongelmana miten purkaa 940 sähköpeilin muoviosa irti kevytmetalli jalasta? Kevytmetallista maalit karisseet ja tarvis saada maalattua se, peilin otin jo viikonloppuna johtojen varaan roikkumaan mutta uskallus loppui tällä kertaa koska yleensä tapana saada kaikki rikki siinä vaiheessa kun taito loppuu.
-
Vasaralla tai rälläkällä. Takasinlaitto voi olla vähä aikaavievää.
-
Eli toisin sanoen sitä ei voi purkaa sivistyneesti.
-
Eli toisin sanoen sitä ei voi purkaa sivistyneesti.
O0
-
Kiitos paljon :hello:
-
Saahan siitä ihan näppärästi lasin ,moottorin , suojakumin ja johdot pois. Sen jälkeen sen voi sitten hioa ja pinnoittaa miten parhaaksi näkee. Tosin purku on syytä tehdä varoen lämpimässä liukastetta käyttäen.
-
Kiitos mutta taidan tyytyä teippaamaan muovin ja maalata metallin.
-
Kiitos mutta taidan tyytyä teippaamaan muovin ja maalata metallin.
Ennen teippausta puhdistus mineraalitärpätillä tai ruiskuohenteella. Muita pohjatöitä ei tarvita.
Parhaan rajauksen saa Scotchin mattapintaisella "näkymättömällä" konttoriteipillä. Teippiä pitää tulla vähän metallin päälle, sitten leikataan ylimääräinen teippi hyvällä teräväkärkisellä veitsellä muovin ja metallin rajaa myöten. Konttoriteipillä ei saa käyriä rajoja, koska se ei veny. Käsien on oltava ehdottoman puhtaat ja kuivat.
Kuivuneeseen maalipintaan ei saa vielä moneen päivään koskea kuivilla käsillä. Alkukuivatukseen riittää pölytön huoneenlämpöinen ilma. Loppukuivatus voi tapahtua lämmössä, ei kuitenkaan yli 40°C, ettei muovi muuta muotoaan. Vähäinen pöly ei haittaa loppukuivatusta.
-
No voi helvetti aattelin huomenna hioa pohjamaalata,maalata,lakata ja pultata kiinni. :hello:
-
Kysynpähähän tässä aiheessa, mikäköhän hajoaa yleensä ensiksi noissa peilinlämppäreissä? Merkkivalo syttyy, mutta ei lämpene kumpikaan. Sulake on ok.
-
Kysynpähähän tässä aiheessa, mikäköhän hajoaa yleensä ensiksi noissa peilinlämppäreissä? Merkkivalo syttyy, mutta ei lämpene kumpikaan. Sulake on ok.
Mittaamallahan se selviää, jos vastus on ääretön, on vastuslanka palanut poikki. Jos peilissä vastus on kunnossa voi alkaa pikkuhiljaa metästämään vikaa muualta.
-
Ok! Ovipahvia irti ja mittailemaan. Voihan tuota myös testata syöttämällä +12v peilin johtoihin.
-
Ok! Ovipahvia irti ja mittailemaan. Voihan tuota myös testata syöttämällä +12v peilin johtoihin.
Mulla oli sama ongelma, mutta piuhat niin palaneet johdon sisältä, että ei johtanut virtaa enää.
Uusin palan johtoa, mutta ei auttanut sekään, seuraava toimenpide on uusia päästä päähän johdot.
Tosin uusi johtosarja on varmasti saamattomissa, eli ei saa enää kaupasta, mutta taas purkuautojen johtosarjat olis seuraava vaihtoehto.
Olisko nekään niin hyviä enää, jotta kannattais ostaa, joten kun teen itse, niin parasta tuloo.
Selviää vain laittamalla ostoilmoituksen....
Vasen puoli oli häjynä, oikea toimii moitteettomasti edelleen.
Viittintippoja orotelles.....
-
Peilimysteeriin lisää.....
Otimpa kuvia kun asian kans takkusin.
Kuin kohtalon ivaa, torstaina ajellessani, alkoi oikea peililasi heilua holtittomasti.
Ajaessani korjaamolle ottaessani siihen kiinni, peili tipahti käteen ??
Peili irtosi lämmityselementistä joka on kiinni moottoreissa.
Liimasin tehokkaalla ohkaisella kaksipuoliteipillä peililasin kiinni lämmityselementtiin.
Nooh sama peili oli taas irti perjantaina ajellessani kotiin.
Oikea peili lämmityselementteineen olikin irti kiinnityksestään moottoriosaan.
Tänään laitoin sen kiinni lukiten sen.
Vasemmassa peilissä olikin erimoinen kiinnitys moottoriosaan.
Otin senkin irti kuvia varten.
Ilmeisesti peili vaihtunut oikealle puolelle jossain vaiheessa auton historiassa, peilin kiinnitys kun oli erimoinen moottoriosaan.
Mistäs nuosta tietää, mikä on tehdasasennus ja mikä jälkiasennus.
Ghostilta tilattu vasen peili, kun lämmitys ei pelannut johtojen muokkaamisen jälkeenkään.
Kaikki selviää kuvista http://peehoi.galleria.fi/kuvat/VOLVOILUA/ (http://peehoi.galleria.fi/kuvat/VOLVOILUA/)
Tältä sivulta aliknsiokuvat.
Myös sen tustamuovin kiinnitys peilin runkoon, kummalliset muovi "niitit"....ei irrotettavissa.
Lisäsin ratin airbäkin ja räikän kuvat eri alikansioon
-
eikös auto ollut 940 classic? oikeanpuoleinen peili on vanhemman mallin kiinnityksellä (lukitusrengas. käytetty jo 700-sarjassa) ja kuskin puoleinen uudempi malli (kynsikiinnitys) eli alkuperäinen.
-
Ok! Ovipahvia irti ja mittailemaan. Voihan tuota myös testata syöttämällä +12v peilin johtoihin.
Peilin lasin saa itsekseen irti, joten mitään pahveja ei tarvitse alkaa irti repimään. Siitä peilin lasien johdoista voi sitten suoraan mitata tuleeko +12v ja/tai onko peilin lämmitysvastus poikki vai ei. Omassa oli sellainen vika että lämmitysvastus näytti ok, mutta kun alkoi lämpenemään niin loppui toiminta. OEM peilin lasia saa n. 40e hintaan esim. skruvatilta sinisellä hinta on 58e.
t:toni