Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Proomu - 18.04.2011, 21:30:47
-
Tallissa majailee nykyään f-ryhmäläinen rallivolvo mallia 242, ja nyt olis paloteltavana 2kpl 700-sarjalaista. Mitkä kaikki hilut niistä kannattaa irrotella hyllyyn varaosiks? Jotain hajua on jo mitä vois käyttää, mutta täydentäkääpä listaa.
Näiden epäilisin käyvän:
Taka-akseli
Laatikko
Kone (+laturi ym.)
Jarrusatulat
Syyläri
Entäs nämä:
Tehostettu hammastanko & pumppu
Rattiakseli
Valot
Lasit
Kartaani
Etuolpat + navat
Etupalkki
Alemmat takatukivarret (muut tukivarret on kisapelissä racekamaa)
-
Ei tosta 700 sarjalaisesta taida käydä 200 sarjaan, kuin
- moottori apulaitteineen, (ei kuitenkaan nokkaakselijakaja ilman paloseinän muokkausta)
- vaihdelaatikko
- ehkä syyläri
- perästä tasauspyörästö
-
Takajarrut on samanlaiset.
Aika vähän käy 200/700 sarjasta keskenään ::)
-
Takajarrut on samanlaiset.
Satuloiden jarruputkien lähdöt on ainakin erikohdissa??
-
Motonetin nettisivuilta kun laittaa tekstiversiot 200 ja 700 varaosista rinnakkain, niin helppo tsekata samat koodit.
-
Kyllähän tietysti monet osat menee ainakin hieman modaamalla.
-
Eli hirveesti ei ole iloa noista 7-satasista. Eikös nissä olekaan samat 1030 & 1031 akselit kun 2-satasissa?
-
Perän sisuskalut käy keskenään mutta akselin kiinnitykset on erilaiset.
-
Perän sisuskalut käy keskenään mutta akselin kiinnitykset on erilaiset.
Ja akseliputket on pitemmät seiskassa.
-
Ja akseliputket on pitemmät seiskassa.
Muistaako joku akselin leveysmittoja? Onko 7-satanen kuinka paljon leveempi?
Kiinnitysten ei oo niin väliks, kun pelkästään alatukivarsi on orkkispaikalla ja muut on modattu racekäyttöön. Watt linkki ja pidemmät ylätukivarret.
-
Muistaako joku akselin leveysmittoja? Onko 7-satanen kuinka paljon leveempi?
10 cm on 700-sarja leveämpi
-
OK. Ei siis kauheesti iloa isoista tiiliskivistä. Kiitos valaisusta!
-
Ei tosta 700 sarjalaisesta taida käydä 200 sarjaan, kuin
- moottori apulaitteineen, (ei kuitenkaan nokkaakselijakaja ilman paloseinän muokkausta)
Kun muistaa ottaa moottorinkorvat 200-sarjalaisesta niin sitten käy. ;)