Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: suursmurffi - 19.04.2014, 01:02:24
-
Elikkä olis kyseessä v70 2.4 bensa koneella ja automaatti askilla oleva volvo välillä käynnistäessä starttuuttaa pitempään mitä normaalisti ja lähtee kumminkiin käyntiin mutta käypi heijjaamaan niin paljon kierroksia että joskus sammuu tai sitten tyhjäkäyntimoottori nostaa rajummin kierrokset sinne 1.5-2 tonniin :o Ajossa ei mitään ongelmaa ainoastaan parkissa tai juuri käynnistettäessä, mutta ei kumminkaan aina tee tätä samaa vikaa.. mistäköhän voisi lähteä vikaa etsimään tai onko muilla samanlaisii ongelmia ollut? :o
-
Laitappa tuohon forumin etusivun Google-hakuun "tyhjäkäynti", niin saat vinkkejä mistä lähteä etsimään vikaa. Löytyy vastaavaa ongelman aiheuttajaa mm. sytytyspuolesta, ilmamassamäärämittarista, kaasuläppäkotelosta, imuvuodoista ym. Vikakoodit kannattaa ekana tsekata, ennenkuin lähtee rajaamaan vikaa, mikäli mahdollista.
-
Mulla kasipätkä ('96) heijasi noita kierroksia tuohon tyyliin, kun metsästin moottorin lämpötila-anturin vikaa, joka lopulta paljastui löysäksi liittimeksi. Kun johtoja heilutteli yms, niin tietty moottorinohjaus sai vaihtelevaa tietoa moottorin lämpötilasta -> seossuhteen muutosta -> kierroksien heijausta just tolleen sammumisen rajamailta pariin tonniin.
Että voisko vika olla nytkin tolla rintamalla? Hapettunutta/löystynyttä anturin liitintä etsimään. Vissiin V70:ssä on lämpötila-anturi samassa paikassa kuin 850:ssä, eli siinä termostaattikotelossa moottorin vänkärin puolella, silleen ikävästi vesiletkun alapuolella.