Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: voldemort - 20.04.2014, 08:56:08
-
Moro! Elikkäs otsikon mukainen ongelma, en löytänyt oikein vastaavaa foorumilta, joten kysästään. Eli ongelma on sellaanen että turbo toimii vaihtelevalla menestyksellä.. Ei kauas heitä jos sanon että noin joka kymmenennellä käynnistyskerralla turbo on mukana kuvioissa, silloin löytyy tehoa kyllä. Pääsääntösesti sitte ei toimi ja on tietenki nuhanen. Maantiellä jyrkässä ylämäessä joutuu heittää pienempää pykälää silmään ettei muodostu aivan älytöntä jonoa kiinni puskuriin. Kulutus on kuitenki normaali. Mistä kannattais lähteä vikaa etsimään? Vai onko turbo sökö? Mietityttää vaan ku toimiessaan kuitenki tuntuu normaalilta.. Ja juu, vika on ilmenny niin kauan ku oon auton omistanu, elikkäs pari kuukautta.. Ilmankos oli edullinen ;D Kiitos neuvoista jo etukäteen!!
-
Ei kuitenkaan ilmottelemistään viasta? Kuulostais vähän siltä että lyö vikatilan päälle ja pudottaa tehoja. Turbossa ei varmaankaan ole mitään vikaa, sekun ei välillä korjaannu ja taas lopeta toimintaa
-
Niin kuin Kökkö jo mainitsi, menee se varmaankin vikatilaan ja siksi ei kulje mihinkään. Ahdin jos särkyy niin se myös sitten on kans rikki. Mitään vaihtelevaa toimintaa siinä ei ole. Toki ahtopaineiden ohjauksessa voi olla vikaa ja siitä syystä toimii vaihtelevasti. Käytä jossain luetuttamassa vikakoodit niin voit saada syyn selville :)
-
Juu ei ilmota mitään vikaa.. Häätyypä käydä luetuttamassa vikakoodit.
-
Elikkäs vikakoodia P2263 tarjoaa (powertrain turbo/super charger boost system performance).. Ideoita? ei tuo lontoon kieli oikein hyvin taivu meikäläiseltä.. :-[
-
Tuolla puhutaan ainakin samasta vikakoodista... :)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7362.0
-
Onko vika selvinnyt? Itellä päällänsä ihan sama homma, enkä oo viel löytänyt ratkasua..
-
Ei oo selvinny vielä.. En oo kyllä nyt ehtiny asiaa tutkiakaan ku on ollu hiukan hoppua muuten.. Alipaine letkuista en äkkiseltään mitään vikaa löytäny, mutta kai se tuo egr-venttiili pitää käyttää irti ja putsata.. vaikka jotenki en osaa mieltää vikaa siihen..
-
Nostellaas tätä hiukan, elikkä omasta vollesta kyseisen vian aiheuttaja nyt löytyi.. Oli ilmeisesti jossain vaiheessa toisen ahdonsäätösolenoidin letkut laitettu väärinpäin, ja tästä johtuen oli hajottanut alipainepumpun. Rikkinäinen alipainepumppu taas puolestaan hajottanut sen solenoidin.. että sellanen ketjureaktio. Uus pumppu ja säädin nii johan toimii.
-
onko tähän löytynyt muita ratkaisuja? alipainepumppu toimii mulla, nyt pitäs otta volle liikenteeseen ku alkukesä on menty muilla autoilla. Vikaa en oo vain löytäny, ja rahastettavaksi en suostu korjaamolle menemään :(
-
turbon paineen säädin tai turbo ittessään. itellä oli sellasta et kesken ajon heitti pois päältä. oli siivekkeet rikkipoikki.. ja paineensäädin meni uusiksi samalla.
-
Minkä näköinen tuo ahtopaineen säädin on ja missä se sijaitsee
-
Minkä näköinen tuo ahtopaineen säädin on ja missä se sijaitsee
Ruskea mötikkä, sijaitsee alipainepumpun alapuolella, kannen kuskinpuoleisessa päässä.
On tämän näköinen:
(https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRFXaWJ57VBJPIoocuBxzTZOTXcx7gxxjo56GDZjM0UMReigK9d_A)
-
Aa joo. Mitä lie sekoilin. Ei ollu mulla vika tuossa. Mutta kaikki ku läpi kävin, vika vihdoin löytyi. Turbon alipainekellossa oleva anturi/säädin oli rikki. Siihen ei saanu osaa ku romuttamolta, mutta nyt pelaa. Anto vikakoodia 2263, turbon säädin katkonainen. Ebay:sta noita saa mutta ei ollu aikaa ootella.