Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Phav - 19.04.2011, 19:00:37
-
Eli vaikka kuinka etsin en löytännyt mikä on tuo vakio turbo tuossa v70 t5 ja mallia -98(Mitsu?)Tyyppikilpeäkään en turbosta löytännyt. Melkoisesti fuskaa öljyä(ajettu 245tkm.), ja kiinnostais kannattaisko tuohon jo joku tuoreempi malli laittaa?Mikä? Mitään pakosarjoja en viittis ruveta tuohon rakentelemaan.
Vai mahtaakohan noihin alkuperäisiin löytyä miten helposti osia, kun kaveri niitä kunnostelee.
-
Ebaysta kun kattelee niin voipi löytyä korjaussarjoja ihan edullisesti. Ota selvää turbos mallista ja sieltä--->. Noitten satsien laadusta en kyllä osaa sanoa mitään, ei kokemuksia.
Esim tommonen: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Turbo-Repair-Kit-Mitsubishi-TD04-9B-11B-9G-11G-13G-15G-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem2a0f551cbcQQitemZ180645862588QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Turbo-Repair-Kit-Mitsubishi-TD04-9B-11B-9G-11G-13G-15G-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem2a0f551cbcQQitemZ180645862588QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories)
-
http://www.wothrline.com/Cars_engine/HW/turbocharger.htm
-
Tuonne paikalliseen turbo huoltoon soitellessani, sanoivat ettei tuota kannata huoltaa kun ei saa kaikkia osia. Sanoi että putsaa huohotin, kun jos se on tukossa työntää öljyn turbolle. Onko se se mikä tulee Tulppiensuojakannen alta, menee imusarjan alle ja sieltä turboa ennen suodattimelta tulevaan letkuun? Minkälainen homma tuo putsaus on? Irrotuttaako imusarjan?
-
Ite putsasin sen sillai et suutintukki irti ja kääntää varovaisesti sivuun ja sitten imusarja irti (alempia pultteja ei tarvi irroittaa kokonaan) ja sekin mahtuu kääntymään sivuun kaasuläpät ynnämuut kiinni siinä. Ja sitten se huohotin pönttö on muistaakseni kolmella ruuvilla kiinni lohkossa ja yksi niistä on edestä katsottuna sen pöntön alla ja vasemmalla (meni poikki itellä).
-
Vai ei saa osia, eikös tuossa ebay- linkissä olllut kaikki tarvittavat?
Mites saako tuota huohotinpönttöä puhdistettua vai joutuuko sen vaihtaa uuteen?
Itelläkin olis sama homma edessä.
-
luultavasti kiinaosia,ebaysta saa koko turbon 229$, eli on jo sama se tilata jos tarvis tulee. Eilen kurkkasin ahtoputkeen, ni oli melko öljyinen, toivottavasti putsaus auttaa.
-
luultavasti kiinaosia,ebaysta saa koko turbon 229$, eli on jo sama se tilata jos tarvis tulee. Eilen kurkkasin ahtoputkeen, ni oli melko öljyinen, toivottavasti putsaus auttaa.
Niin varmaan onkin.
Tulee tuohonkin hintaan vielä rahti, alv ja tulli pälle. Tosin tulli ei taida paljon moottorin osissa tehdä.
Mikä lienee kiinari tuo turbo sitten tuohon hintaan?
-
Eikäs tuo ollukkaa ebay, ja näköjäään rahti suomeen onkii melko kallis , eli rahteineen US $342.96 Tuolta ---> http://www.aliexpress.com/product-fm/343459808-TD04H-1275663-Turbocharger-for-VOLVO-T5-R-1996-C70-97-05-Engine-N2P23HT-B5234T3-2-3L-wholesalers.html ja kun tarkemmin tutkii, ni Kiina firmahan tuo on, mutta maksutavat näyttävät olevan kyllä luotettavat.
-
Huohotin putsattu, ei purkautuvaa mallia. Kansi liimattu kiinni, sais kai sen revittyä auki jos haluais. Melko iso työhän siinnä putsauksessa on. Varsinkin kun vielä tuli käyntihäiriö kuvaan mukaan. Lieneekö ihan normaalia että imusarjan ja pakosarjan tiiviste on sama? Materiaali tuossa oli pakosarjasta tuttua, muuten kävi, mutta yksi reikä ei ollu oikealla kohdalla. Epäilen että saattaapi olla nyt imuvuoto kyseessä, ainakin ääni kuulostaa semmoselta.