Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Harrik - 22.04.2014, 19:31:41
-
Moro..nyt sit lähti istuinosat aitan orsille ja seuraava operaatio on paketti autoksi rekisteröinti, mutta yksi asia on vielä epäselvä josko täältä sais apuva. Kysymys on taka selkänojien ja peräkontin pohjavanerin suojalevystä..onko sille olemassa joku lainmääräämä pituus vai riittääkö se että ne lukitaan toisiinsa aika lyhyelläkin levyllä? Oletus arvona että selkänojat ei voi nousta normi asentoonsa.
-
ite ainaki pakuksi laittanu nii reikäpannalla ja popniitillä kiinni penkin selkänojat
-
Istuinten hyväksyminen pakettiauton ja kuorma-auton ohjaamoon tai kuormatilaan (http://www.trafi.fi/filebank/a/1325147177/af8699ae9c5faea17cfa07bb20873b32/4727-Istuinten_hyvaksyminen_pakettiauton_ja_kuorma-auton_ohjaamoon_tai_kuormatilaan.pdf)
Tuosta kappale "5. Istuinten kiinnityspisteiden poistaminen"
Pari mielenkiintoisinta kohtaa:
Ajoneuvohallintokeskus katsoo, että istuinten kiinnityspisteiden poistamisen
kannalta on riittävää, mikäli kaikki alkuperäisen istuimen kiinnityspisteet peite-
tään hitsaamalla kiinnitetyllä suojalevyllä taikka kiinnityspisteet poistetaan käy-
töstä käyttämällä ns. katkopultteja, jotka eivät ole irrotettavissa tavanomaisesti
saatavilla olevin työkaluin.
Turvavöitä ei edellytetä poistettavaksi poistettavilta istumapaikoilta. Mikäli vyöt
kuitenkin poistetaan, on poisto suoritettava valmistajan ohjeiden mukaisesti.
Ja sit on vielä toinenkin dokumentti, jossa lienee hyödyllistä tietoa:
Edellytykset pakettiautojen luokitteluun (http://www.trafi.fi/filebank/a/1325147177/21f6b09a795987118228628abca4630c/4717-Edellytykset_pakettiauton_luokitteluun.pdf).
-
Pakuksi olis tarkotus tuo omaki laittaa.
Suunnitelma oli sellanen että, istuinosat pois ja selkänojat suoraan. Lattarauta laitimmaisten turvavyön pulttien alle kulmapalojen suojaan. Eli siis latta lukitsee selkänojat pohjaa vasten.
-
Joo tuo julman henkan idea ihan varteenotettava vaihtoehto..mitä tulee tuohon kiinityspisteiden deletointiin nii ei kannata ryhtyä koska ei tarvitse ja liian työläs. Sehän riittää että auton omilla työkaluilla ei saa muutettua takaisin Ha.ksi.
-
Tarvii vaan odotella tilipäivää että saa ostettua lattaa ja katsastusmaksun maksaa. Ehkäpä jo parin viikon päästä ::)
-
Ite vedin vaijerin selkänojan yli ja lattiassa on penkin sivuissa kiinteet lenkit ni niihin vaijerinpäät sinkilöillä kiinni ja sitte heppasin vaa sinkilän mutterit kierteesee kiinni.
-
Tarvii vaan odotella tilipäivää että saa ostettua lattaa ja katsastusmaksun maksaa. Ehkäpä jo parin viikon päästä ::)
pitää vaan olla selkänoja lukittu niin ettei saa pystyy ja viimeksi katsari ei pulttikiinnitystä hyväksyny ku kuulema autossa tarvittavat työkalut irroittaa ja nostaa selkänoja, mutta popniitin hyväksyivät
-
Patenttinauha ja popniitit on hyvä ratkaisu, niitähän ei saa tavanomaisin työkaluin auki...
Älkää kuitenkaan missään nimessä tuhotko niitä penkin kiinnikkeitä jotta siitä saa muutettua takaisin henkilöauton. Ei nimittäin yhtään tiedä että kauanko pakettiautoissa on pienempi vero...
-
Mites vakuutusten hinnat, onko eroa henkilöauton ja pakun välillä?
Ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus tulee pakun myötä.
-
Mites vakuutusten hinnat, onko eroa henkilöauton ja pakun välillä?
Ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus tulee pakun myötä.
Ei vakuutusyhtiössä osattu sanoa muuta kuin että vähän putoaa.
No suomen teillä nyt ei saa muutenkaan lujaa edes ajaa.. Ja eipähän tuo tipahda ku 20km/h kattonopeus.
-
Ei vakuutusyhtiössä osattu sanoa muuta kuin että vähän putoaa.
Säästöä se on pienikin säästö. Eikä vakuutusten kohdalla edes välttämättä ole niin pienistä rahoista kyse.
No suomen teillä nyt ei saa muutenkaan lujaa edes ajaa.. Ja eipähän tuo tipahda ku 20km/h kattonopeus.
Ei kai, mutta voi pahentaa rangaistusta. Kerranpa ajelimme moottoritietä hieman reippaammin ja poliisi liputti sivuun. Minulle päiväsakkoja jonkin verran, mutta kaverilta lähtikin sakkojen lisäksi kortti. Kaveri ajoi pakettiauto V70:llä ja minä henkilöauto S60:llä. Silloin nauratti - minua, ei kaveria. ;D
-
Säästöä se on pienikin säästö. Eikä vakuutusten kohdalla edes välttämättä ole niin pienistä rahoista kyse.
Ei kai, mutta voi pahentaa rangaistusta. Kerranpa ajelimme moottoritietä hieman reippaammin ja poliisi liputti sivuun. Minulle päiväsakkoja jonkin verran, mutta kaverilta lähtikin sakkojen lisäksi kortti. Kaveri ajoi pakettiauto V70:llä ja minä henkilöauto S60:llä. Silloin nauratti - minua, ei kaveria. ;D
Veroissa se suurin säästö tulee :)
Pakettiautolla kaksinkertaset ylinopeus sakot ei naurattanu. Kortti kyllä pysy mutta muutaman päivän tienestit meni valtionvirkamiesten virkistysrahastoon :-\
-
Saahan sillä satasta ajella ainoa mikä muuttuu on nopeusrajoitus motarilla, kun muut huristelevat 120km/h nii pakulla pitää jurrata edelleen 100km/ h mutta pieni ongelma etenkin täällä pohjanmaalla. :)
-
Jos vedän satasen alueella ohitustilanteessa 131 tutkaan niin oonko suurempi rikollinen pakuksi rekatulla kuin henkilöauto V70:lla?
Tuli verolappu ja kun Subaruun verrattuna maksamista tuli lisää melkein 170€ niin takapenkin poisto on taas mielessä.. Luultavastihan se taas jää suunniteluasteelle.
-
Eiköhän se kumminkin ole ajoneuvokohtainen ylitys se suurempi rikkomus.
-
Jos vedän satasen alueella ohitustilanteessa 131 tutkaan niin oonko suurempi rikollinen pakuksi rekatulla kuin henkilöauto V70:lla?
Tuli verolappu ja kun Subaruun verrattuna maksamista tuli lisää melkein 170€ niin takapenkin poisto on taas mielessä.. Luultavastihan se taas jää suunniteluasteelle.
Pakulla, koska suurin kattonopeus on 100km/h. Toisinkuin henkilöautolla on 120km/h.
-
Nyt on Volle Pa ja kuski myös..nyt sitten nautitaan säästöistä ;)