Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Petezyy - 23.04.2014, 13:38:15
-
Eli 940, tekniikka B200 + kova vitonen sai jonkun ihme oireen. Kävin lisäämässä vähän jarrunestettä kun oli melkein alarajassa säiliössä. liikennevaloista lähtiessä ei meinannu ensin pykälät löytyä ja sitten kun pääsi liikkeelle niin jätti kytkimen pohjaan. Eli tuli jalalla nostamalla ylös. No vehkeet seis ja vaihteet meni auto sammuksissa pesään kun kytkimestä tuli helvetin löysä. Syy löytykin miksi ei toiminut auto käynnissä, työsylinteri oli sylkäissyt männän pihalle. Noo uus stefasatsi motonetistä ja eikun ilmailemaan. Mutta ei toimi? :'( Aina kun saa hiukan painetta polkimeen, sylinteri sylkäisee männän taas ulos. Mikä vikana? Pitäisi käyttis saada nopeasti ajoon muuten ei homma toimi :-\
-
Varmaankin haarukkaa painava tappi menee haarukasta läpi kun siitä tapin päästä on muovinen "hattu" hajonnut ja mäntä pullahtaa ulos. Tai saattaa olla haarukkakin taipunut tai kytkinkopan sisällä haarukan nivelenä toimiva kuula tullut haarukasta läpi.
-
Oli joskus vastaavat oireet ja kytkin oli loppu. :( :(
-
Oli joskus vastaavat oireet ja kytkin oli loppu. :( :(
Juu, noin voi käydä kun kytkin on loppu, liikerata muuttuu liian pitkäksi niin pullahtaa pihalle.
-
Eli jos haarukka ehjä niin eikö homman toi testata tekemällä pidemmän tapin työsylinterin ja haarukan väliin ja näin suurentamalla liikerataa kytkin toimisi? Loppu sen ei pitäisi olla, tuntuma oli hyvä ja ei loistanut yhtään.
-
Joopa joo. Loppu kiinnostus sitten aivan kokonaan tän kanssa. Kytkimeen vaihdettu tiiviste setti,pidempi tappi ja ilmattu. Ja ei toimi. Paine löytyy, poljin normaali. Ei vuoda nestettä, haarukka ehjä, ei ilmaa järjestelmässä, painelaakeri liikkuu ja painaa asetelmaa normaalisti. Ensin ei löytynyt vaihteet. Sitten kun löyty ja lähdin koeajo alkoi auto ravistamaan ja meno loppu hetken päästä. Ei liikkunut edes starttaamalla
Saa tulla ostamaan pois mua ei enään juuri kiinnosta kun ei 300 ajettu käyttöautokaan pysy nipussa normaaliajossa
-
Mistä ja paljon hintaa niin haetaan pois :D
Edit: ootko edelleenkään 100% varma että kytkin ja asetelma on kunnossa?
-
Kaiken minkä näkee laatikon kyljestä on kunnossa. Ihan halvalla tuo ei kuitenkaan lähde, vähän ajettu ja muutenkin aika hyvässä kunnossa, ruosteeton, hyvä sisusta, Sähköikkunat ja paikkaa. Mutta aina voi yrittää tarjota.
-
Loota irti ja ihmettelemään. Eräs hieman vastaava tapaus, kytkin ei irroittanut, osoittautui pirstaluituneeksi kytkinlevyksi. Ei ulkoapäin näe mitään muuta kuin haarukan ruostetilanteen ::)