Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Axu85 - 19.04.2011, 22:16:12

Otsikko: 850 alusta... (puslat/ohjaus/alapallonivel)
Kirjoitti: Axu85 - 19.04.2011, 22:16:12
Eli mulla on vetari vaihdettu kuskinpuolelta ja vaihto tapahtui irroittamalla alapallonivel.
Nyt on ajossa tuntunut vetelältä ja välillä vetää autoa vasemmalle tai oikealle.

Alatukivarren puslat pitäisi vaihtaa edestä ja takaa. (revenneet)
Voiko ne aiheuttaa voimakasta vetoa suuntaan tai toiseen?

ja kannattaako laittaa suoraan powerflex puslat?
sekä saako niitä taakse jostain samantyyppisiä?
Otsikko: Vs: 850 alusta... (puslat/ohjaus/alapallonivel)
Kirjoitti: Axu85 - 27.04.2011, 06:42:53
Osaako joku vastata johonkin kysymykseen?
Otsikko: Vs: 850 alusta... (puslat/ohjaus/alapallonivel)
Kirjoitti: Grahik - 27.04.2011, 09:34:45
Varmasti vetelee kun ohjauskulmat muuttuu ajossa..
Monesti vaihdetaan koko alatukivarsi koska alapallo ja puslat loppuu yleensä samoihin aikoihin.
Uretaanipuslat helpompi asentaa verraten alkuperäisiin (ei vaadi hydrauliprässiä).

Tarkoitatko takana pitkittäistukivarren korihelaa (http://www.dragtimes.com/images-classifieds-large/Volvo-850-C70-S70-V70-REAR-CONTROL-ARM-BUSHING-for-sale_120663703878.jpg) ?
Otsikko: Vs: 850 alusta... (puslat/ohjaus/alapallonivel)
Kirjoitti: Axu85 - 27.04.2011, 17:00:53
Tarkoitatko takana pitkittäistukivarren korihelaa (http://www.dragtimes.com/images-classifieds-large/Volvo-850-C70-S70-V70-REAR-CONTROL-ARM-BUSHING-for-sale_120663703878.jpg) ?

Niitä ja myös sisempiä, koska nekin on revennyt. :'(
Otsikko: Vs: 850 alusta... (puslat/ohjaus/alapallonivel)
Kirjoitti: Axu85 - 28.05.2011, 12:19:37
Jatkan nyt tähän...

Eli oli vaihtamassa mutta huomasin että alapallonilvel ei ole vaihdettavissa...
Vanhemmissa eli -94 alaspäin on vaihdettavissa erikseen.

Sopiiko vanhemman tukivarsi uudempaan?

ja kuinka kauan tollainen pallonivel yleensä kestää näissä malleissa?

Piti tukivarrenpuslat vaihtaa, mutta en viitsi vaihtaa jos seuraavaksi onkin pallonivel vaihdon edessä. >:(

Ketuttaa tällainen säätäminen kun kaikki pitää vaihtaa että saa kerralla kunnolla. :tickedoff:
Otsikko: Vs: 850 alusta... (puslat/ohjaus/alapallonivel)
Kirjoitti: vputter - 03.06.2011, 14:37:47
Eipä taida  käydä.. 850 ja V70 muuten käy.. tämä on joku ihme väliviritys, jossa pallonivel on integroitu tukivarteen..

jos ostat jousi, eteen myydään diisselille jäykempiä, mutta tukivarret on samat.. Turboihin myydään vahvistettuja, mutta niissä on vahvistettu puslat.. Ei ihme ettei kestä..

Uudemmissa ja vanhemmissa on erillinen pallo..

Puslat maksa pari kymppiä ketale (mene 2 / puoli), scantechin tukivarsi hiluineen 70ekee..

Itse en ainakaan ala puslia vaihteleen

Otsikko: Vs: 850 alusta... (puslat/ohjaus/alapallonivel)
Kirjoitti: Koo Pee - 03.06.2011, 20:07:07
Suosittelen lämpimästi vaihtamaan koko tukivarren jos hinta tuo 70e>menee rahat ja hermot kotikonstein prässätessä.

Jos vielä vetaria otettu irti niin jotta auton toinenkin puoli ei ollut ilmassa joutuu
vääntämään pallonivelen tappia poijes niin topakasti, jotta sekin tapin kiinnitys olka akseliin voi mennä rikki>olen tuohon ainakin törmännyt ,jotta valurauta lohjennut>lisää voimaa kun jää siitä lukitusruuvin lovesta nalkkiin kallistuksenvaimentimen väännöstä johtuen>jos molemmat tassut ilmassa on tämä teoria kumottu ja pallonivelen irrotuskin helppo nakki ;).
ja se on sitten menoksi jos väärässä kurvassa lähtee pyörä alta!
Otsikko: Vs: 850 alusta... (puslat/ohjaus/alapallonivel)
Kirjoitti: Hiltsu - 03.06.2011, 23:54:33
Scantech varsi 65€ savon varaosa puljusta.
Otsikko: Vs: 850 alusta... (puslat/ohjaus/alapallonivel)
Kirjoitti: Axu85 - 04.06.2011, 12:01:30
Nyt kun minulla on uudet alatukivarret, niin ei muuta kuin asentamaan. :hello:

Kiitoksia informaatioista. :)