Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Ökykisko - 26.04.2014, 09:45:02

Otsikko: b21a+tuplat=käyntiongelma
Kirjoitti: Ökykisko - 26.04.2014, 09:45:02
eli laitoin tohon kesäautoon pentan tuplat eli solex-merkkiset ja 44mm läpällä..
esiintyy seuraavaa: ihan pintakaasulla kun koittaa ajaa niin yskii välillä kaasarien suuntaan ja tasakaasulla ajaessa nykii, siitä kun hiukan reilummin painaa kaasua niin laulaa hienosti?
sytkäennakon laitoin 15 niinkuin koneessa alunperin pitäis ollakkin.
kiihdytyspumput tarkistin myös että toimivat.
kaasarit on siis pentan 16 myllystä.

omat arvuuttelut: ei saa bensaa?? en uskois et on siitä kiinni kun laulaa hyvin isommilla läpän avautumilla ja kaasarit on kuitenkin 170hv 16v koneesta..
voisko tuo olla liian aikaisella sytytys sitten vaan? jos ottaa alipaineen pois ja antaa keskipakosäädön hoitaa homman?

konehan on toistaiseksi muuten vakio b21a, ainoa muutos on nämä kaasarit.
Otsikko: Vs: b21a+tuplat=käyntiongelma
Kirjoitti: s40racing - 26.04.2014, 11:08:43
kyseistä kaasari mallia en tunne mutta jos kyseessa olisi normaali tuplat niin tyhjäkäynti puoli olisi laihalla. jos kaasarit yskii niin se kertoo siitä että pensaa pitää lisätä. onkohan kaasarit synkassa? yläkierroksilla voi tuntua hyvältä vaikka laihalla jonkin verran olisikin. kannattaisi laittaa lambda mittari kiinni se kertoo missä mennään.
 
Otsikko: Vs: b21a+tuplat=käyntiongelma
Kirjoitti: exclusive - 26.04.2014, 11:29:30
kyseistä kaasari mallia en tunne mutta jos kyseessa olisi normaali tuplat niin tyhjäkäynti puoli olisi laihalla. jos kaasarit yskii niin se kertoo siitä että pensaa pitää lisätä. onkohan kaasarit synkassa? yläkierroksilla voi tuntua hyvältä vaikka laihalla jonkin verran olisikin. kannattaisi laittaa lambda mittari kiinni se kertoo missä mennään.
mites kun mulla on b19k+1x40mm vaaka niin lähtee ihan hyvin neljällä käymään mutta jonkun ajan päästä tappaa 3 tulppaa (edelleen käy) ja imutorvesta pukkaa liekkiä sekä vuoronperään paukuttaa putkeen ja kaasariin. Sytkänä on kaasarikoneen kärjetön.
Otsikko: Vs: b21a+tuplat=käyntiongelma
Kirjoitti: Ökykisko - 26.04.2014, 22:42:59
sitä tässä itekkin mietin et jos tyhjäkäyntipuolella olis jotain häiriöö..noi on kyllä jonkun aikaa seisseet et tarvii tarkistaa jos sinne tyhjäkäyntipuolel on kulkeutunu jotain likaa..