Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Joro - 27.04.2014, 13:23:32
-
Isäntä osti S70 -99 Vollen eilettäin, ajettu 233tkm. Ja ongelmia ilmenee... Eli kun vapaalta laittee D:lle laatikko miettii n.1s ja rykäsee vaihteen aika rajusti päälle, kylmänä ei nykäse ollenkaan.
Muuten kyllä vaihtaa nätisti. Ei siinä, se ei menoa haitannu paitsi tänään ilmesty koetauluun vaihteiston vikavalo ja moottorivian valo. Kaveri kävi sitte kyläilemässä vikakoodilaitteen kanssa ja auto anto koodit: P0810 ja P1618. Ei kait vaan venttiilipöytä ole menossa? Vai voisko olla jokin halvempi vika?
Toissapäivänä auton myyjä oli käyttäny korjaamolla autoa tarkastuksessa, ja ne oli vaihtanu laatikkoöljyt (korjaamon mukaan oli kuulemma väärää öljyä sisällä, pitäis olla punasta kirkkaan öljyn sijaan). Myyjä sano että olivat vaihtaneet öljyt huuhtelemalla, mutta kuittiin oli vaan merkitty 5l öljyä (mun käsittääkseni sitä öljyä menee ainaski 10l jos huuhtelee?) Niin ja kuulemma tuo rykäisy tuli öljynvaihdon jälkeen, tiiä siitä sitten. Olivat myös nollanneet jonku vaihelaatikon muistin korjaamolla.
Mutta jelppiä kaivattas mitä pitäis seuraavaksi tehä, ja jos joku pystys suositteleen Oulun seudulta jotain pajaa joka tietäs noitten päälle, ja ois vielä inhimillisissä hinnoissa.
-
Isäntä osti S70 -99 Vollen eilettäin, ajettu 233tkm. Ja ongelmia ilmenee... Eli kun vapaalta laittee D:lle laatikko miettii n.1s ja rykäsee vaihteen aika rajusti päälle, kylmänä ei nykäse ollenkaan.
Muuten kyllä vaihtaa nätisti. Ei siinä, se ei menoa haitannu paitsi tänään ilmesty koetauluun vaihteiston vikavalo ja moottorivian valo. Kaveri kävi sitte kyläilemässä vikakoodilaitteen kanssa ja auto anto koodit: P0810 ja P1618. Ei kait vaan venttiilipöytä ole menossa? Vai voisko olla jokin halvempi vika?
Toissapäivänä auton myyjä oli käyttäny korjaamolla autoa tarkastuksessa, ja ne oli vaihtanu laatikkoöljyt (korjaamon mukaan oli kuulemma väärää öljyä sisällä, pitäis olla punasta kirkkaan öljyn sijaan). Myyjä sano että olivat vaihtaneet öljyt huuhtelemalla, mutta kuittiin oli vaan merkitty 5l öljyä (mun käsittääkseni sitä öljyä menee ainaski 10l jos huuhtelee?) Niin ja kuulemma tuo rykäisy tuli öljynvaihdon jälkeen, tiiä siitä sitten. Olivat myös nollanneet jonku vaihelaatikon muistin korjaamolla.
Mutta jelppiä kaivattas mitä pitäis seuraavaksi tehä, ja jos joku pystys suositteleen Oulun seudulta jotain pajaa joka tietäs noitten päälle, ja ois vielä inhimillisissä hinnoissa.
10-12 litraa vaatii normaalissa vaihtohuuhtelussa.
Öljylaadun ja määrän tarkistus(auto käynnissä) ja vaihto uudelleen tarvittaessa. Noista lähtisin liikkeelle.
Jos laatikko on uudempaa mallia ja öjytikku on flektin alapuolella johtosarjan välissä, niin tarkistus jo itsessään on pieni projekti.
-
ei se öljy ole varmaan ollut laatikossa väärää. se vaan haalistuu ajan kuluessa jos ei ajoissa vaihdeta. omassa dieselissä automaatissa rytkäytteli vaihteita päälle ja oli vaihteiston pääakselin nopeusanturi viallinen.sitä kun sitten ajelin sillä välillä niin katkesi vetolevyn niitit ja turbiini hajosi. älä ajele autollasi vaan vie se volvon merkkikorjaamoon niin saat sen kuntoon ennen kuin se hajoaa kuten mulla teki. siitä tulee iso lasku jos menee vetolevy ja turbiini.
-
ei se öljy ole varmaan ollut laatikossa väärää. se vaan haalistuu ajan kuluessa jos ei ajoissa vaihdeta. omassa dieselissä automaatissa rytkäytteli vaihteita päälle ja oli vaihteiston pääakselin nopeusanturi viallinen.sitä kun sitten ajelin sillä välillä niin katkesi vetolevyn niitit ja turbiini hajosi. älä ajele autollasi vaan vie se volvon merkkikorjaamoon niin saat sen kuntoon ennen kuin se hajoaa kuten mulla teki. siitä tulee iso lasku jos menee vetolevy ja turbiini.
Täytyypä vinkata isälle että ei ajele turhia, ja oispa tosiaan vain joku anturi vika. Ja minähän en etuvetosilla ajele (kun saan kortin) vanha kunnon 740 oottelemassa ;)