Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: joonas4 - 20.04.2011, 17:35:27
-
Mulla ois pulmana mitarivalot ja lämmön säätimen valot. Lamput (4kpl) mittarivaloihin vaihettu.Mutta ei vaan toimi. ps. Ei myöskään apukuskin turvavyön varoitus valo.
-
Kai oot säätimen vetänyt täysille? :)
-
onko radio kytketty sokeripaloilla niin että pari volvon piuhaa ilman paikkaa?
-
Valojen säädin on kunnossa ja minkäänlaisia asennuksia ei ole tehty.Ainoastaan vaihdettu uudet lamput (ehjät)mittarivaloihin. :o
-
No niin löyty vika himmentimestä.Uus ois maksanut 35e.... :(. Laitoin"jumpin"himmentimen liitokseen.(kahen mustan ja sinisen väliin.
-
35e olis aika pieni hinta siitä, ettei ne ylitehoset tuikut häikäse yöllä, ja ettei ne polttimonkannat sulasi irti mittaristosta yms. Mutta kukin tyylillään... Ja purkuosiakin saa "ehkä" jo 940:iinkin.
-
Uus ois maksanut 35e...
Mistä saa siihen hintaan ? Kiinnostaa kun itelläkin on tuo himmennin paskana.
-
Mistä noita uusia volvon osia nyt saa...
-
Mittariston lampunvaihtoa ois myöskin ohjelmassa. Onko siihen kehyksen irrotukseen joku hyvä jippo. Ei irtoa millään vaikka revin kuin hullu sitä.. Oon tehny ~6mm leveästä teräsnauhasta koukun millä vedän reiästä ulospäin, samalla toisella kädellä painan reikään kapeaa talttameisseliä.. Kolon pohjalla tuntuu selvästi se jousivastus mutta kehys vaan ei antaudu.
-
Sen voin sanoa että joskus sillä meisselillä pitää työntää todella kovaa ja syvälle, melkein luulis jonkun hajoavan, ennen kuin lähtee.
Tätä ei sitten ollut tarkoitettu mitenkään kaksimieliseksi viestiksi... :nohnoh
Ite olen vanhasta polkupyörän pinnasta vaan tehnyt koukun ja on lähtenyt kohtuullisella vedolla kunhan vaan runnoo sitä meisseliä tarpeeksi syvään. Muuta en tohon osaa sanoa.
-
Mittariston lampunvaihtoa ois myöskin ohjelmassa. Onko siihen kehyksen irrotukseen joku hyvä jippo. Ei irtoa millään vaikka revin kuin hullu sitä.. Oon tehny ~6mm leveästä teräsnauhasta koukun millä vedän reiästä ulospäin, samalla toisella kädellä painan reikään kapeaa talttameisseliä.. Kolon pohjalla tuntuu selvästi se jousivastus mutta kehys vaan ei antaudu.
Sitä täytyy painaa ensin lujempaa sitä jousta, sitten vasta kehystä saa vetää. Se jousi painuu ensin vähän, sitten voimaa (järkevästi toki) lisäämällä kuuluu/tuntuu kun se jousi "lumpsahtaa", tämän jälkeen kehys käytännössä hyökkää syliin, sitä ei paljooa tartte vetää kun ne jouset painaa vaan tarpeeks syvälle irti.
-
Ok, kiitti. Yritetään vielä ehjänä.
-
Mittariston lampunvaihtoa ois myöskin ohjelmassa. Onko siihen kehyksen irrotukseen joku hyvä jippo. Ei irtoa millään vaikka revin kuin hullu sitä.. Oon tehny ~6mm leveästä teräsnauhasta koukun millä vedän reiästä ulospäin, samalla toisella kädellä painan reikään kapeaa talttameisseliä.. Kolon pohjalla tuntuu selvästi se jousivastus mutta kehys vaan ei antaudu.
Itse aikanaan myös käytin tuota koukkusysteemiä, mutta huomasin sen tarpeettomaksi. Se on tekniikkalaji, voimalla lähtee ennemmin koko kojelauta syliin, kun kehys irti :D
Oikealla tekniikalla kuitenkin riittää, kun painaa siitä kolosta lattameisselillä riittävän syvään ja vähän avittaa kädellä vetämällä siitä kehyksestä.
Jos lukitus ei helpolla aukea, koita toista puolta. Riittää, kun jommankumman puolen saa vapautettua, niin kehys melkein pomppaa irti. Itse asiassa joskus auttaa, kun painaa kehystä sisään (tai nytkyttää edestakaisin) samalla, kun painaa meisselillä sitä lukitusta(sitä saa painaa ihan kunnolla).
Helppoa, kun sen osaa, epätoivoista ilman kokemusta.
-
Kyllähän se sieltä viimein irtos. Piti painaa vaan aivan s**tanasti. En kyllä muista että toisessa autossa ois ollu noin tiukassa mutta siitä useampi vuosi vierähtänyt kun on tarvinut irrotella. Vetää ei oikeestaan tarvinu ollenkaan kun se pompsahtaa ihan itsestään ulospäin.
-
Ei tarvinnut minunkaan voimaa käyttää vaan hyvin ja ehjänä irtosi kun polttimon(kaikki tietysti kerralla) vaihdoin. Kallekyyn ohje aivan oikea.