Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Stade - 01.05.2014, 01:22:32
-
Voisiko joku vinkata, miten noista xenoneista saisi valoa enemmän? Yritin Motonetin hiomatahnalla hinkata noita muovisia valon "laseja" Ehkä ihan vähän auttoi, muttei mielestäni riitä. On koitettu uutta polttimoa jne.
Ihan uudet, käyttämättömät Bosh Navigatorit olisi hyllyssä 37,5 referenssillä. Ja alkuperäinen asennussarja, mutta mielestäni ne on rumat tuonkin keulalla. :idiot2:
-
Saitko ne lasit täysin kiiltäviksi? Uudessa TM:ssä oli juurikin tämän ikäluokan Volvo esimerkkinä mihin kiillottivat ja kunnostivat lampun "lasit". Oletko xenonpolttimon vaihtanut? Jos et niin kannattaa laittaa sinne Motonetistäkin löytyvät +50% poltin (tai jotain sinnepäin). Pitkiin saa lisää potkua kun laittaa H9 halogeenin tilalle xenonsarjan.
-
En saanu käsin hinkkaamalla kaikkia naarmuja läheskään pois. Polttimoita olen ostellu joskus. Tarviipa ostaa se TM ja lukasta.
-
Minkälainen on alkuperäinen asennussarja lisäpitkiin? Sama homma on mullakin syksyllä edessä, löytyy juuri samanlainen lisävalosetti 50w xenoneilla, edellisessä autossa oli talven kiinni. Ja muuten näki. ;) Samaan autoon vaihdoin Osramin Xenarc cbi-polttimot, olivat tarvikepolttimoita huomattavasti kirkkaammat ja 5000K värilämmöllä silmälle mukavammat. Ja ajoin koneella umpiot kunnolla kiiltäväksi, aine oli juuri siihen hommaan tarkoitettua. Nimeä en tietenkään enää muista..
-
Onko teillä lampunlasit xenonin kohdalta jotenkin värjäytyneet? Minusta tuossa on jotain huntua, joka ei hinkkaamalla näyttäisi lähtevän. Pitääpä käydä TM:ää lukemassa, jos metodeissa on varaa parantaa.
-
Onko teillä lampunlasit xenonin kohdalta jotenkin värjäytyneet? Minusta tuossa on jotain huntua, joka ei hinkkaamalla näyttäisi lähtevän. Pitääpä käydä TM:ää lukemassa, jos metodeissa on varaa parantaa.
Mulla on sisäpuolella lampun kuvion mukaiset harmaat alueet. Tulee aikalailla hajavaloa. Ulkopuoli kiillotettu 600-4000 vesihiomapaperilla ja kliinerillä.
-
Onko teillä lampunlasit xenonin kohdalta jotenkin värjäytyneet? Minusta tuossa on jotain huntua, joka ei hinkkaamalla näyttäisi lähtevän. Pitääpä käydä TM:ää lukemassa, jos metodeissa on varaa parantaa.
Värjäytymää on minunkin autossani, huntu on sisäpuolella ja sieltä on aikasta vaikea hinkata. ;)
-
Värjäytymää on minunkin autossani, huntu on sisäpuolella ja sieltä on aikasta vaikea hinkata. ;)
Sama täällä. Itselle ilmestyi todella lyhyessä ajassa kun yksi polttimoista veteli viimeisiään. Helpoin tapa olisi laittaa uudet umpiot, mutta ei ihan kukkaro sitä kestä.
-
Minäkin joskus luulin että se savunharmaa huntu on sisäpuolella. Kaikenlaisilla muovikuulilla ja pesuaineilla yritin puhdistaa.
Kun ulkopuolen hioin ja lakkasin akryylilakalla niin se harmaa kohrakin katosi. Lakkaa on helppo kokeilla ja tavallinen spraypullolakka lähtee testin jälkeen tinnerillä pyyhkäisemällä pois. Akryylilakka kestää siinä missä maalipinnan lakkakin.
Voi siellä sisäpuolellakin olla esim savusta tullut harso.
-
Itsellä ei lähtenyt harso hiomalla joten siitä päättelin että on sisäpuolella. Mitään kovaa hiontaa en laseille antanu kuitenkaan.
-
laittoiko tm ukot jotain pinnoitetta kiilloituksen jälkeen? kiilloitin viime kesänä yhdet umpiot. ihan hyvin kestäneet mutta jotain naarmua jo näkyy..
-
laittoiko tm ukot jotain pinnoitetta kiilloituksen jälkeen? kiilloitin viime kesänä yhdet umpiot. ihan hyvin kestäneet mutta jotain naarmua jo näkyy..
volvon lamput ne hioi rankalla kädellä, päälle vetivät useamman kerroksen lakkaa.
-
Ihan asiallinen juttu tuossa TM: ssä. Tarvii vielä käydä Lohjan Motonetin hyllyiltä etsimässä, olisiko siellä noita lampun"lasien" kiillotuspaketteja. Jos ei, niin http://www.mekushop.fi/epages/mekushop.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20110125-11092-19496-1/Products/G3000 tuolta tilaamaan sitten. Tuntuu vaan suuritöiseltä tuo homma, kun pitää ottaa puskuri pois ja valaisimet pöydälle :buck2:
-
Tuntuu vaan suuritöiseltä tuo homma, kun pitää ottaa puskuri pois ja valaisimet pöydälle :buck2:
Ei oo monella ruuvilla puskuri kiinni
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=41647.msg730706#msg730706
Puskurin irroituksen jälkeen umpio on neljällä tai viidellä kiinni.
Paljon vähemmän menee aikaa umpioiden irroitukseen, kuin siihen umpioiden käsittelyyn.
-
Okei, laitan lisää juttua vaikka kuvien kanssa, kunhan saan aikaiseksi aloittaa tuon kiilloitusoperaation. Jos jotakuta kiinnostaa?
-
Okei, laitan lisää juttua vaikka kuvien kanssa, kunhan saan aikaiseksi aloittaa tuon kiilloitusoperaation. Jos jotakuta kiinnostaa?
Tee hyvät ohjeet, kiitos ;)
-
Lohjan Motonetissa oli Turtle Wax Headlight Restorer Kit, hintaan viitisentoista €. Onko kenelläkään kokemusia tästä? Linkki: http://www.turtlewax.fi/09/puhdistusaineet/puhdistusaineet.html alimmaisena tuolla sivulla.
-
Lohjan Motonetissa oli Turtle Wax Headlight Restorer Kit, hintaan viitisentoista €. Onko kenelläkään kokemusia tästä? Linkki: http://www.turtlewax.fi/09/puhdistusaineet/puhdistusaineet.html alimmaisena tuolla sivulla.
On, en välttämättä toista kertaa kokeilisi. Tosi huonoille lampuille varmaan parantaa pintaa, mutta kovin kestävä ratkaisu tuo ei ollut. Talven jälkeen tuntuu että pinnoite olisi kulunut pois. Seuraavan kerran kun otan lamput käsittelyyn niin jätät Turtlet ja vastaavat kauppaan. Teen saman käsittelyn kun TM:ssä Volvolle, hionta ja lakkaus.
-
En kans pitänyt kovin kaksisena...
-
Luulen nyt muistavani millä aineella mylläsin edellisen autoni umpiot, mahtoi olla Malco Headlight Lens Repair Polish. (http://Headlight Lens Repair Polish)
(https://lh6.googleusercontent.com/-A69XXnSdXpM/UUbMQpmVcfI/AAAAAAAABUo/0Jnugwe5SVk/s1024/Umpiot.jpg)
Kuva ei oo parhaasta päästä mutta saanee ajatuksesta kiinni. 157tkm ajetut umpiot, eihän niissä mitään isoja ollut mutta kokolailla harmaat olivat. Nuo ajoin koneella yhden kerran Malcon aineella, ja pysyivät hyvinä. Ajettu tuon jälkeen reilut pari vuotta ja 60tkm.
(ja hei, onhan siinä sentään Vollen kuva pullossa.) ;D
-
Ei oo monella ruuvilla puskuri kiinni
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=41647.msg730706#msg730706
Puskurin irroituksen jälkeen umpio on neljällä tai viidellä kiinni.
Paljon vähemmän menee aikaa umpioiden irroitukseen, kuin siihen umpioiden käsittelyyn.
Mites se paikoilleen laitto? Onko tiedossa kovaakin venkulointia että istuu hyvin ja saumat siistit?
-
Mites se paikoilleen laitto? Onko tiedossa kovaakin venkulointia että istuu hyvin ja saumat siistit?
Kun sen laittaa takaisin omaan tilaansa, niin se asettuu helposti kunnolla
-
ok, kiitos. jospa sitä itsekin uskaltais kokeilla
-
Ohjetta kuvineen löytis nyt, ei vaan mene jakeluun, miten saisin kuvat tänne???
-
Taitaa olla niin että tälla foorumille et voi varsinaisesti ladata kuvia, vaan ne on ladattava jonnekin muualle, josta ne voi linkittää tänne. Sulla näkyy sigussa olevan ainakin jokin mesta jossa on kuva, voitko ladata esim. sinne?
-
Mennee kylla monimutkaseksi :buck2:
-
http://www.stadenet.com/kiillotus.html
-
http://www.stadenet.com/kiillotus.html
"Kaikenlaisia kysymyksiä onkin nyt mieleeni juolahtanut tuon homman jälkeen. Esimerkiksi semmoinenkin, että mitäs jos olisikin ostanut arkin ihan tavallista vesihiontapaperia 1000 karkeudeltaan ja toisen arkin 3000 karkeutta. Sitten olisi hionut ja laittanut päällimäiseksi jotain akryylilakkaa. Minkälainen lakka tarkemmin sopisi? Minkälainen lopputulos olisi? Kuinka tärkeä tuo uv-. suoja on? Voisiko sen laittaa lakan päälle ja olisiko siitä siten hyötyä? "
Käyttäjän Nortin kertomuksista rohkaistuna tein minun Volvon ajovaloille vesihionnan ja lakkasin 2k-akryylilakalla umpiot. Ja siis lakkasin ihan paukulla. Hyvin on kestänyt nyt jo lähes kaksi vuotta ja varmaan yli 50tkm myöhemmin. Umpion sisällä on tosin mainitsemasi valokuvio palanut/muu harmaantuma. Ekaa kertaa kun lakkasin kunnolla paukulla, niin käyttäjästä johtuen ei jälki ollut aivan priimaa. Ja hionnan tein muistaakseni 320 ->2000 vaiheittain ja sitten lakkaus.
Tässä pari kuvaa valoista ennen ja jälkeen vesihionnan ja lakkauksen:
https://plus.google.com/photos/109477044756783732039/albums/5783158661841997825 (https://plus.google.com/photos/109477044756783732039/albums/5783158661841997825)
Edit. Ja tein tämän siis ulkona syksyllä, hieman tuulisessa olosuhteissa avoimella parkkipaikalla sateenuhka niskassa ja puskuri sekä valot paikallaan :D
-
Hyvä kun onnistui :). Kyllä tuo lakkaus kestää samaa kulutusta mitä puskurin ja konepellinkin lakkaus. Spraypulloon saa nykyään tuon akryylilakan sekä kovettimen. Pullosta riittäisi kaverienkin valojen lakkaukseen ja onnistumisen iloa tuosta saa varsin edullisesti :D.