Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Volvomies - 21.04.2011, 16:11:06
-
Moro! Mistä löytyisi käytettynä turbo volvolle vaihdelaatikko?(Sähkönen 5). Vai joutuuko ihan uuden ostamaan?
-
Voi olla että uusia ei taida saada ::). Jos saa, niin hinta on mieletön :'(. Markkipaikkaa kannattaa katsella, ehkä eBay, jos on tunnukset ja osaa hiukan saksaa. Itse ostin josku eBaysta saksasta 117000 ajetun laatikon GLT:hen - kustansi jotain 450 euroa rahteineen.
-
Eikös se ole M46 loota? http://www.varaosahaku.fi/?link=list&ggl=s16&searchmode=1&vc1=204&pc1=125&vc[0]=204110100&vcx=5051&pc[0]=125103108 eikös noiden pitäisi käydä vai? 8)
-
Esim. tuolla 60€ http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=4569.0
Jos ei tärppää laita ostoilmoitus tuonne ostetaan takavetoisen osia puolelle. Kyllä noita vielä käyttökelpoisia liikkuu hinnassa 50-150€.
-
Eikös se ole M46 loota? http://www.varaosahaku.fi/?link=list&ggl=s16&searchmode=1&vc1=204&pc1=125&vc[0]=204110100&vcx=5051&pc[0]=125103108 eikös noiden pitäisi käydä vai? 8)
Invalid search ilmoittaa kone. Korjaapa linkkiä. Muttas joo, M46 on laatikko.
-
Ei tuu millään suoraa linkkiä,koitas kopioida osoteriville.
-
Täytyy tos ens.viikolla tilata kun tää pääsiäinen ohite.
-
Herrajumala, yli 500€, johan sillä saa koko auton missä tuollainen toimiva laatikko on. Kato nyt tuolta myyntipaikalta ensin, laita vaikka ostoilmo. Ei tietenkään jos rahaa on liikaa...
-
Herrajumala, yli 500€, johan sillä saa koko auton missä tuollainen toimiva laatikko on.
Harvemmin 117 tkm ajettua...
-
Harvemmin 117 tkm ajettua...
Näimpä ;)
-
No siitä sitten vaan, on varmaan hyvä laatikko, tai sitten on valmiiksi o-renkaat kovana. Niinkuin sanoin, jos on pätäkkää heittää tuollaiseen, siitä vaan. Itellä ei ole yhtään kiinni onneksi tuossa.
-
Harvemmin 117 tkm ajettua...
Milläs todistat.
-
Milläs todistat.
No katotaan vaikka nettiautosta 500 €:lla irtoavat 700-sarjalaiset, tuskin edes väitetään 117 tkm ajetuiksi yhtäkään niistä. Saati että oikeasti olisi. Jossain 400 tkm yläpuolella mahtaa mennä jokainen. Ja toinen mokoma mittariin kertymätöntä taivalta. ::)
Sitä en tiedä miten vahvasti pikatraktori luottaa ostamansa olevan vain 117 tkm ajettu... Mutta sitä et kysynytkään.
(Jos jossain on max 117 tkm rullattu 700-sarjalainen myynnissä 500 €:lla niin saa pistää viestiä, melko varmasti ostan semmoisen pois seisomasta.)
-
Kyllä tuo tuli tarkastetuksi "pintaa syvemmältä". Vaihdoin mm etustefan ja tiivisteen siinä kytkinkopan ja vaihteiston välissä. Oikeastaan ainoa lievä vika oli siellä pääakselin etumaisen laakerin lievä ruostevika, joka johtui ilmeisesti ulkovarastoinista. Sinänsä laatikko ei oikeastaan ollut sen huonommassa kunnossa kuin se jonka sinulle myin, mutta esim tukilaakerin kumi oli hieman parempi tässä hankitussa yksilössä. Kytkinkopassa olevat vivustot olivat virhettömät. Periaattessa molemmat laatikot olisi pesulla ja osahuollolla saatu uuden veroisiksi. Selvää on myös että yli 50 kiloa painava laatikko täytyykin jotain kestää - pakettiauton laatikko (Hiace) oli muistaakseni kevyempi. Saksassa ei Volvojakaan "säälitä" eläkeikäisiksi" ja paalaus tulee nopeammin kuin Suomessa. Tämä oli hajottamon (Dorschell) ilmoituksen mukaan riisuttu kolariautosta. Näissä Volvoissa tarvitaan harvoin vaihteistoa B-osana ja on ilmeisesti seisonut varastossa pitempään.
GLT oli minulla ns harrasteauto, jota tarvittaessa korjattiin "ilman sääliä" ;D. Katsastusmieskin innostui uuden veroisen ja puhtaan laatikon näkemisestä siinä määrin että "ohoh" lipsahti... Nyt on tuo Y-tunnus ja vehkeet ovat vaihtuneet siihen sopiviksi ;D.
-
No katotaan vaikka nettiautosta 500 €:lla irtoavat 700-sarjalaiset, tuskin edes väitetään 117 tkm ajetuiksi yhtäkään niistä. Saati että oikeasti olisi. Jossain 400 tkm yläpuolella mahtaa mennä jokainen. Ja toinen mokoma mittariin kertymätöntä taivalta. ::)
Sitä en tiedä miten vahvasti pikatraktori luottaa ostamansa olevan vain 117 tkm ajettu... Mutta sitä et kysynytkään.
(Jos jossain on max 117 tkm rullattu 700-sarjalainen myynnissä 500 €:lla niin saa pistää viestiä, melko varmasti ostan semmoisen pois seisomasta.)
Kyllä noita laatikoita on ehtinyt näkemään ja esim 300000 ajetusta laatikosta ei saa oikein millään pesullakaan "uuden näköistä". Tuota varastoinnista johtuvaa vikaa lukuunottamatta laatikko oli kaikista tarkastetuista paikoista uuden veroinen. Rahti tuossa tekee kyllä noin puolet hinnasta. Silloin oli halvin tarjous Audi 80:n laatikosta 170 euroa ja jouduin käyttämään "ystävällistä ilkeyttä" kun tavaraa ei kuulunut. Myyjän vaimo palautti ennakkoon maksetun hinnan +rahdin ;D maininalla "Sorry" kolmen kuukauden päästä. Panin nimittäin lopuksi palautteseen maininnan "ensimäisestä epärehellisestä saksalaisesta"...
-
Harvemmin 117 tkm ajettua...
Tarkoitin noita linkkien laatikoita, en pikiksen.
Eikä kukaan kai ole väittänyt jonkin 60€ maksavan laatikon olevan reilu satatonnia ajetusta?
Tapellaanko? :D
Meillä on kotosalla autossa kiinni laatikko jolla on ajettu n. 400 000 km. Ei äännä ja hyvin pelaa. Pitäisköhän myydä 700€? Jos joku vaikka ostais kun väittäis ajetun vaikka 150 000?
Mikähän Volvomiehen laatikossa on vikana, onnistuisiko korjaus vai onko porsinut ihan täysin?
-
Tarkoitin noita linkkien laatikoita, en pikiksen.
Eikä kukaan kai ole väittänyt jonkin 60€ maksavan laatikon olevan reilu satatonnia ajetusta?
Tapellaanko? :D
Meillä on kotosalla autossa kiinni laatikko jolla on ajettu n. 400 000 km. Ei äännä ja hyvin pelaa. Pitäisköhän myydä 700€? Jos joku vaikka ostais kun väittäis ajetun vaikka 150 000?
Mikähän Volvomiehen laatikossa on vikana, onnistuisiko korjaus vai onko porsinut ihan täysin?
Pitää ykkösellä aika ilkeetä ääntä, 1 ja 2 pomppivat vapaalle ja välillä pakki/ykkönen saattaa jumittua. Tosiaa puoli miljoonaa ajettu loota + kenkää saanu niin helvetisti.
-
Tarkoitin noita linkkien laatikoita, en pikiksen.
Eikä kukaan kai ole väittänyt jonkin 60€ maksavan laatikon olevan reilu satatonnia ajetusta?
Tapellaanko? :D
Meillä on kotosalla autossa kiinni laatikko jolla on ajettu n. 400 000 km. Ei äännä ja hyvin pelaa. Pitäisköhän myydä 700€? Jos joku vaikka ostais kun väittäis ajetun vaikka 150 000?
Mikähän Volvomiehen laatikossa on vikana, onnistuisiko korjaus vai onko porsinut ihan täysin?
Mitenkäs sille minun vanhalle GLT-laatikolle kävi - toimi ainakin poisotettaessa ihan samalla tavalla kuin tuo tuoreempi "saksan tuliaineen"? Hintakin oli minusta vähintäänkin sopiva ;D.
-
Mitenkäs sille minun vanhalle GLT-laatikolle kävi - toimi ainakin poisotettaessa ihan samalla tavalla kuin tuo tuoreempi "saksan tuliaineen"? Hintakin oli minusta vähintäänkin sopiva ;D.
Joo, kyllähän se hinta oli sopiva. :D Se laatikko meni "kierrätykseen" kaikenmaailman osakaupoissa harrastajalle jolla turbossa reilusti yli 300hp. Epäilen onko enää hengissä, kun on varttiakin ajettu... :sundaydriver: