Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: markusliuk - 06.05.2014, 10:12:02
-
Eli s40:ssä on ahtoja nostettu kilon hujakoille ja yht äkkiä ei ahda enään kuin 0.4 bar. välillä kun kolmos vaihteella kiihdyttää niin ahdot käy 0,9 bar ja putoaa melkeen heti 0,4. kakkos ja ykkös vaihteella ahdot ei nouse 0.2 korkeammalle. Missä vika ?
-
Kuinka paljon ajettu? Onko lastutettu? Joko kello tai magneettiventtiili on moro. Ahtopaine kuulu olla n. 0.5 bar jos on vakio vehje.
-
ajettu 230000 km ja aikasempi omistaja on nostanut ahtoja ja lastuttanu. Onko tua magneetti venttiili se venttiili joka hukkaporttia ohjailee vai ?
-
ajettu 230000 km ja aikasempi omistaja on nostanut ahtoja ja lastuttanu. Onko tua magneetti venttiili se venttiili joka hukkaporttia ohjailee vai ?
Jep.
-
Katso, että tanko on kiinni hukkaportissa.
-
Tanko oli kiinni. Suuri epäilys on että kello on paskana mutta kun tutkin tota magneetti venttiiliä nii sen letkut oli eri järjestyksessä kun netistälöytämissä ohjeissa. Venttiilissäkin oli väri täpät mihkä mikäkin letku laitetaa. Mutta kun laitoin letkut "oikein" nii rupes venttiili pitään melkosta pärinää aina kun ahdot vähän nousi. Mistä voi johtua että letkut pitää olla eri järjestyksessä. Sillain se joskus toimi. Onko tietoo mistä sais käytetyn kellon sopu hintaan?
-
Tanko oli kiinni. Suuri epäilys on että kello on paskana mutta kun tutkin tota magneetti venttiiliä nii sen letkut oli eri järjestyksessä kun netistälöytämissä ohjeissa. Venttiilissäkin oli väri täpät mihkä mikäkin letku laitetaa. Mutta kun laitoin letkut "oikein" nii rupes venttiili pitään melkosta pärinää aina kun ahdot vähän nousi. Mistä voi johtua että letkut pitää olla eri järjestyksessä. Sillain se joskus toimi. Onko tietoo mistä sais käytetyn kellon sopu hintaan?
Morjes,meilläpäin ollu aikoinaan samanlaisia ongelmia kun ruvettiin turboruuvien ja ahtopainemittarin kans pelaamaan, alkuperäsenä letkut oli ns väri-väriin ja toimi, sillai jätettiin sillon, magneettiventtiilille tulee 3 letkua,yks hukkaportilta,yks mikä menee suoraan imusarjaan ja yks kompuran kylkeen, niin ahtopaine mittari kytkettiin tohon mikä menee kompurapesän kylkeen,siihen tulee jatkuva ahtopaine, ahtoja taas saatiin nostettua joko hukkaportin tangosta tai huijaamalla magneettiventtiiliä.
vakioahdot 2.0t eli matalapaineturbossa on 0.4-0.5 väliin tehtaalta lähtiessä, me nostettiin sillon 0,9 bar ja hyvin kesti,vedot muuttu ihan erilailla.. pienenä vinkkinä ilmamäärämittarin puhdistus ja letkujen järjestyksen tarkistus, ja josei vielä oo niin laita vapaavirtaussuodatin.