Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Apupoika - 06.05.2014, 15:53:52
-
Katsastusmies oli sitä mieltä, että volvossani on taka-akselin tukitankojen (2kpl/puoli) puslat väljänä. Kyse on siis takarenkaitten aurauksen säätötangoista. Ongelmaksi muodostuu kiinni jumineet pultit, mikä neuvoksi? Yhden hylsyn räjäytin palasiksi ja on muuten lujasti kiinni, ja näin ollen pultit todennäköisesti katkeavat ennenku aukeavat.
Ovatko nämä alustan pultit jotenkin erilaisia ku normaali rautakaupan pultti, epäiltyttää kun on kyseessä tämä aurauksen säätöhimmeli.
Jos nämä pultit nyt katkiavat, niin millaisia pultteja sinne kannattaisi tarjota, perus 8.8? :idiot2:
Auto on S40 1.8 -96
-
Alustan kiinnityksiin kannattaa suihkutella reilusti irrotusöljyä muutamana päivänä ennen remonttin alkua. Tässä kohtaa kannattaa laittaa öljyä reilusti ja koittaa vaikka tunnin päästä uudelleen. Hyvät työkalut on pop ja rock. Jatkovarsi räikän päähän, kuumaa tai kylmää pultteihin ym.
-
Pultit oli muistaakseni lujuudeltaan 10.9 ja, ne ovat tiheä kierteiset, taaempien tukivarsien kiinnityspisteessä korin puolelta (2kpl per tukivarsi). Jouduin itse hakemaan pulttiliikkeestä uudet... Ja jos sinulla on ykköskoria oleva S40, katso korissa olevat ''tukivarsien syvennys'' kohdat tarkasti ruosteen varalta läpi... Omasta (97vm) molemmat läpimädät... :idiot2:
EDIT: Vuosimallinhan näköjään mainitsitkin...
-
Ne pultit, joista säädetään, niiden tilalle ei taida käydä normi pultit, kun pitäisi kuitenkin edelleen pystyä sitten säätämään niitä kulmia.
Eli siniseltä ne pultit
-
Nyt on siniseltä tiskiltä haettu parit pultit muttereineen reserviin. Hyvän hinnanan saivat aikaiseksi niin että hirvittää vielä. Miten tuo säätöhimmeli pelaa, pultti näyttäisi olevan epäkesko joten yrittää tällätä samaan asentoon? Sekin varmaa selviää ku lähtee yrittämään tallin puolelle. ELK
-
Kyllähän se nelipyöräsuuntaus kannattaa teettää noiden hommien jälkeen.
-
Ehdottomasti pyöräsuuntaus. Onnistut vaihto, pulttiakaan ei menny poikki, mikä ihmetyttää kun olivat kyllä parhaat päivät nähny. No, uuden karheat pultit paikallaan niin ei tarvi niitä murehtia. Loppu jytinä ja kolina, ohjaus muuttu veitsenteräväksi. :D