Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: JanMac - 07.05.2014, 10:26:20
-
C70 -99 kansiremassa ja kuului korjaamolta huonoa, nokat kuluneet, voi olla että menee koneistamalla tai sitten kokonaan uudet.
Löysin pikahaulla 2.0t nokat ja kysymys kuuluu. Käykö nämä heittämällä 2.4t koneeseen ?
En löytänyt haulla tietoa. Mitään ideaa mitä muuta nyt kannattaa tehdä jos uutta keppiä(kin) pitää investoida :-[
-
Ei kukaan hoksaa neuvoa? Näitä vaparin 20v GLT nokkia ainakin vaihdellaan, miten siis 2 litraisen 20v turbon nokat käy 2.4t.hen?
Semmonen mutu on että sama kone, tilavuusero tehty iskua pidentämällä. Onko näin?
-
Minun tietojeni mukaan 2.0 T5:n ja 2.3 T5:n tilavuusero on tehty eri kampiakselilla ja männillä, muuten on sama moottori.
-
C70 -99 kansiremassa ja kuului korjaamolta huonoa, nokat kuluneet, voi olla että menee koneistamalla tai sitten kokonaan uudet.
Löysin pikahaulla 2.0t nokat ja kysymys kuuluu. Käykö nämä heittämällä 2.4t koneeseen ?
En löytänyt haulla tietoa. Mitään ideaa mitä muuta nyt kannattaa tehdä jos uutta keppiä(kin) pitää investoida :-[
Tärkein kymysys ehkä, onko tuo kone rehellinen -99 (-00) vai vanhempi.
Eli onko sähkökääsu vai vaijerilla oleva?
Vanhempien (-98) nokat kyllä menevät koneesta ristiin rastiin, mut vanhemman nokat ei käy uudempiin.
-98 asti nokkalaakerin koko 33mm, -99 eteenpäin 35mm.
Jos tuota uudempaa, niin yv ;) vink vink..
-
Rek 11/98 mutta sähkökaasu eli -99 . Tässä odotellaan koneistamon tuomiota.
Vinkki pistetty muistiin :hello:
-
Ainiin, enhän minä muistanut noita vuosimallikohtaisia eroja, enkä tuota, että kyseessä on eri moottori. :-[