Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: ralleh - 08.05.2014, 04:53:17
-
Auto on siin 1999 V70 T5. Samalla alkoi moottorin punainen valo palaa. Ajo muuttui nykiväksi ja moottoori sammuu jos ei pidä n. 3000 kierrosta, muuten tuntuisi teho olevan tallella, ajettaessa siis sillä reeilu 3000 kierroksella ja kilometrin matkalla, mitä sillä joutui ajaa että pääsi kaverin parkkikselle. Kaveri joka enempi autoista tietää epäili, että väliväähdtttyttimen olevan mäsä. Siinä kuumia putkia kokeillessa tuitui, että se välijäähdyttimeltä menevä putki turbolle asti oli ikään kuin irti. Heilui ainakin toisella tapaa kuin ollen joskus kokeillut. Tätä tapahtummaa edelsi n. 15 km Fiat Ducaton hinaus, Kehätietä pitkin, muuutaman pysähdyksen kera. En katsonut koneeni lämpöjä hinauksen ajan.
Vaikka autolla on iikää, se on mun silmäterä, rahaa on uhrattu jaa säännöllisestti huollettu.
Eli jos joku ystävällinen osaisi kertoa mistä kannattaa vikaa lähteä etsiä. Rahaa kun ei ole arvuutella, kaveri sen kyllä korjaa kun tietäis mitä korjaa.
-
Kyse on siis v70 1999 t5, aj. 300000. Ajoin ihan tasaista 80kmh kun yhtäkkiä alkoi ets-valo ja - moottorin vikavalo+srs palaa.
Auto sammui, mutta sain sen n. 3000krs ylläpidettyä ajettua n. 1 km. matkan kaverin pihaan. kulku oli nykivää, eikä auto pysy käynnisssä yhjäkäynnillä. Käynnistyy kkyllä, mutta kierroksia on pidettävä yllä se min. 3000. Tehot tuntu olevan tallella, silloin kun on se min. 3000 krs. aikaisemmin auto on toiminut moitteetta. huollettu säännöllisesti.
missähän mahtaisi kannattaa etsiä vikaa?
-
Eikö tuossa ole ihan tyypilliset kaasuläppäkotelovian oireet?
-
se on kylllä vaihdettu 20000km sitten mutta on kuullu että siitä menee useammin.
Voiko itse vahtaa? ja joku softa kuulemma pitää päivittää
onko tuo tyypillistä kaasuläpan rikkoutumisen käytöstä?
Sitten on käynyt mielessä välijäädyttymen rikkoutuminen ta putken irtoaminen/rikkoutuminnen? Voisiko se suheuttaa moiset oireet.
-
Älä tee montaa ketjua samasta aiheesta.
Jos sulla ois välijäähdytin rikki, niin ei varmasti olisi tehoa yläkierroksillakaan.
-
se on kylllä vaihdettu 20000km sitten mutta on kuullu että siitä menee useammin.
Voiko itse vahtaa? ja joku softa kuulemma pitää päivittää
onko tuo tyypillistä kaasuläpan rikkoutumisen käytöstä?
Vaihdettu uuteen, vai käytettyyn?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=36960.0
Foorumin yhteistyökumppani "korjaa" näitä : http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1484.msg607233#msg607233
-
käytettyyn
-
Älä tee montaa ketjua samasta aiheesta.
Enpä ollut huomannutkaan, että tästä oli kaksi ketjua. Kiitos ilmoituksesta, yhdistin nämä nyt samaan.
-
Samaa vilunkia oli omassa masiinassa, oli välijäähylle menevästä kumiputkesta lemmari poikki, putki puoliksi irti.
-
Lkoiko taas toimimaan normaalisti kun sait putken kunnolla kiinni?
-
Jep, pelaa kun Buick.