Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: 740esedu - 09.05.2014, 00:49:42
-
Eli kaupunki ajossa nytkähtelee parin sekunnin välein, ja tyhjäkäynti on 1500rpm, liittyykö viat toisiinsa ja mistä sitä kannattais tutkia, imuvuotoja ei ole mutta ilmanputsarin kansi on halki ja peitetty teipillä jotenkin. Tulpat on uudet
-
Suhauttelitko starttispraypullolla eri puolille imupuolta ja suuttimia löytääksesi / eliminoidaksesi imuvuodot? Myös imusarjan alle?? Ennen kuin muuta teet, niin tee se. Ja sama suhauttelu siihen ilmanputsarin päälle.
Jos ei ole imuvuotoja, niin korkeat kierrokset voisivat johtua niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin väärästä sytytysennakosta. Löysää virranjakajan kahta pulttia ja kierrä virranjakajaa muuttaaksesi sytytysennakkoa. Paraniko käynti?
Pätkiminen voisi yksinkertaisimmillaan johtua läpilyövistä tulpanjohdoista. 50 euroa. Sen näkee pilkkopimeässä koneen käydessä ja valojen ollessa sammutettuna; pientä sinistä elosalamaa johtojen pinnalla.
Vaikeimmillaan pätkiminen voisi johtua Hall-anturin sekoilusta, johon auttaa sen vaihtaminen. Netistä ohjeita löytyy siihenkin. Kaikkinensa sellaiset 80 euroa o-renkaat ja stefa + Hallanturi ja virranjakajan alla oleva Hallanturin pistoke, joka on kuumuudessa hapertunutkin varmaan.
Helppo korjaus on uusi puola, joka kannattaa joskus kuitenkin vaihtaa, jotta sen vikaantumisen tietää sitten mahdottomaksi. 70 euroa Motonetistä.
Sytytyksen vahvistin ilmansuodattimen takana lokasuojan sisäpinnassa voi myös olla vaihdon tarpeessa - Motonetistä löytyy. Irrota ilmanputsari ja siinä se on tulitikkuaskin kokoinen musta laite, johon tulee pistoke.
-
Suuttimien tiivisteet juuri vaihdettu ne ei vuoda vaikka suihkii niihin. Imusarjan juuriinkin suihkittu. Voiskohan sit ottaa häikkää tosta ilmanputsarista? Tulpanjohdot ei ainakaan näpeille antanut tällejä ku niitä hipelöin. Kuinka kiinni tuon tyhjäkäynti ruuvin kuuluisi mennä? Nyt jääe pari mm "löysälle" . Ois kiva kun sais ton kohilleen niin ei ois enää tekniikassa huomautettavaa. Tosta nykimisestä että en tiiä onko sit ihan normaalia vanhalle autolle kun kone ei esim heilu käydessä yhtään mutta silti tuntuu ettei se ihan 100% täydellisesti/tasaisesti käy
-
Tuota...jos se ei reagoinut, kun sumutit startisprayta ilmanputsarin päälle, niin se puoli on kunnossa. Ja koska sumutit imusarjan allekin, eikä ollut vaikutusta, niin tälläpä imuvuodot on tosiaankin nyt eliminoitu: niitä ei ole ja voimme siihen luottaa! Aina hiukan epäilyttää kuitenkin voiko kertojaan luottaa.
Onko tulpat vaihdettu koska?
Mittasitko vastukset puolan navoista; niistä pienistä keskenään ensin?
Kokeilitko tosiaan käsin sitä puolan pääjohtoakin? Ruiskuta ensin vettä pintaan ja jos oot tosi rohkea, niin kokeile sen jälkeen. Mutta pyydä elvyttämistaitoinen kaveri mukaan; kaiken varalta. ;D :nohnoh