Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: lumbago - 09.05.2014, 18:43:23
-
Morjesta vaan. Eka viesti, haulla en löytänyt täysin vastaavanlaista joten pistetään uusi aihe sitten.
Eli ongelmana on 850 Volvon, vm 95 automaattilaatikko. Toimi aivan normaalisti ennen.... Vaihdelaatikon kupeeseen tuli reikä ja sylki öljyt ulos (Sisälokari oli resonoinut ja hionut kuoreen n. 1mm reijän). Paikattiin, vaihdettiin öljyt huuhtelulla. Toimi normisti ei mitään problematiikkaa... Paikkaus meni kuitenkin ekalla kerralla hieman huonosti, joten tehtiin uudestaan ja uudet öljyt perään jo toistamiseen, vaikka juuri olikin vaihdettu. No sitten alkoi tämä ongelma.
Kun vaihteen laittaa D:lle, moottori nykäisee aivan älyttömästi, muutenkin tuntuu että auto pyrkii lähtemään melko ryöminnällä samantien eteenpäin kun jarrun päästää irti. Moottori oikein heilahtaa huolella siis taaksepäin kun pistää D:n. Tästä johtuen vaihdettiin viikko sitten moottorin takaylätuen hela, ajateltiin että syynä oli se, mutta ei auttanut asiaan. Tsekattiin myös öljymäärä ja pitäisi olla täysin oikein myös se. R Menee ilman suurempia potkuja päälle, mutta tuo D Nykäisee aikamoisesti. Samaten ajaessa vaihtaa suhteellisen potkun kera vaihteet, eli tuntee kunnolla kun nykäisee aina kun isompaa pykälää lyö silmään.
Jotenka mitä muita syitä voi olla kun öljymäärä sekä takaylätuen hela, joka aiheuttaisi moista potkimista vaihteiden vaihtuessa ?
-
Vaihdoitko samanlaiset öljyt uudestaan vai oliko eri merkkiset?
Jos öljyt kunnossa, niin kyllähän se viittaisi siihen, että jotain sinne laatikon sisälle on päässyt tai jotain on mennyt muuten rikki...
-
Samaa öljyä laitettiin joo mitä ennenkin ja silmämääräisesti ei ainakaan tullut huomattua, että sisälle olisi päässyt jotakin ylimääräistä... Sehän tässä nyt ihmetyttää että mikähän hitto sille tuli.
-
Itellä rauhottui vaitaminen (nykäisyt) vaihtamalla moottorin alatuki jakopään kohdalta, korjaamolla olivat todenneet rikkinäiseksi hihnanvaihdon yhteydessä, samalla selvisi miksi pakoputki oli ruvennut vuotamaan, kone pääsee kallistumaan/kiertymään ja putken joustosta loppuu liikevarat. Selviää kampeamalla konetta ylöspäin repsikanpuolelta.
-
Oorrait kiitoksia! Tutkitaanpa vielä tuo homma ;)
Huomasin tossa, että rauhallisesti kun ajaa niin ei pahemmin tunnu potkuja jos lainkaan, mutta hiemankin enemmän kierroksia niin riuhtasee melkolailla. Jotenkin juuri vaikuttaa minusta enempi tuolta, että joku tuki tms olisi mennyt... Mutta tutkitaan lisää.