Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: someone - 09.05.2014, 19:45:49
-
Tiisseli V50 2.0D oli pihamaalla käynnissä kun selvittelin muuta vikaa. Satuin kokeilemaan ruihkusuuttimen piuhoja kun näytti että ei ole kunnolla kiinni ja jäi suuttimen piuha käteen, melkein irti olikin. Kun laitoin kiinni 1 pytyy on pimeä eikä lähtenyt enää laulamaan. Missä vika. Vikakoodi näkyy olevan eikä nollaudu.
Menikä ruiskun yksikkö rikki kun piuha irtosi käynnissä ollessa? Olisko vihjeitä?
-
Siemenssin tekeleistä en osaa sanoa mutta d5:n bosch-ecm suojaa itsensä niin että käynnissä irroitetun johdon elektroniikka on pois päältä kunnes virrat on välillä sammutettu.
-
Virtoja olen pois käyttänyt, akun kenkää irti ja ei vaan lähde tuo yksi pytty mukaan.
-
Jos se on vakavampi vika mitä ei pysty tavan testerillä kuittaa..?
-
No sittenhän liittimissä on huono kosketus,näitähän on ollu vitos dieseleissä.
-
Olipa semmonen vikakoodi jota ei saanut tuolla normi kapulalla nollattua. Onneksi ei kustantanutkaan mitään tuo nollaus :) Pelkäsin jo pahinta että tulis kalliimmaksikin.
Mutta nyt ongelmana edelleen juuri se mikä on koko kevään vaivannut.
EGR vena otti ja jumahti talvella ja vaihtoivat sen jo uuteen mutta heti kuukauden ajon jälkeen alkoi tekemään sitä että ei jaksa vetää olleenkaan ennen kuin kierroksia alkaa olemaan koneessa päälle 2300-2500rpm. Tuossa vaiheessa saa oikean piikin vetoon. Vikakoodit P1335 ja P0299. Onko tietoa?
-
Tämän viikkoa olen antanut autolle leipää niin että kiekkamittari punasella ajanut säälimättä. Yht äkkiä alkoikin volle toimimaan. Opetus on että kutos vaihde on myrkkyä tiisselikoneelle. Vissiinkin karstaa EGR:ssä ja vähän muuallakin. Ohjekirjassakin sanotaan että aja mahdollisimman isolla vaihteella. Ei missään nimessä!!
-
Siis just tätä mä sanoin jo ajokoulun opettajallekin aikanaan et pitäähän autolle kenkää välillä antaa ettei mee tukkoon paikat :)
Itsekin 2.0D:lle antanut välillä kenkää ihan urakalla niin tuntuu aina nuhasuuteen auttavan joksikin aikaa. Liekö totuus vai lumevaikutusta :pomo:
-
moro yksisylinteri pimeänä kun joutuu kylmä käynistää +7-3 sitten hehku pelaa. käy suht hyvin mutta sitte alkaa altoileen,aivan kuin olis ilma vuoto,ei ole,egr kuin uusi. ja jos lähtee ajamaan niin pelaa ,jos jää paikolleen kaasuttaan niin hirvee sininen savu.varmaan niin karstanen tai vitun väljä.