Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Pohjola - 09.05.2014, 20:13:32
-
Apuva! Happi loppuu volvolta.
740 B200 ET alunperin, nyt B19A motronicilla keulalla, käy ja kukkuu tyhjäkäyntiä normaalisti.
Kieroksilla about 3.5k kohalla lakkaa kone ottamasta jenkaa. Käy aivan törkeen rikkaalla, pihassa kun kierrätti paskaa niin ois voinu luulla että kengin deekua kun tuli niin paljon mustaa putkesta.
Imusarjasta yks letkulähtö vapaana eli suomeks siinä on imuvuoto. Senkun tukkii niin auto sammuu. Oli kieroksia tai ei.
Oma veikkaus on että lämpöanturi eculle temppuilee, johto pokki, anturi rikki jne.
Jos jotain huonoja tai hyviä veikkauksia löytyy niin tuleen vaan. Ja jos joku motronic guru asuu lähellä Tamperetta ni teretulemast ihmettelemään.
-
Onhan anturit johdotettu oikein? Noissa motikoissa vissiin saa sekotettua aika helposti ne kolme samanlaista liitintä imusarjan alta....ja olikohan se vielä niin että väri-väriin, niin menee väärin? ???
Joku varmaan osaa valaista lisää.
-
Jep, eli väriväriin ja ketuiks menee. Onkos muuten mikä niistä antureista eculle? Eka anturi vasemmalta oikeelle tais olla mittaristolle?
-
Jep, eli väriväriin ja ketuiks menee. Onkos muuten mikä niistä antureista eculle? Eka anturi vasemmalta oikeelle tais olla mittaristolle?
Sillon ne on väärin. Musta liitin suuttimelle ja vihree lämpöanturille. En muista värejä varmaks, mutta käännä ne ristiin. Itellä oli sama vika joskus.
-
Sillon ne on väärin. Musta liitin suuttimelle ja vihree lämpöanturille. En muista värejä varmaks, mutta käännä ne ristiin. Itellä oli sama vika joskus.
:buck2:
Täytyy tarkistaa kun pääsee joskus kotioppäin, sähköjä laitellessa olin kyllä täysin tietonen noosta kahesta liittimestä, mutta täytyy nyt kahtoo kerta kiellon päälle.
-
Liittimet oli oikeinpäin. Otin kylmärikastussuuttimen piuhan irti ja sama homma.
-
eiköse just ole silloin kylmärikastus päällä kun se johto on irti?
-
eiköse just ole silloin kylmärikastus päällä kun se johto on irti?
No ei se suutin varmaan johto irti paljon aukea?
Ei mulla ainakaan lämpöanturivika motikassa aiheuttanut mitään rötäämisiä, ei vaan lähtenyt lämpöisenä käyntiin oikein millään kun kasteli heti. Johdot nyt ensimmäisenä tosiaan että on oikein päin ja voihan sen anturin vielä mitata. Oikein varmaksi jos haluaa niin molemmat nastat maata vasten suoraan anturista ja vielä boksin liittimestä sama juttu niin saa sulkea senkin varmasti pois. Lämpöaikakytkimessä tuskin on häikkää kun ei kerran toimi vaikka ottaa kylmäkäyntisuuttimen johdon irti.
-
Mulla lämpöanturivika aiheutti sen ettei lähteny käymään kylmänä muutakun parin minuutin sahaamisen jälkeen.
-
Kylläpäs ihminen voi olla hölmöimmillään hölmö. :idiot2: :D Vika tuohon reippaaseen bensansyöttöön löytyi lämpöanturin liittimestä, jota ei ollut painettu pohjaan :idiot2: Eli sama vika kun viimeks tappelin motronicin kanssa :2funny:
Kiekkoja ei ota vieläkään kunnolla, mutta siihenkin on olemassa pieni käry mistä voisi johtua, jos koittas pienentää rpm ja asentoanturin ilmarakoa.
-
Kiertää heti käynnistyksen jälkeen hyvin, mutta ei enään esim. 15sek käynnistyksen jälkeen.
Bensapumppu, bensansaanti täh? :idiot2:
-
Niin no kato pensapaine kuntoon enste ,tuo vaan niin kuulostaa samanlaiselta ongelmalta mita mulla oli talvella ???
Silloin oli just toi gynekoloogin asentama anturitoppseli irti
-
Mut miten ne pensanpaineet ois kohillaa heti startin jälkeen? Mut ei 15sek sen jälkeen? ------> bensapumppu hajoomassa?
Oli alkuun vielä erillinenkin bpaineen säädin, joka näytti lukemaa 4bar ekoissa sauhuissa, eikä silloinka kiertäny.
-
Bensapumppu, bensansaanti täh?
ihan ton takia mainitsin että onko varmasti paineet kunnossa ,mutta vissiin on .
tuo 4bar peruspaine ehkä vähän yläkantissa mutta varmaan johonkin "race" autoon meneilee
Mistä selvitit että toi lämpöanturi toimii niin kuin pitää ? Katos kun mulla teki just tollai että sammui hetken päästä ja ei käyntiin mitenkään tosin mulla vähän eri tilanne koska mulla oli aivan liian isot suuttimet pensalle
Btw mistä epäilet ykk/vauhti anturien ilmarako ? Eikö ne göteporissa laita tommoset kuntoon ?
-
Ei o B19A lohkossa jenkoja antureille
-
Kiertää heti käynnistyksen jälkeen hyvin, mutta ei enään esim. 15sek käynnistyksen jälkeen.
Bensapumppu, bensansaanti täh? :idiot2:
Ruuttaako kylmäsuuttimen läpi hetkeksi kakkua jolla toimii?
-
Ei oo kylmärikastussuuttimen piuhakaan kiinni, ei ei ruikkaa.
-
Ja lämpöanturi toimi ainakin silloin kun auto jätettiin seisomaan, tuskin seisottamisesta hajoo?
-
Kahta eri ecua kokeiltu, toista immua ja kuskin perseen alle istutettiin 044 kopiopumppu, sama homma jatkuu.
-
Ja lämpöanturi toimi ainakin silloin kun auto jätettiin seisomaan, tuskin seisottamisesta hajoo?
Älä arvo, vaan mittaa se. FAQ topicissa ohjeet ja arvot.
Suorita mittaus ECU:n johtosarjasta ensimmäiseksi ja vasta sitten anturista, jos tulokset ovat outoja.
-
Mitattu jo, täytyy tosin mitata uudestaan, kun meikäläisessä ei oo oikein tuota sähkärin vikaa :)