Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: nelikymppi - 09.05.2014, 20:54:07
-
-ensiksi että mikä tarkotus on että tankin ja bensasuodattimen välisessä letkussa on ilmaventtiili, samanlainen ku renkaan venttiili. Suodatinta vaihtaessa tämä havainto
-toinen että konetilassa rintapellin ja koneen välissä pystyssä semmonen alumiiniselta vaikuttava ''muki'' johon tulee ja lähtee kumiletku, en muista eikä sinne oikeen näekkään että mihi se on yhteyksissä .. Pierburg lukee ja muutamia numeroita, googlesta niillä ei oikeen irtoa mitää ..
-
Sen venttiilin tarkoitus on, että siitä voi päästää paineet pois polttoainelinjasta niin bensaa ei pitäisi roiskua niin paljoo filtteriä vaihtaessa. Tokaan kysymykseen on kyllä osaa vasta. Villi arvaus, että olisi se aktiivihiilisäiliö, joka liittyy jotenkin tankin polttoainehuuruihin ja niiden polttamiseen.
-
Paineen purku ja paineen mittaus onnistuu sieltä liitännästä.
-
katoin suodattimen vaihto-ohjetta missä oli 850 -malliin ohje, kokeilin samaa ja laitoin käymään ja irrotin bensapumpun sulakkeen ja auto sammu siihe heti, painetta ei ollu liittimiä aukastessa. En kyllä älynny ja muistanu ees ajatella että ei kannata paineellista litintä avata, kannatti lukea ohjeita.