Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Tmu_ - 11.05.2014, 18:54:47
-
Elikkä auto kuoli tossa kesken ajon lähti vielä hetkeksi käymään mutta enää ei starttaa. Mittasin puolalle tulevan jännitteen noin 12 v. Kun laittaa tulpanjohdon ja tulpan kiinni puolaan niin kipinää ei tule. Nyt vaihdoin toimivasta autosta puolan ja sama tilanne. Ideoita?
-
Tere.
Itselläni ollut sama tilanne,minulla vikana oli kampiakselin asentotunnistin(signaalianturi)
-
Minkä ikäinen 940 ??
Noissahan on vuoteen -95 integroitu vikakoodinlukija konehuoneessa kuskin puolella musta mötikkä, ei muuta ku vikakoodeja lukeen....
perusasiat kuten maadoituskin kannattaa tsekata....
+ ääni kampiakselin asentotunnististimelle....
-
tuleeko polttoainetta?
-
Tere.
Tosiaan,vikakoodit kannattaa lukea.
Jos on tuoreempi malli voi koodit lukea sieltä keskikonsolin pohjalta.
Sieltäkin tulee ne samat koodit,tarvitsee vain irrallisen lukulaitteen.
Täällä foorumeilla niitä on myynnissä muutamalla kympillä.
-
Sytytyksen pääteaste voi olla myös yksi vika kohde. Vikakoodia sen leviäminen ei generoi mutta se jättää tien päälle välittömästi.
Saman tekee asentotunnistin ja se muistaakseni generoi aikanaan vikakoodin, kun startteja on yritetty riittävän pitkään. Tosin tämäkin taisi olla kiinni binäärin versiosta.
Ja tosiaan vikakoodien lukeminen on peruskauraa, mikä pitää tehdä ihan ensimmäisenä.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0