Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Acke - 22.04.2011, 20:40:19
-
Vaihdoin uudet huohotusletkut, ja hetken kun mietin niin puuttuukohan jotain?
Nyt on siis se öljypönttö siinä koneen kyljessä, josta tulee paksu letku. Siinä letkussa on y-haara, josta lähtee pienempi letku imusarjaan kaasuläpän jälkeen ja isompi letku joka menee koneen yli imusarjaan ennen ahdinta (imupuolella).
Letkut pitäisi nyt olla oikein, mutta kuuluuko jossain olla jonkinlainen venttiili?
Nyt mun logiikalla ahtopaineet pääsee vuotamaan imupuolelle jonkun verran. Alipaineella en tiedä onko merkitystä kun kuitenkin IMM jälkeen, eli mitattua ilmaa. Sinisellä eivät osanneet sanoa mitään kun tilasin letkut...
-
Mites sinne ahtopaineet pääsis, kun kerran ahtimen imupuolella on letku kiinni?
Siellä imupuolella on tietääkseni alipaine/imu.
-
Niin pitkälle en sit ajatellu :idiot2:
-
Mites sinne ahtopaineet pääsis, kun kerran ahtimen imupuolella on letku kiinni?
Siellä imupuolella on tietääkseni alipaine/imu.
Ajattelinkohan mäkin vain nopeasti mutta siis ylipaine menisi pientä letkua pitkin imusarjalta sinne ahtimen imupuolelle ja huohotukseen? ::)
-
Ei siellä mitään venttiiliä kuulukaan olla, tuo y-haara kulkee jossain nimellä kalibroitu nippa.
-
Selvä. Vaikutti vain oudolta, kun toi kuitenkin on ihan avoin.
-
No niin.
Tämä topikki vaikuttaa parhaimmalta, liittyen minun ongelmaani.
Mikä funktio on sillä sähköohjatulla venttiilillä, joka on huohottimen ja turbon imupuolen välisessä letkussa?
Auto siis 940 B230FT -96.
-
Pelkkä lämmityselementti ettei vedä huohotinta jäähän talvella :)