Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Rockcar745 - 12.05.2014, 19:27:25
-
Yritin hakea tietoa jos tätä olis joskun jo kysytty mutta aika loppui kesken.
Eli tuli hankittua tuollainen vainajan vapauttaja ja edellinen omistaja kertoi jälkikäynnin johtuvan yhdestä anturista joka lojuu imusarjan päällä. Sellainen peltinen kapistus...
vm1986 JA 2.3- litrainen 740GL
Yritin varaosaliikkeestä sellaista kysellä mutta huonolla menestyksellä.
Kokeillaas täältä sitten missä asiantuntijat varmasti tietävät mikä lääkkeeksi ?
Kylmänä sammuu nätisti mut lämpimänä koko Volle ikään kuin yrittää varmuuden vuoksi ravistella vainajan vielä hereille. Meinaan pahimmillaan kärry heiluu ja tärisee liki minuutin... ja kun tuo herättää muutenkin huomiota niin sitten sitä vasta katsellaankin...
Mikä siis avuksi piinalliseen ongelmaan ;) ?
-
Tankaa 98 bensaa. Ja säädä sytytys kohdalleen.
Ajelet näemmä 95:lla ja voisi ehkä hiukan rauhoittua, jos käännät virranjajajasta sytytystä myöhäisemmälle. Mutta sanalla polttoaineenkulutus kasvaa. Ja tehot katoaa.
-
Lähdetään tosta liikkeelle. 95- lorottelin tankkiin.... Nyt on tulpat vaihdettu ja ne oli aikansa eläneet. Käännetään sytytystä ja testaillaan.
Kiitos.
-
Noh - tarkoitin, että laita tankiin 98 bensaa. Kone pysyy paremmin puhtaanakin ja käy ja vetää paremmin.
-
Sitä olin siis tankannut aiemmin. Kokeilen seuraavaksi 98- oktaanista ja säädetään sytytystä vielä. Kylmänähän toimii kuin kello mutta ei lämpimänä.
-
Onko toi B230K, eli pystykaasarilla, vai B230A sivuimu kaasarilla?
Jos pystysolexilla, ni siinä on ainakin tyhjäkäyntisolenoidi kaasarissa, minkä pitää katkaista bensantulo sammuttaessa, ja se temppuilee usein. Kaasariin ei tule kun yksi sähköjohto, ja se on tuohon.
Laite toimii siten, että kun sytytysvirta on päällä, sille tulee virta, ja kun sytytysvirran sammuttaa, virta sammutetaan (ja samalla bensantulo kaasarista imusarjaan). Usein nuo solenoidit jumittavat auki asentoon, ja sitten joku neropatti ei tajua vaihtaa sitä ehjään (maksaa muutaman euron), vaan säädetään vaan seosruuvista seos rikkaalle, jolloin tulee jälkikäyntiä, KOSKA bensantulo virrat sammuttaessa EI katkea.
Eli vaihdat sen solenoidin, tai katsot että se tulee kuntoon.
Nimimerkillä, pikkuvolvon solenoideja räplännyt jo ala-asteella. :)
-
Usein nuo solenoidit jumittavat auki asentoon, ja sitten joku neropatti ei tajua vaihtaa sitä ehjään (maksaa muutaman euron)
Mistäs niitä sitten saa? :)
Oma solenoidi temppuilee kanssa, kun ei aina aukea ja välillä jää auki....
-
Mistäs niitä sitten saa? :)
Oma solenoidi temppuilee kanssa, kun ei aina aukea ja välillä jää auki....
Kiinnostaisi erityisesti nyt kun ei kehtaisi enään Volvoa sammuttaa... :facepalm: