Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Niclashki - 13.05.2014, 18:53:45

Otsikko: Volvo S80 3.2 AWD polttoainepumpun rele
Kirjoitti: Niclashki - 13.05.2014, 18:53:45
Onko kellään tietoa missä kyseisessä kapistuksessa sijaitsee polttoainepumpun rele? Onko se siellä takakontissa oleva ns. ainut iso rele niissä kolmessa sulakeboksissa?

Releessä lukee 6G9T-14B192-CA
Otsikko: Vs: Volvo S80 3.2 AWD polttoainepumpun rele
Kirjoitti: (Miksu) - 13.05.2014, 20:13:07
Rele on keskusohjausyksikössä apukuskin jalkotilassa kojelaudan sisuksissa.
Otsikko: Vs: Volvo S80 3.2 AWD polttoainepumpun rele
Kirjoitti: Niclashki - 13.05.2014, 21:30:49
Eli jossain kivassa ns. pääsemättömässä paikassa... Mikähän on härvelissä nykyään, kun kylmänä käynnistyy kuten ennenkin, mutta lämpimänä sit on käynnistyminen vähän sinnepäin... Välillä lähtee ok, mutta välillä käynnistäessä kierrokset nousee vain noin 500rpm tasolle ja nousee siitä hiljalleen normaaliin 650rpm lukuun. Normaalisti se nostaa lämpimänäkin kierrokset noin 1000rpm kohdalle ja laskee heti 650rpm lukemaan sen jälkeen.
On ruvennut myös välillä sahaamaan jopa 4-5s ennenkuin lähtee pyörimään lämpimänä. Autelin scanneri antaa CEM moduulilta välillä nyt vikakoodia B112A14, intermittent fault ignition on relay B.
Otsikko: Vs: Volvo S80 3.2 AWD polttoainepumpun rele
Kirjoitti: Niclashki - 15.05.2014, 10:10:27
Onko tuo CEM miten vaikea tässä mallissa irroittaa? Tuo koodi ainakin viittaisi joko polttoainepumpun releeseen tai sytytyksen releeseen.

Otsikko: Vs: Volvo S80 3.2 AWD polttoainepumpun rele
Kirjoitti: Nortti - 15.05.2014, 12:52:17
Hyvin helppo irroittaa. On hanskalokeron takana ja näkyy kun sen potkusuojamuovin irroittaa ja hiukan käärii lattiamattoa sivuun.
Otsikko: Vs: Volvo S80 3.2 AWD polttoainepumpun rele
Kirjoitti: Niclashki - 15.05.2014, 12:58:45
Hyvä juttu. Onko mitään erityistä huomioitavaa? Akku tietysti irti ensin. Sen jälkeen pääsisi varmastikin tutkailemaan juotoksia yms polttoainepumpun releestä yms.