Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: coxx - 13.05.2014, 19:54:54
-
Elikkäs b200et:n tilalle vaihdettu b23et:n pelkkä alakerta vanhan antauduttua... Saatu kyllä toimimaan ja käyntiin, mutta tyhjäkäynti humppaa kierroksia 1000-1500 tk-moottori paikoillaan. Imusarjasta kokeiltu ruuvata sitä tyhjäkäyntiruuvia ja kaasuläpän asentoa, mutta ei vaikutusta mitenkään käyntiin. ( Imuvuodot, Imm tsekattu. )
Tk-moottori tulpattuna saa kierrokset haettua hienosti kohdilleen, ja auto toimii muuten ihan hyvin, vetoja on ja kaasuun reagoi hienosti.
Mutta mutta olisihan tuo tk-moottori kiva saada toimimaan niinkuin se on suunniteltu....
Toista varmasti toimivaa Tk-moottoria kokeiltu joten ei ole vika siinä.
Laitettu alakerran vaihdon yhteydessä myös isommat FK-suuttimet.
Motronic_boxi on Viking-lastulla.
Mitenkä motronic-ohjaus eroaa 200 ja 230 kohdilla, oma veikkaus tyhjäkäyntiongelmiin menee ohjauksen puoleen, koska ongelmat alkoivat juuri alakerran vaihdon jälkeen....
Viisammat kertokoon tuosta motronicin sielun elämästä.... :hello:
-
Mulla ei ainakaan ollu mitään ongelmaa kun vaihoin b200et--->b230et. Molemmissa ohjaus on sama. Bensanpainetta taitaa olla 3bar tossa 230 koneessa, muuten sama.
Kokeileppas niitä vakio suuttimia sinne.
-
Mulla ei ainakaan ollu mitään ongelmaa kun vaihoin b200et--->b230et. Molemmissa ohjaus on sama. Bensanpainetta taitaa olla 3bar tossa 230 koneessa, muuten sama.
Kokeileppas niitä vakio suuttimia sinne.
voisiko vaikuttaa niin paljon pelkkään tyhjäkäyntiin ettei toimisi fk-suuttimilla ??
kuitenkin koko erohan ei ole kummmoisen suurempi vakio 297cc vs fk 337cc....
on kuitenkin tuo lastukin tuossa boxissa ja ahdot tällä hetkellä 0.8bar.
iskutilavuushan kasvoi kuitenkin 15% ja nälkäkin kasvaa aina syödessä... :)
-
Suuttimet kasvo kuitenkin suhteessa enemmän?
Kokeilisin ite ainakin niitä vakio suuttimia ekana.
-
voisiko vaikuttaa niin paljon pelkkään tyhjäkäyntiin ettei toimisi fk-suuttimilla ??
kuitenkin koko erohan ei ole kummmoisen suurempi vakio 297cc vs fk 337cc....
on kuitenkin tuo lastukin tuossa boxissa ja ahdot tällä hetkellä 0.8bar.
iskutilavuushan kasvoi kuitenkin 15% ja nälkäkin kasvaa aina syödessä... :)
ainakin LH on allerginen kaikille soppapuolen jutuille ja se heijastuu heti tyhjäkäyntiin, ennenkuin sopeumat ovat kohdillaan.
Ja nuo FK/FT:n suuttimet ovat 318cc/min eikä 337, vaikka kaikkialla näin sanotaankin. Joku setti on mitatusti ollut 312cc/min.
Iskutilavuuden kasvuhan ei vaikuta suuttimien kokoon, koska IMMu kertoo paljonko sitä ilmaa koneeseen menee.
Joten veivaa vakiosuuttimet paikoilleen ja kokeile uudelleen.