Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Gigant - 14.05.2014, 07:55:46
-
Volvo S40 1.6D sammui tänään täyskaasu kiihdytyksessä. Auto uudelleen käyntiin ja näytti pelaavan ok. Tämän jälkeen jatkoin matkaa maantietä noin 80km ja välillä autossa oli tehot tallella ja välillä hyytyi ylämäkeen eikä jaksanut ottaa kierroksia. Mikäs olis diagnoosi ?
Seuraavat koodit lukasin:
Current Fault Log
------------------
P0089: Suction control valve stuck
Pending Fault Log
------------------
ECU reports no pending faults
Historic Fault Log
------------------
ECU reports no historic faults
Other discovered fault codes
(possibly pending, current or manufacturer specific)
----------------------------------------------------
P2002: Particulate Trap Efficiency Below Threshold bank1
P0488: Exhaust Gas Recirculation Throttle Position Control Range/Performance
P2141: 2) Exhaust Gas Recirculation Throttle Control Circuit Low
End of report.
-
Taitaa olla kaksi vikaa päällä: EGR ja DPF. EGR:n vuoksi todennäköisesti tiputtelee tehoja. DPF herja saattaa tulla ja olla jäätyneestä eropaineanturista tai johtoviasta. Saattaa myös eropaineputket olla auenneet.
Mistä päin olet?
-
Ok, DPF olis tarkoitus vaihtaa/poistaa lähiaikoina kokonaan. Toimiiko tarvikkeena myytävät EGRät (n.200e) hyvin ? Vai mikähän hinta on Volvon omalla ja vaihtotyöllä ?
-
Ok, DPF olis tarkoitus vaihtaa/poistaa lähiaikoina kokonaan. Toimiiko tarvikkeena myytävät EGRät (n.200e) hyvin ? Vai mikähän hinta on Volvon omalla ja vaihtotyöllä ?
Jos DPF:n meinaat poistaa niin poistata samalla EGR, tulee heti jo halvemmaksi kuin uusi vaikka olisi tarvike sekä pidemmän päälle varsinkin.
-
Toinen DPF:ltä lähtevä kumiletku oli poikki. Laitoin jotain kumista bensaletkua tilalle. Saapi nähdä miten kestää... Pitää metsästää enemmän lämpöä sietävää letkua ja vaihtaa toinenkin ennenkuin hapristuu liikaa.
-
Toinen DPF:ltä lähtevä kumiletku oli poikki. Laitoin jotain kumista bensaletkua tilalle. Saapi nähdä miten kestää... Pitää metsästää enemmän lämpöä sietävää letkua ja vaihtaa toinenkin ennenkuin hapristuu liikaa.
Katos meni veikkaus oikeaan :D Kumiletku kestää hienosti, sellaista siellä alunperinkin on. Toinen vaihtoehto on hakea Etrasta silikoniletkua niin 100% kestää auton eliniän ja maksaa 5€/m eli halpa korjaus.
-
Moro
osaisko viisammat kertoa mistä johtuu vikakoodi:
- P0089: Suction control valve stuck
Likainen pa-suodin vai kenties joku rail-paineensäädin ?
-
Moro
osaisko viisammat kertoa mistä johtuu vikakoodi:
- P0089: Suction control valve stuck
Likainen pa-suodin vai kenties joku rail-paineensäädin ?
Rail-paineensäädin jumittelee.
-
Rail-paineensäädin jumittelee.
Moro, olisko heittää anturista/säätimestä suoraan numerosarjaa, kun Volvon mukaan ei pelkkää osaa kyseiseen autoon saa. Tulee putkia jne. mukana hintaan 320e.
-
Täällä sammui 1.6d täyskaasukiihdytykseen ja syynä oli polttoaineen suodatin tukossa.
Suodattimella ajettu vähän reilu 2vuotta.
Tuo tosin herjasi suoraan polttoaineen alhaista painetta.
-
Ei kärry aivan sammunut täyskaasukiihdytyksessä, mutta moottorinohjaus meni limp modeen (moott. teho rajoitettu). Vikakoodiksi paljastui ECM-2520, joka viittasi matalaan polttonesteen paineeseen. Syyksi paljastui myös meidän kulkineessamme ahdistava polttonestesuodatin, jonka vaihdosta oli kulunut aika tarkkaan 60000 km.
Menopeli on V50 1,6D e-drive vm. -10.
-
Volvo v50 1,6D -08/09. suuttimien paluuletkut alkoivat ruikkia polttoainetta niin, että koko konehuone oli polttoaineen peitossa. Vaihdoin polttoainesuodattimen ja ongelma poistui. Liekö ollut vika suodattimessa - tiedä häntä...?
Minulla on hiukkasloukku tyhjennetty ja "lastutettu" boksi...
Jostain syystä jatkuvasti antaa vikakoodia: P2585
Haikaileeko tuo ureapöntön perään? 12t ajettu senjälkeen kun vaihdettu loukku ja täytetty urea. 10tkm jälkeen menikin tuo loukku tukkoon ja poistin sen. Ajan pitkää matkaa ja kevyellä kaasujalalla. Hiukkasloukku ei siitä tykkää, minkä osoitti se, että meni totaalisentukkoon tuon 10tkm ajon jälkeen...
-
Minun Volmariini ei sammu, mutta nykii voimakkaasti ja tuntuu, kuin olisi yksi tai kaksi pyttyä ilman tehoja. sirisevä ääni ja naputtaa ja käy epätasaisesti. ei vikakoodeja. Polttoainesuodatin uusittu noin parituhatta km sitten (merkkisuodatin)...
Liekö kenelläkään samanlaisia ongelmia ratkaistu?
-
Tämänkin topicin alla kokemuksia omasta Volmarkariinsta.
Laturin laakerit vonkuivat ja laturi meni tilaan, ettei enää edes ladannut - käynnissäollessa 11,5V. irroitin laturin ja kaksi diodia oli poksahtanut. Uusi diodisilta olisi maksanut 25e ja laakerit olis saanut pariin kymppiin, mutta kiire saada auto pikaisesti liikenteeseen laittoi minut ostamaan vaihtolaturin 210e:lla.
Nyt ei kuulu vonkumista ja akkujännite nousee yli 14 voltin. Mutta nyt on kolmospytty pois toiminnasta. Nitään vikakoodia ei anna. Kun ottaa ko. pytyn suuttimenohjauspiuhakkeen irti, niin käyntiääni ei muutu miksikään. Johdon irroitus aiheuttaa vikakoodin.
Pitääköhän tähän ostaa uusi suutin, vai saako tähän vaihdettua uutta kelaa pelkästään, jos mittaamalla löytyisi vaikka palanut kela? Menee huomiseen mittailut... Ja pitää lähteä etsimään luottoa jostain, jotta riittää rahat korjata tätä autonrutjaketta... :o
-
Pikagooglauksella löytyi suuttimelle hinta. 302e + 80e panttimaksu, jonka saa takaisin, kun palauttaa korjauskelpoisen suuttimen tilalle.
Minkähänlainen operaatio lienee suuttimen irroittaminen?
Mutta - ennenkuin alan uutta suutinta tilaamaan, pitänee testata miten suuttimien paluulinjoissa virtaa polttoaine. Ostinkin jo isoja ruiskuja apteekista ja niillä ilmeisesti näkee, miten eri suuttimilta tulee ylivuotona polttoainetta...
Kyllä minä niin olen mieleni pahoittanut tämän auton kanssa, kun olin ostavinani auton, jolla voisi ajaa lähes huolettomia kilometrejä, mutta ihan päinvaistoin on käynyt. Remonttia remontinperään...
-
Kyllä minä niin olen mieleni pahoittanut tämän auton kanssa, kun olin ostavinani auton, jolla voisi ajaa lähes huolettomia kilometrejä, mutta ihan päinvaistoin on käynyt. Remonttia remontinperään...
Paska munkki, otan osaa, mutta onneksi rahalla selviää. Oikeesti kuka sen on saanut noin huonoon happeen, Voimia sinne.
Itse jaan Volvot kahteen ryhmään Tehdasvolvot jotka toimii valmistajan ohjelmistoilla, päivityksillä, ja tarkoittamalla tavalla
Ja toisena TuningVolvot joissa on paranneltu moottorinohjaus, muutoksia rakenteessa, isosti heppoja, vääntöä ja omat korjauspaikat. :hello:
-
Jep.
Minulla OLI huono yksilö ja sattui monet paikat hajoamaan saman kymppitonnin sisään, minkä autoa omistin. Nyt on auto "maailmalla" ja tuleva uusi omistaja pääsee jatkamaan siitä, mihin minä jäin. Auto oli toki täysin kunnossa ja katsastettukin tälläviikolla, mutta epäilen, että lähitulevaisuudessa joutuu uusimaan ne kolme alkuperäistä ruiskusuutinta, jotka ovat vielä paikoillaan...
2,5kk aikana paloi rahaa arvonalenemisessa ja korjauksissa noin 5 000e. Kolmisen vuotta sitten omistin LS430 Lexuksen ja vuoden aikana paloi rahaa 10 000. :)
Volvot ovat ihan hyviä autoja. Minä en tule koskaan sellaista hankkimaan, ellei sitten tuo uusi Honda ala sassaroimaan enemmänkuin mitä tuo Volmariini...
-
.....
Volvot ovat ihan hyviä autoja. Minä en tule koskaan sellaista hankkimaan, ellei sitten tuo uusi Honda ala sassaroimaan enemmänkuin mitä tuo Volmariini...
Saako kysyä, onko Tehdashonda vai Tuninghonda, tai tuleeko teholastua tai muuta. ::)
-
Itsellä V50 1.6d DrivE MY11 ja pyhien kunniaksi aloitti saman temppuilun. Ensin ilmoitteli kiihdyttäessä alhaisia tehoja mutta matka kuitenkin jatkui. Buutti sitten kaiken muutti eli uudelleenkäynnistyksellä ongelma poistui. Toissapäivänä sitten kävin ajamassa pikkulenkin ja täyskaasulla kiihdyttäessä tuli taas ilmo alhaisista tehoista ja auto sammui tienposkeen. Muutama minuutti piti odotella ennenkuin suostui käynnistymään jonka jälkeen matka taas jatkui.
Vikakoodina juurikin tuo P0089: Suction control valve stuck
Autolla ajettu just sopivasti 119 tkm ja huoltoon kohta matka. Lie sitten pelkkä pa-suodatin joka keljuilee vai tuo aiemminkin mainittu rail-juttu?
-
Itsellä V50 1.6d DrivE MY11 ja pyhien kunniaksi aloitti saman temppuilun. Ensin ilmoitteli kiihdyttäessä alhaisia tehoja mutta matka kuitenkin jatkui. Buutti sitten kaiken muutti eli uudelleenkäynnistyksellä ongelma poistui. Toissapäivänä sitten kävin ajamassa pikkulenkin ja täyskaasulla kiihdyttäessä tuli taas ilmo alhaisista tehoista ja auto sammui tienposkeen. Muutama minuutti piti odotella ennenkuin suostui käynnistymään jonka jälkeen matka taas jatkui.
Vikakoodina juurikin tuo P0089: Suction control valve stuck
Autolla ajettu just sopivasti 119 tkm ja huoltoon kohta matka. Lie sitten pelkkä pa-suodatin joka keljuilee vai tuo aiemminkin mainittu rail-juttu?
Vikakoodin perusteella ei kumpikaan vaan kolmotieventtiilin läppä jumittaa. Oireet kyllä kuulostaa juuri ennemmin polttoaineen saanti ongelmalta kuin läppävialta. Vikakoodi taas kun ei tule turhaan...
-
Kiitos vinkistä!
Eli onko tämä egr "kansankielellä?
-
Kiitos vinkistä!
Eli onko tämä egr "kansankielellä?
EGR = Exhaust Gas Recirculation = pakokaasujen takaisinkierrätys