Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Tommi_82 - 14.05.2014, 10:31:28
-
Tervehdys!
Tarkoitus olisi kesän aikana vaihdella 2.4 s60 (vm 2004) Volvoon jarrulevyt ja palat joka nurkkaan, onko forumilaisilla suosituksia minkä merkkisiä/mistä katsella osia?
Mister-autolta katselin ja siellä olisi tarjolla Boschia, TRW.tä ja Bremboa suht samaan hintaan, Brembo olisi ainakin laatumerkki kisajarrujen yms kanssa, mutta onko nuo tarvikeosat sitten sen kummempia kun muutkaan?
Minkä merkkisiä mahtanee olla Volvon jarrut alunperin?
Muuten tuossa jarruhommassa ei liene mitään normaalista poikkeavaa tai huomioitavaa?
-
Sama vika Rahikaisella , eli nurkissa pyörii 2005 S60 jonka etulevyt ruostuneet jotka ei siis originaali laatua , mutta olen ymmärtänyt , että alkuperäisosat olisivat ATE:n tekemiä ja niissä on pinnoite siinä keskellä estämään ruostumista. Tilasin vuonna 2010 originaali levyt V70:een Englannista , 305mm á 49 puntaa ja punnan kurssi oli heikohko , kun nyt hinta näyttäisi olevan á 58 puntaa http://www.volvopartshop.com/brake-discs-front-239-c.asp , mutta Saksasta saisi ATE:n levyjä 82,- / 2 kpl + tietty rahdit http://www.mister-auto.de/de/bremsscheiben/ate-24-0128-0123-1_g900007_a00324.0128-0123.1.html
-
Minä vaihdoin äskettäin takalevyt V70:iin ja siinä oli myös maalattu keskiosat levyistä. Olisko ollut Roadhouse tms merkki, toimitus tummassa pyöreässä muovilaatikossa. Oulusta Paakkarilta.
-
Sama vika Rahikaisella , eli nurkissa pyörii 2005 S60 jonka etulevyt ruostuneet jotka ei siis originaali laatua , mutta olen ymmärtänyt , että alkuperäisosat olisivat ATE:n tekemiä ja niissä on pinnoite siinä keskellä estämään ruostumista. Tilasin vuonna 2010 originaali levyt V70:een Englannista , 305mm á 49 puntaa ja punnan kurssi oli heikohko , kun nyt hinta näyttäisi olevan á 58 puntaa http://www.volvopartshop.com/brake-discs-front-239-c.asp , mutta Saksasta saisi ATE:n levyjä 82,- / 2 kpl + tietty rahdit http://www.mister-auto.de/de/bremsscheiben/ate-24-0128-0123-1_g900007_a00324.0128-0123.1.html
Oletko kysynyt fixukselta tai muista liikkeistä? Brembon ja aten levyt on toimivia. Brembon black diamondissa on pinnoite, en tiedä sen ruostumisesta.
Maalaus on halvin tapa estää ruostumista.
-
Sama vika Rahikaisella , eli nurkissa pyörii 2005 S60 jonka etulevyt ruostuneet jotka ei siis originaali laatua , mutta olen ymmärtänyt , että alkuperäisosat olisivat ATE:n tekemiä ja niissä on pinnoite siinä keskellä estämään ruostumista. Tilasin vuonna 2010 originaali levyt V70:een Englannista , 305mm á 49 puntaa ja punnan kurssi oli heikohko , kun nyt hinta näyttäisi olevan á 58 puntaa http://www.volvopartshop.com/brake-discs-front-239-c.asp , mutta Saksasta saisi ATE:n levyjä 82,- / 2 kpl + tietty rahdit http://www.mister-auto.de/de/bremsscheiben/ate-24-0128-0123-1_g900007_a00324.0128-0123.1.html
Hmm, tämäpäs mielenkiintoista..! Mister-auton suomi ja saksa liikkeissä on eri tuotevalikoima, ja eri hinnat.
www.mister-auto.fi (http://www.mister-auto.fi) tuolta olen tähän mennessä katsellut, ja mm. Aten levyjä ei ole ollenkaan valikoimissa, kun taas www.mister-auto.de (http://www.mister-auto.de) sivulta löytyy Atea useampaa eri kokoa, ja Brembon levyjen hintoja kun vertaa niin hintaeroja on parista eurosta pariin kymppiin.
Täytyykin selvittää onnistuuko suomeen tilaaminen saksa sivujen kautta.
Ruostumista en näe ongelmana, olin joka tapauksessa ajatellut maalata levyjen keskiöt ja reunat Hornalla tai muulla kuumuutta kestävällä maalilla. Samoin jarrusatulamaali odottelee jo kaapissa.
Nyt jos tuo saksan sivuilta tilaaminen onnistuu, niin ongelma taitaa olla lähinnä Ate vai Brembo, Ate olisi hieman halvempi ja alkuperäinen (?) mutta Brembo taas merkkinä houkuttaisi, vaan onko nuo brembon tarvikelevyt sen kummempia kun muutkaan..?
Edit: Vähän nyt näyttää siltä, että mister-auto.de osoitteesta ei saa tilattua suomeen ollenkaan, eli tilaukset pitää hoitaa mister-auto.fi osoitteen kautta josta Atea ei taas löydy.
-
Ei ole tarvinnut yhtään bremboa viedä takaisin kierouden takia, eikä vingu.