Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: lefa1 - 20.05.2014, 11:19:44
-
eli auto on s60 2.4 manuaalilaatikolla ilmastointi huolto on tehty viime kesänä
eli ilmastointi toimii jonku 10-15 min ja sen jälkeen ei puhalla kylmää vaikka lämpö on säädetty molemmista rullista siniseen merkiin ja auto laitettu päälle ei vaikutusta onko auto päällä tai ei
-
Olisiko se välystä siinä vapaapyörässä, tai kenno vuotaa ::)
-
pitää tutkituttaa se se naksutus ääni kuuluu sillo ku puhaltaa hyvin kylmää mutta sitten ku loppuu kylmän puhaltaminen nii loppuu se naksutuskin
-
Jos nyt oikein ymmärsin tämän tilanteen, niin eiköhän sieltä vaan ole kylmäaineet karanneet...
-
Jos nyt oikein ymmärsin tämän tilanteen, niin eiköhän sieltä vaan ole kylmäaineet karanneet...
Pyöriikö silloin kompura, jos kaikki kylmäaineet on päässeet ulos?
Painekytkin kai sen estää ::)
-
Pyöriikö silloin kompura, jos kaikki kylmäaineet on päässeet ulos?
Painekytkin kai sen estää ::)
Niin, minulle ei ainakaan selvinnyt ihan varmaksi että pyöriikö vai ei? Ap sanoi että naksutus lakkaa.
::)
-
Jos on kylmäaineet loppuneet, niin magneettikytkimen toiminnan voi testata laittamalla pressostaattiin hyppylangan, jolloin kompuran pitäisi toimia. Ei saa käyttää tyhjänä kuin hetken.
-
Kun kerran aluksi 15 min pelaa, onhan siinä silloin kylmäainetta ihan tarpeeksi. Vika on muualla, luultavimmin kompressorin magneettikytkimen ilmaväli on kulumisen takia kasvanut niin isoksi, että kytkin ei jaksa enää vetää, kun kela kuumenee ja siten virta pienenee ja samalla magneetin vetovoimakin pienenee. Se kyllä yrittää vetää, pressostaatti pitää sähkön päällä koko ajan, mutta ei jaksa, ja kela senkun jatkaa kuumenemista. Kokeilla voi kopauttamalla kytkintä, jos pyörivää osaa uskaltaa. Siinä voi kyllä tulla ruumiinvamma ja konerikkokin, jos käsi tai työkalu tai harjanvarsi menee hihnan väliin.
-
Kun kerran aluksi 15 min pelaa, onhan siinä silloin kylmäainetta ihan tarpeeksi. Vika on muualla, luultavimmin kompressorin magneettikytkimen ilmaväli on kulumisen takia kasvanut niin isoksi, että kytkin ei jaksa enää vetää, kun kela kuumenee ja siten virta pienenee ja samalla magneetin vetovoimakin pienenee. Se kyllä yrittää vetää, pressostaatti pitää sähkön päällä koko ajan, mutta ei jaksa, ja kela senkun jatkaa kuumenemista. Kokeilla voi kopauttamalla kytkintä, jos pyörivää osaa uskaltaa. Siinä voi kyllä tulla ruumiinvamma ja konerikkokin, jos käsi tai työkalu tai harjanvarsi menee hihnan väliin.
Juurikin näin, kokemusta on. Magneettikytkin irti ja säätöä.
-
käväsin äsken korjaamolla kyselin alustavasti vikaa nii sanovat tuosta mangeetti kytkimestä
onkohan mite vaikee laitaa ja paljo maksaa uusi mangneetti kytkin jos se mun tuurilla on paskana
antaskohan se vika koodeja jos lukis hyvällä testerillä
-
Ei sitä tarvi uusia, irti vain , ja kompuran ja kytkimen välistä prikkoja pois, että välys tulee oikeaksi 0.4-0.6mm, tjsp. KVG. :hello:
-
sillä ilmavälin säädöllä saa ainakin tekohengitettyä joksikin aikaa.