Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Axu85 - 22.05.2014, 17:53:39
-
Eli valo palaa ja koodi on 119 "painekytkin" joka on välijäähdyttimessä.
poistuuko vika jos vaihdan kyseisen anturin? vai onko mahdollista ohittaa tämä?
-
Koitin katsoa missä päin tämä on siellä välijäähdyttimessä, mutta en nähnyt sitä.
Onko se siellä missä päin vai jossain muualla?
onko jollain ollut vastaavaa ongelmaa?
-
Ei kai välijäähdyttimessä (siis coolerissa) ole painekytkimiä?
Ilmastoinnissa kyllä on, jospa vikakoodi viittaa sen painekytkimeen...
-
Miltäköhän listalta tuo koodi on tulkattu? Usein koodilistoilta puuttuu 1-1-9 ja sellaisella joissa se esiintyy muodossa P0119 (OBD-II) se viittaa jäähdytysnesteen lämpötilatunnistimen vikaan.
On/off tyyppiset anturit voi ohittaa (eli jumittaa siihen vähemmän haitalliseen asentoon), useimmat lienevät kuitenkin joko pulssimäärään tai vastusarvoon liittyväisiä joten -> korjaukseen.
-
tollaista koodia Boschin testeri antoi. OBD2 lävestä. (tuontiauto kyseessä)
taitaa olla muuten joku korkeuspaineanturi tjs... kuulema vuoristoon suunniteltu härpäke.
-
Ettei vain olisi juuri kyseessä tuo ilmanpaineanturi? Mittaa vallitsevaa ilmanpainetta ja sen mukaan säätää seokset. Anturi sijaitsee apukuskin puolella konepellin lukon rungossa kiinni. Minulla itselläni oli jäänyt tuo kyseinen anturi kokonaan pois ja vikavalo paloi. Lopulta valo sammui itsestään. Tarvitsee kymmenen virheetöntä "trippiä", joissa moottori käy käyntilämpöiseksi ja jäähtyy.
http://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/fuel-mixture-formation/injection-system/injection-pump/sensor-air-pressure/1013802/
-
Ettei vain olisi juuri kyseessä tuo ilmanpaineanturi? Mittaa vallitsevaa ilmanpainetta ja sen mukaan säätää seokset. Anturi sijaitsee apukuskin puolella konepellin lukon rungossa kiinni. Minulla itselläni oli jäänyt tuo kyseinen anturi kokonaan pois ja vikavalo paloi. Lopulta valo sammui itsestään. Tarvitsee kymmenen virheetöntä "trippiä", joissa moottori käy käyntilämpöiseksi ja jäähtyy.
http://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/fuel-mixture-formation/injection-system/injection-pump/sensor-air-pressure/1013802/
eli kannattaako mun hankkia uusi tollainen anturi? ottaa päähän ne valot siel kojelaudassa.
-
Kyllä uskoisin, että vika on siinä. Tuolla näyttäisi olleen samaa vikaa: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24888.0