Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: ESE - 23.05.2014, 15:12:16
-
Onko kuin helkutin hankalat itte vaihtaa ja mitä tukivarsia suosittelisitte?
-
Vaikeusaste riippuu onko 4 vai 2 pultti kinnitys mut ei mikään maailmanlopun homma :)
Itellä palveli TRW:n varret 40tkm ilman mitään ongelmia en sit tiiä siitä etee päin ku myin auton :D mut lemförderit ei vissii oo kovin kestäviä enää nykysi samaten ku jotku motonetin ns. halvempi vaihtoehto..
Voisin jopa sanoo et iha normaalia kulutus tavaraa kaikissa vähäkää isommissa volvoissa..
-
Onko kuin helkutin hankalat itte vaihtaa ja mitä tukivarsia suosittelisitte?
Ei ole hankalat vaihdettavat.
Tuossa luulis olevan 4llä pultti lla kiinni.
Alapallon kiinnityspultti irti ja tukivarren pultit irti.
Jos nosturi käytössä yms muut rensselit, niin puolen tunnin homma vaihtaa molemmat.
Paljonhan näistä ollut keskustelua ja jos haluaa saada kunnolliset jotka kestää, niin alkuperäiset siniseltä.
Tukivarsien kiristys sitten renkaat maassa, eli paino oltava päällä, etteivät jää kumit kierteelle.
-
kahella oli viimeeksi puretussa -99 V70 T5:ssa, 99- C70:ssa T5:ssa taasen neljällä.
-
kävin hakee motonetista simmoset vahvistetut ja olihan niissä eri kiinnitys..auto tuotu jostain joskus ni erilainen kiinnitys, vaihdoin sit mikä on kolmella pultilla. TRW:tnämä on, en raaskinu hakee siniseltä..ens viikolla laittelen paikalleen. YouTubessa oli hyvä asennusohje :)
https://www.youtube.com/watch?v=teAcFHVAswM (https://www.youtube.com/watch?v=teAcFHVAswM)
tossa loppukiristys tulee sillai että nostetaan asetelmaa sille korkeudella missä se olisi auto alas laskettuna..
-
mut lemförderit ei vissii oo kovin kestäviä enää nykysi samaten ku jotku motonetin ns. halvempi vaihtoehto..
Motonetin nelipulttisen "Turbo" mallin ns. Parempi versio kesti n. 10tkm asfalttiteitä TDi:n alla, sitten oli pallo väljä...
-
Motonetin nelipulttisen "Turbo" mallin ns. Parempi versio kesti n. 10tkm asfalttiteitä TDi:n alla, sitten oli pallo väljä...
Sama huomio omista reilun kympin ajetuista motonetin varsista...
-
jees ja eilen vaihtelin tukivarret. Olipa homma perkkipaikalla vaihtaa, repsikan puoli oli tiukemmassa ja ei meinannut uusi mennä paikoilleen ennenkuin tajusin että vetari on pikkasen ulkona ja kun sen sain paikoilleen hyvin niin ei ollut kuin muljautella paikoilleen, Jos olisi tosiaan halli nosturi nii olisi todella nopea vaihtaa :) Loppukiristykset tein sillai että tunkkasin asetelman sillekorkeudella issä se olisi rengas maassa ja väänsin niin tiukkaan kuin käsin voi. Nyt vaan uusinta leimalle ja ajoa :)
Kuinka paljon toi vaikuttaa kkulmauskiin että onko kiire säädättämään? Kaverilla vaihdeltu noita eikä koskaan ole säädetty, eikä renkaat ole kulunut mitenkään tavallista enemmän eikä ajossa huomaa.
-
no kerpele varmaan otti se hanttarin vetari siipeensä...nyt tärisee, lonksuu ja rutisee...mikähän sieltä meni..?? Ajan seuraavaks suoraan korjaamolle..en ala tota laittaa perkkiksella enää..
-
ja vetari kävi niin ulkona että hajos koko paska...no nyt siellä on uusi orkkis koko vaetoakseli...olipa ihanan halpa katsastus :D koko hoito alsuta saakka apaut 950€ ...säästin kun ite tein :D
-
Sama huomio omista reilun kympin ajetuista motonetin varsista...
Nopean kulumisen syy selvisi, pallonivel täysin kuiva.
Jatkossa samaa laatua, mutta lisärasvan kanssa.
-
Nopean kulumisen syy selvisi, pallonivel täysin kuiva.
Jatkossa samaa laatua, mutta lisärasvan kanssa.
Mä oon rasvannut ne joka kerta, kun kerran sattui erimerkkiseen sellainen raidetangonpää joka oli luunkuiva. Silti eivät kestä, tosin täällä voi vaikuttaa nuo erittäin huonokuntoiset tiet.
E: Vois tietenkin tehdä kuten Audimiehet, rasvanippa niveleen ja pari kertaa vuodessa uutta rasvaa...
-
paljonhan näistä on kirjoiteltu. Akan autossa on nyt siniset nelipulttiset varret kestäneet jonkun satatonnia. Tarvikkeet oli aina puolvuotta ja rikki. Kokeilin useampaa settiä. Käyttö siis hyvin paljon monttuista hiekkatietä, mihin tuo auto ei ole kyllä tehty.