Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: modsman - 26.05.2014, 00:59:15
-
Tervehdys!
Volle täristää pintakaasulla kiihdyttäessä pikkunopeuksista. Jos polkaisee kunnolla niin ei ongelmaa.
Jarrut myöskin täristää tai paremminkin lieputtaa. Ehkä noilla on jotain yhteisiä piirteitä.
Autohan muuten oikein mukava laitos. Loota toimii hyvin. Öljyt vaihdettu kahdesti. aj. n. 220tkm.
Vikahan on ollut vuosia. Olen tottunut mut kaveri mainitsi tärinöistä niin ajattelin että kuntoon se pittää suaha.
Täristys tuntuu ikäänkuin koko autossa aavistuksen. Ei niinkään ratissa.
Moottorin ylätukikumi vaihdettu pari vuotta sitten.
Mitä paikkoja kannattais tarkistaa?
-
Vetoakselin laakeria ehdotettu. Ei kai sentään? :idiot2:
-
Vetoakselin vaihteiston puoleinen nivel kulunut.
-
Vetoakselin vaihteiston puoleinen nivel kulunut.
Okke, kuulostaa järkevältä. Kulumisen pystyykö testaamaan heiluttamalla?
-
Onkohan niveltä saatavana erikseen?
Ei kehtais koko pakettia kun sehän taitaa maksaa vaihdettuna sen tonnin. :)
-
Dodi, täristys ja ravistus tuntuu nyt melkein koko kierrosalueella. Laukeaakohan kohta joku paikka... :)
Vinkkejä mitä kannattaisi tehdä...
-
Tarkennus:Veto päällä niin täryttää ja juuri kiihdytyksessä huomaa. Kun vauhti tasaantuu niin tärinä loppuu.
-
Itellä vastaava ongelma.
Oikean puoleisen vetarin sisempi pää on väljä, itellä oireet juurikin kuvailemasi.
Käytetty kokonainen vetari kustansi 150€ kuluineen. Tarvikkeena ei kuulemma sisempää edes saa.
-
Itellä vastaava ongelma.
Oikean puoleisen vetarin sisempi pää on väljä, itellä oireet juurikin kuvailemasi.
Käytetty kokonainen vetari kustansi 150€ kuluineen. Tarvikkeena ei kuulemma sisempää edes saa.
Just, katoin just motonetistä niin vain ulompia niveliä tarjolla.
Onkohan turbottomissa samanlaiset vetoakselit?
-
Käytin autoa montulla ja totesin että kuskinpuolen vetoakselin sisempi nivel heiluu pystysuunnassa puolisenttiä. Vaihdelaatikon juuresta ei tuntunut välystä lainkaan.
Siniseltä lupasivat kokonaisen vetonivelen hintaan 520€+työt 100€.
-
Uusi vetari paikoillaan. Tärinä väheni huomattavasti ja auto alkoi kulkemaan paljon paremmin. Enää ei mittarin neula paina ylämäessä. Mutta jonkinlainen tutina tuntuu vieläkin varsinkin pintakaasulla kiihdyttäessä. Päälle satkun vauhdissa meno tuntuu tasaiselta.
Tahtoo saada kaikki tutinat pois. Molemmat vetarit ovat nyt uudet. Mikäs paikka seuraavaksi syyniin? :)
-
Katso missä kunnossa moottorin tukityynyt / kumit ovat.
-
Katso missä kunnossa moottorin tukityynyt / kumit ovat.
Pikaisesti tutkin kaverin kanssa niin ei löytynyt huonoja paikkoja. Kaveri arveli että tutina tulee selvästi vetoakseleista kun varovasti kaasua painattaessa alkaa täristää.
Moottori näyttää heiluvan jonkin verran kun heiluttaa autoa vaihde päällä. Ylätukikumissa kuuluuko olla välystä kun siitä heiluu sentin?
Molemmat vetoakselit ovat siis vaihdettu sinisellä.
Toinen n. vuosi sitten ja toinen viikko sitten.
Jostain kaivelin tiedon että jollain oli tutina lähtenyt kun oli vaihtanut etupyörien laakerit. Mitään välystä tai vorvotusta mutkissa ei kuulemma ollut.
-
Juu, elikkäs n. viikko sitten sinisellä vaihdettu vetoakseli vaihdetaan takuutyönä uuteen. Jospa pääsis ajelemaan ilman tutinoita. ???
-
Uusi vetari vaihdettu takuutyönä. Tutina jatkuu hiukan pienempänä. Nyt alkaa huomio kallistumaan laatikon suuntaan..
Mut..
Voisiko vika olla jossain vaikkapa puolassa tai sytytystulpassa?
Tyhjäkäyntiä käy normaalisti ja laatikko toimii täysin normaalisti. Ainut ongelma aavistuksen tuntuva tärinä pienellä kaasulla. Isolla kaasulla kulkee normisti.
-
Tänään ajelin normaalia matkanopeutta ja pistin merkille että ratin asennolla oli merkitystä värinään. Elikkä jos painan hiukan kaasua 80km/h
ja kaarran oikealle niin värisee mut vasemmalle kaasuttaessa värinää ei tunnu.
Ompas hankalasti selostettu. Toivottavasti saapi selvää..
-
Katsastin auton ja kaikki oli paremmin kuin hyvin. Pyysin katsastajaa tarkastamaan alustan uudelleen varmuuden vuoksi kun aikaa oli.
Tasapainotin vanteet. Kaksi takavannetta on hiukan solmussa mutta ei pitäisi niin pahasti olla. Vikahan ilmenee kaasuttaessa.
-
Vika oli yllättäen uusissa etukumeissa. Vavaltaa sivusuunnassa. Yokohama Drive2 225/45R17 94W.
Ei pitäis olla huonot mut vikoja on näissäkin.