Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Voimarauta - 27.05.2014, 11:26:02

Otsikko: Pakokaasun lämpötila vs. pakosarjan lämpötila
Kirjoitti: Voimarauta - 27.05.2014, 11:26:02
Onko kukaan tehnyt vertailumittauksia infrapunalämpömittarilla pakolämpömittarin näyttämän ja pakosarjan pintalämpötilan välillä? Ihmettelen vaan omassa laitoksessa kun ajolenkin jälkeen pakokaasun lämmöt näyttää n. 580, mutta infrapunamittari näyttää aivan samasta kohtaa anturin juuresta n. 440.
Onko tietoa onko nuo K-tyypin termoparit miten herkkiä hajoamaan?
Otsikko: Vs: Pakokaasun lämpötila vs. pakosarjan lämpötila
Kirjoitti: TD Power - 27.05.2014, 15:30:24
Ei se sama lämpötila voikkaan olla, eihän siinä muuten mitään lämpöä tulis ulospäin jos ulkopinta olis yhtä kuuma. Nuo termoparit hajoo yleensä siten että näyttämä menee ihan plörinäksi tai häviää, ainakin tälläsen käsityksen oon saanu. Muutenkin luottaisin siihen termoelementtiin enemmän kuin infrapunamittariin.
Otsikko: Vs: Pakokaasun lämpötila vs. pakosarjan lämpötila
Kirjoitti: sjs - 29.05.2014, 11:07:20
Tottakai pakokaasut pakosarjan sisällä ovat kuumempia kun pakosarjan pinta, milläs sitä pakosarjaa muuten lämmitettäisi?