Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Peteja - 30.05.2014, 22:00:27
-
Olikos se niin että 4 pientä ja yksi iso pultti auki ja pyörä pois? jääkä nokkahihnanpyörä kampiakselinpäähän? Onko hommassa mitään kummempaa huomioon otettavaa? :o
-
Näin on,mutta pyöräytä kampiakselia kiinni ollessa että saat merkit ala ja yläpäässä kohilleen.
Kaveri tarvitaan pitämään starttikehästä sopivalla avaimella joka menee hampaitten väliin,ja pitkällä jatkovarrella tasasta vääntöä keskipultti auki ja samalla tavalla kiinni,(auto ylös nostettuna muute on vaikeeta.
-
Uudet pultit. Ovat kovassa momentissa ja tarkoitettu venyviksi kiristysvaiheessa. Varsinkin se keskipultti on tiukassa ja laitettava myös takaisin tiukkaan. Jossain täällä faq:ssa lieni se momentti ja kiristysasteet.
-
Oliskohan se ollut 160Nm + 180 astetta..
Eli 1-1,5 metrin jatkovarrella saa tälläänen pienempi kaveri vielä vähän ähkiä.
-
Onko nekin pikkupultit samassa momentissa ;D Ainakin pikkusisko-koneessa 1.9TDi(AFN) ne on ihan 8.8 8mm pultit... Kunkkupulttiin tuo momentti on oikein.
-
Onko nekin pikkupultit samassa momentissa ;D Ainakin pikkusisko-koneessa 1.9TDi(AFN) ne on ihan 8.8 8mm pultit... Kunkkupulttiin tuo momentti on oikein.
Jos annan sulle eskimo-puikkojäätelön ja käsken syödä sen, syötkö tikunkin?
-
No ei se ollut sulle osoitettu vaan tuossa aiemmin B30A sanoi että ne kaikki on tiukassa. Ja sitä isoa pulttia EI laiteta takaisin vaan uusi tilalle.
Ja tuossa 1,9 koneessa keskipulttia ei tarvitse aukoa jos vaihtaa apulaitehihnapyörän.
E: Anteeksi käytökseni...
-
No nythän tässä on asia hienosti tarkennettu ettei käy vahinkoa niiden pikkupulttien kanssa. ;)